[CVS commitinfo]

Pagina: 1
Acties:

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 12:48
Ik probeer in CVS na een commit een handler te triggeren die een aantal bewerkingen uitvoert. Nu heb ik op internet gevonden dat die via de file commitinfo moet, door hierin een line toe te voegen in de trent van : DEFAULT ECHO het werkt.

Nu heb ik echter de commitinfo file aangepast (die line er dus ingezet) maar het werkt niet! Als ik bestanden commit dan krijg ik nog niet eens een foutmelding.

De stappen die ik heb gevolgd om commitinfo te wijzigen en de wijzigingen door te voeren:

CVSROOT uitchecken
commitinfo aangepast
commitinfo weer ingecheckt

zo ver ik weet zou dit voldoende moeten zijn, toch gebeurt er niets. Wat doe ik fout?!?!?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 16:57

igmar

ISO20022

Het ding na DEFAULT is een filter, maw : een binary.

DEFAULT /bin/echo blaat

zou wat meer moeten doen.

• Siliakus
Hmmm dat is hem dus niet. Het probleem is dat de wijziging in commitinfo helemaal niet gezien wordt.... misschien heb ik een stap gemist bij het aanpassen?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
De incheck verloopt wel goed? Check dit in je CVSROOT (/var/lib/cvs op Debian).

Wat voor handelingen wil je eigenlijk verrichten? commitinfo is namelijk eigenlijk alleen om te checken of de files die gecommit gaan worden wel correct zijn (pre-commit dus). Jij zegt dat je handelingen wilt uitvoeren na een commit, waarvoor je eigenlijk de -i optie in 'modules' moet gebruiken.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• Siliakus
Okay ik ben inmiddels zover dat het werkt. Ik heb gewoon die stappen weer doorgelopen en nu gaat het wel goed. Vaag maar waar.

Nu is er ook de mogelijkheid om mijn programma filename en versienr van de ingecheckte file mee te geven, door middel van variabelen. Nu heb ik dit al eens uitgezocht, echter staat dit document op een pc die deze week uit staat (systeembeheerders aaaagh). Ik heb nu 30min gezocht op internet en alleen global variables gevonden, ik zal nog verder zoeken maar als 1 van jullie het zo 1 2 3 weet dan graag!

Verwijderd

Volgens mij waren het de volgende variabelen:
$v voor commit
$V na commit
$s filename

Weet dit niet zeker meer, maar heb ooit ook iets gedaan met CVS en een automatische mailnotify.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:30
Tja, dit heeft eigenlijk niets met P&W te maken.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1