Toon posts:

Data DVD's niet leesbaar in andere DVDspelers dan Burner.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK werk al een jaar met een A-Open DVD+RW/ DVD+R burner type DVRW2412PRO. Ik sla mijn data op op DVD's die ik als data DVD's burn met het programma CopyToDvd. De burner leest de met de burner gebrande DVD's zonder problemen. Alles werkte goed totdat ik recentelijk een Asus L3800 notebook aanschafte, de hierin zittende Toshiba DVD-ROM SD-R2102 combodrive leest de data DVD's niet, sterker hij herkent ze niet eens.

Iemand een oplossing voor het probleem?

Heeft het misschien te maken met DVD+R terwijl mij Toshiba alleen DVD-R leest?

Verwijderd

Correct, een DvD-R kan geen DvD+R lezen. Maar dat ligt heel erg voor de hand imho ;)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
--nevermind--

[ Voor 95% gewijzigd door Wussie op 11-09-2003 11:02 . Reden: Stom, Stom, Stom... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh, er zit geen burner in mijn Toshiba. Het is gewoon een cd+r burner en DVD player. Op zo eentje moet je toch in principe alle data DVD's kunnen lezen?

Verwijderd

In principe zo een dvd speler beide formaten moeten lezen idd. Heb je al geprobeerd in andere dvd-rom spelers te testen? Nu is het lastig troubleshooten....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's niet waar. De SD-R2102 kan inderdaad alleen DVD-R(AM/W) lezen :)

edit:

Bron: http://shop.store.yahoo.com/netcomdirect/tossd8xatnot.html
Compatible CD-RW/DVD-ROM Standard - Read:
DVD-ROM DVD-ROM (DVD-5, DVD-9, DVD-10, DVD-18), DVD-R (read), CPRM non-correspondence

[ Voor 62% gewijzigd door BalusC op 11-09-2003 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt, dat is dan weer duidelijk. Goed kloten! :(
dat wordt zoeken naar een alternatief, zo'n + - speler dus...

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12
Ehmz kan je niet een firmware update doen of je zoekt op internet hoe je dat ding hackt zodat ie ook +r aaankan :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn Pioneer DVD 500m las ook alleen -R(W)'s. En ik heb dus ook een +R(W) brander. Nu heb ik een nieuwe aangepaste firmware erop gezet, en doet 'ie het prima. Kijk eens bij de firmwares dus...
Pagina: 1