Toon posts:

E-Tech A14 AP of Alcatel Speedtouch 170 AP Repeater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een vorig draadje ben ik tot de conclusie gekomen dat een oplossing voor een probleem van mij het aanschaffen van een repeater zou zijn (een accesspoint met repeater functies).

Naar mijn weten zijn er twee APs die dit kunnen de A14 van E-Tech en de Alcatel Speedtouch 170 (en de D-Link maar die neem ik sowieso niet).
Ik heb gebeld met E-Tech en de A14 kan alleen een andere A14 repeaten. Bij Alcatel wisten ze niet goed of de 170 alleen de 170 kon repeaten, dit hadden ze niet getest; maar ze sloten het niet uit dat deze ook andere merken kon repeaten.

Mijn vragen:
Wie gebruikt er een van deze twee merken (of de E-Tech of de Alcatel) om te repeaten en hoe zijn de prestaties? En welke AP zouden jullie (dus) adviseren; E-Tech of Alcatel?

Weet iemand of de Alcatel ook andere merken APs kan repeaten?

Zijn er nog andere APs (behalve dus de genoemde D-Link) met repeater functies?

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt te bestellen, ik zou graag nog even willen weten: E-Tech of Alcatel en waarom?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Er zijn er veel meer die dit kunnen?

Bijvoorbeeld de meeste D-links, lionksys en asus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2003 13:42 ]

Verwijderd

E-tech wil de naam niet meer horen.

René

Handleiding, faq's, support allemaal met een korreltje zout nemen.

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:30
Hoi,
ik heb zelf een D-link ap-900+ access point werkt perfect en een d-link 650.

accesspoint hangt beneden ik zelf zit op zolder sterkte signaal is 80%.

perfect en als ik buiten ben bereik van 60 meter.
de d-link werkt perfect voor mij dus waarom geen d-link heeft zelfs een repeater functie

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ver is de zolder verwijderd van je AP en heb je ook bijv. stalen muurconstructies?

Verwijderd

Topicstarter
Okee nou goed, ik heb dus nu de 2 Alcatel 170 APs en de 510. De ene AP staat nu ingesteld als repeater en dit werkt goed tot op zekere hoogte. Ut probleem is dat na een tijdje online (gemiddeld half tot 1.5 uur) ik vast kom te zitten: het netwerk is niet te benaderen (geen internet, geen pingen, geen ipconfig mogelijk etc.) wat ik vervolgens moet doen is (in geval van) mijn PCMCIAkaartje eruit halen en opnieuw erin stoppen... vervolgens doet ie et weer. Het ligt niet aan de firmware van het kaartje oid, ditzelfde probleem heb ik ook met de USB WLAN dongle en onder beiden Windows XP en RH9.
Eerst dacht ik dat het misschien lag aan de DHCP server van de modem, iets met de renewal van de lease tijd, maar ik heb de ips nu statisch vastgelegd maar nog steeds dit probleem....
Klinkt dit als een bekend probleem, wat zou het kunnen zijn (de modem en de aps en de netwerkkaarten hebben allemaal de laatste firmware)? Het lijkt gewoon of er iets volloopt en dat moet vervolgens geleegt worden: hoogst irritant.
Pagina: 1