Toon posts:

ADSL USB modem springt na paar seconde verbinding uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds gisteren heb ik het zonnet internet pakket geinstalleerd. Het is een ADSL-modem van KPN. (een Thomson). Nu kan ik inloggen bij de provider, maar naar een paar seconde surfen springt de modem uit. (allebei de lampjes gaan ook uit)
Het lijkt erop dat de pc de het usb apparaat ineens niet meer ziet.

Ik heb mijn bios geupgrade, een nieuw OS geinstalleerd (had een oude vervuilde versie van 98 en nu 2000) Ik heb de laatste driver voor de USB-moden gedownload, maar niks werkt. Ook het aanpassen van Bios settings wil niet helpen. (m.n.t. Power management) Ik heb een MSI K7T Turbo, moederbord met een AMD processor. Mijn BIOS is van Award.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem. Ik heb amper geslapen vannacht, want ik moet het gewoon werkend hebben :-(

Lajos

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:07

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat is een zeer bekend probleem. De oplossing is ook redelijk simpel. >:)

Je moederbord levert niet voldoende spanning over de USB-poort. Kwaaltje van via chipsets. Als je een actieve usbhub (met eigen voeding dus) gebruikt en daar je modem op aan sluit is het probleem opgelost.

GerkeP

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

dat hoeft niet perse.

Tuut4: Gaat het modem eerst even goed werken (als in groen brandende lampjes) en valt-ie dan uit, of knipt het usb lampje 3 / 4x rood en valt-ie dan uit?

Als dat laatste (3x rood en dan uit) het geval is, dan weet ik voor 95% zeker dat je modem stuk is. Sluit hem dan voor de zekerheid even op een andere pc aan en als-ie daar hetzelfde doet, moet je even de installatiehulp bellen op 0900 8085 en melden dat je modem op twee pc's niet werkt (en ff vertellen wat de lampjes doen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GerkeP

GerkeP

JvS schreef op 11 September 2003 @ 10:58:
dat hoeft niet perse.

Tuut4: Gaat het modem eerst even goed werken (als in groen brandende lampjes) en valt-ie dan uit, of knipt het usb lampje 3 / 4x rood en valt-ie dan uit?

.
Als je goed leest zie je dat hij kan inloggen, dus het is wel degelijk een spanningsprobleem op de USB.

GerkeP

Verwijderd

Topicstarter
De lampjes op het modem gaan precies volgens het boekje aan.
Met twee groene lampjes log ik in en dan als ik ga browsen gaan ze allebei tegelijk uit.

Vervolgens denkt mijn pc ook dat het usbmodem er niet meer aanhangt.

Het lijkt op een stroom probleem. Het rare alleen is dat het, het enigste usb-apparaat is aan de pc. De pc is slechts anderhalf jaar oud en krijgt gewoon zijn netvoeding. Zou toch niet mogen dat er dan te weinig stroom is?

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 11:07:
Het lijkt op een stroom probleem. Het rare alleen is dat het, het enigste usb-apparaat is aan de pc. De pc is slechts anderhalf jaar oud en krijgt gewoon zijn netvoeding. Zou toch niet mogen dat er dan te weinig stroom is?
Heeft niets te maken met de leeftijd van je pc. De Via-chipset is het probleem. Is niets aan te doen.

GerkeP

Verwijderd

Topicstarter
De via-chipset, dat is een nieuw begrip voor me. Maar is dit iets wat ik veranderen/upgraden/instellen????

• GerkeP

GerkeP

Nee kun je niets aan veranderen, of je moet het moederbord veranderen. Gewoon een actieve usbhub aanschaffen voor ca 20 pleuro en die er tussen zetten. Is je probleem opgelost.

GerkeP

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee waarschijnlijk niet zo makkelijk instellen
Je kan:
- Het modem ruilen voor een ethernetmodem voor 30 euro meer (is handig, kan je met meerdere pcs internetten mocht dat nodig zijn)
- Een USB hub met eigen voeding kopen (USB verdeel doosje zegmaar)
- Een andere USB controller in de PC zetten en de modem daarop aansluiten (PCI kaartje dus).

Als je een netwerkkaart in de PC hebt zitten, zou ik zelf die eerste optie prefereren. Met een technisch probleem mag je best lang na de koop zo'n USB modem nog ruilen :) (zelfs een maand ofzo)

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 11-09-2003 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem omruil zit ik zo twee weken zonder adsl..... dat ga ik niet overleven.... (vooral omdat mijn oude analoge modem... niet meer wil draaien onder 2000 (is ook een goedkoop b-merk modem))

Doe ik toch een hub denk, had ik toch nodig.

Maar heeft er iemand hetzelfde moederbord (MSI K7T Turbo) en het probleem zo opgelost?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tsja moet je zelf weten. Je hebt een K7T, dat is dus een Via 686B (oid) USB controller van de beruchte KT133 chipset :P. Ik heb die ook gehad en ik had geen problemen (het is situatie afhankelijk). Ik zou je persoonlijk aanraden om echt een andere USB controller te kopen (dan heb je ook 4 extra poorten) als pci insteekkaartje, of voor het ethernetmodem te gaan. Ben je een weekje offline ofzo, niet echt heel erg aangezien je toch aan het aanvragen bent geweest :).

Maar suit yourself :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies. Ga denk ik eens winkelen.

Heb ik weer... een moederbord waarbij het niet werkt :-(

Nu ik dat modem heb... is ieder uur dat het niet werkt toch wel heel zuur ;-)

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Ehm, ik heb op 1 pc hetzelfde probleem. (onder windows ME)
Hier zijn de andere usb apparaten het probleem. Zodra bijvoorbeeld de printer (usb) aangestuurd wordt valt de modem uit! Ook bij het initieren van apparaten bij opstarten van het besturingssysteem kan al teveel voltage trekken.

Andere usb poort proberen was de oplossing. Nu doet gewoon de printer het niet als er geinternet wordt. Let dus even op welke andere apparaten zich bevinden in de USB poorten. Schakel een aantal USB poorten uit en probeer de overgebleven poorten. Misschien dat je aan deze informatie wat hebt. Ik heb ook weleens soortgelijke problemen gehad op een VIA chipset. De nieuwe Hyperion drivers van VIA hebben de problemen opgelost.

Succes!

Sempron 3800+ 8k9a7i

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tsja, ik heb ook giga problemen gehad, ook met een via chipset op een MSI boardje.
Veranderingen zonder resultaat:
• bios flashen
• nieuwste bios drivers
• nieuwe voeding
• nieuwe (andere) USB modem
• ander adres ;) (ondertussen verhuist)
• USB hub met eigen voeding

Alles dus zonder resultaat. Het laatste wat ze aanraden was een ander USB controller erop zetten. Mijn reactie, doet u mij maar zo'n ethernet mdoem. Sindsdien nooit meer problemen gehad!

Mede door dit probleem werd mij duidelijk dat andere USB apparaten soort gelijke problemen vertoonden op dezelfde PC (USB scanner na +/- 15 scans dood, tot herstart).
Waarschijnlijk had een USB controller wel goed gewerkt, maar die zekerheid konden ze mij niet bieden. Overigens hebben ze het bij mij (bij zeer hoge uitzondering) het na bijna een jaar dus nog omgeruild. (zat o.a. een verhuizing van 5! maanden tussen) Maar ik geef je een hele kleine kans wie dat nog voor elkaar krijgt....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1