Firmware flash probleem 1300a

Pagina: 1
Acties:

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 14:49

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Hoi

Gister (bij Gistron) een NEC 1300a opgehaald met firmware 1.5
Op aanraden van Gistron (niet op papier) flashen met allen origineel NEC firmware.
1.06 van de site afgehaald en in dos (met opstart diskette) geflasht.
Maar nu dus een probleem!! hij doet het niet! wordt niet meer herkent in de opsomming bios beginscherm niets meer! geprobeert opnieuw te flashen met origineel en tools van Herrie. maar niets krijg geen toegang tot de brander, wordt dus gewoon niet meer herkent. Iemand een oplossing?

(bij gistron hoef ik hem dus niet langstebrengen voor RMA want de garantie is komen te vervallen :( )

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Als 'ie niet meer herkend wordt zie ik het somber voor je in...
Waarom is de garantie vervallen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Misschien in een PC met een ander merk chipset proberen? Wil soms wel eens helpen, omdat VIA, SiS, Intel en ALi andere methoden gebruiken om de IDE-apparaten aan te spreken :)

webOS all the way!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Garantie is komen te vervallen doordat ik een firmware update heb gedaan.....

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Ja dat zal ff lekker worden! Eerst aanraden een update te doen en dan de garantie laten vervallen. Een mondelinge overeenkomst is net zo rechtsgeldig als een schriftelijke. Gewoon garantie claimen en anders rechtstreeks contact opnemen met NEC. Gewoon zeggen dat 'ie het nog nooit gedaan heeft, die hele flash niet melden.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

word ie ook niet meer herkend in je opstart scherm (post)

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 12:05:
word ie ook niet meer herkend in je opstart scherm (post)
Nee wordt niet meer herkent in de post ;(

Verwijderd

ziet het er slecht voor je uit probeer anders of je bij nec een nieuwe eeprom /bios kunt bestellen
(alleen als die chip in een houder zit )

ik weet dat er ook dvd drivers zijn die vanuit hun eigen dvd kunnen programeren via en cd bijvoorbeeld met een speciaal programmatje er op ik weet aleen niet of nec dat ook kan

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 12:14 ]

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 12:11:
ziet het er slecht voor je uit probeer anders of je bij nec een nieuwe eeprom /bios kunt bestellen
(alleen als die chip in een houder zit )

ik weet dat er ook dvd drivers zijn die vanuit hun eigen dvd kunnen programeren via en cd bijvoorbeeld met een speciaal programmatje er op ik weet aleen niet of nec dat ook kan
heeft iemand (veeel meer whiz dan ik) dit toevallig al gemaakt? Herrie mischien?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 17:48
hier zelfde probleem,

Win Xp pro
NEC 1300 A
programma: Binflash - NEC GUI version v1.02
firmware: 1.08

halverwege het flashen mislukte het, computer herstart maar starte niet door, de drive werdt wel herkend maar bleef staan bij de POST. (P4 pc)

In andere pc geprobeerd, start wel gewoon door maar herkend drive niet (VIA V880 chipset)

[ Voor 66% gewijzigd door Magnolia op 26-11-2004 20:48 ]

Ontspan.

• Magnolia
Ik heb een aantal dingen geprobeerd,

-de eject knop vasthouden bij opstarten (wordt hij gereset volgens sommige)
-nog 'n andere pc met moederbord chipset SiS waar hij wel gedetecteerd wordt na een lange "Detecting IDE Devices" Maar als ik dan in DOS kom en NECflash start en -scan doe zegt hij: No Devices found

hmm hopelijk is deze drive nu niet dood, aangezien hij niet van mij is :P en ik hem geflashed heb, pc is half jaar geleden gekocht dus laatste gok is terug naar de winkel (niet zoveel zin om die te nemen).

iemand misschien nog een ander suggestie? :'(

[ Voor 37% gewijzigd door Magnolia op 26-11-2004 20:53 ]

Ontspan.

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 02:03
je moet idd eens proberen op een pc met een andere chipset, ff opnieuw flashen en klaar ben je.
ik heb toen ik dit had contact gehad met herrie en zo heb ik die van mij weer aan de praat gekregen, na een bad flash

[ Voor 13% gewijzigd door harryvos op 27-11-2004 20:51 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Hmm... volgens mij was er een flashprogrammaatje (universeel) waar je gewoon simpelweg aan kon geven op welke ide poort je brander hing, en die flashte ook al werd je drive totaal niet herkend. Ik ben alleen de naam kwijt, iemand?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Winflash. Ik heb al zo vaak heen en weer geflashed met m'n Lite on, dat ik het nu blind zou durven. Ik heb wel problemen gehad maar dan flashte ik gewoon weer naar de oude terug.

Ik flashte alles in Winflash, gewoon onder Windows.

• Magnolia
hmm nou ik zoek op winflash google en krijg een BIOS Mobo flash progje en een VGA flash progje beide van Elitegroup (ECS) :?

Ontspan.

Pagina: 1