Toon posts:

[RH9} Background via shell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hoe ik via mijn shell de background van de KDE desktop kan veranderen?
Ik weet hoe het grafiche wel kan maar wil het echt weten via shell... staat het path soms ergens opgeslagen in een file ? ik heb de FAQ gelezen en rond gezocht op maar k kom niet tegen wat ik zoek...

Ik draai RedHad 9.0
KDE 3.1

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Het programma "chbg" kan ik mezelf nog herinneren. Is erg flexibel enzo.

Volgens mij kan je dit bedienen via een GUI en de console. Kijk ff of ie al standaard mee is geinstalleerd. Anders kan je hem hiero vinden: http://www.idata.sk/~ondrej/chbg/download.html

edit:
ChBg have nice configuration UI writen by using of GTK+1.2x libraries. Can handle configuration files simply created by graphical setup or can by started by using of commandline parameters.

[ Voor 91% gewijzigd door DeMoN op 11-09-2003 10:11 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 11 September 2003 @ 10:09:
Het programma "chbg" kan ik mezelf nog herinneren. Is erg flexibel enzo.

Volgens mij kan je dit bedienen via een GUI en de console. Kijk ff of ie al standaard mee is geinstalleerd. Anders kan je hem hiero vinden: http://www.idata.sk/~ondrej/chbg/download.html

edit:

[...]
_/-\o_ Lokaal werkt dit idd heel erg goed... _/-\o_
maar weet iemand of dit ook via me netwerk kan.. (background aanpassen)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 10:36:_/-\o_ Lokaal werkt dit idd heel erg goed... _/-\o_
maar weet iemand of dit ook via me netwerk kan.. (background aanpassen)
Als het fatsoenlijk is geschreven zou je het ook op een netwerk moeten kunnen gebruiken. Dn zul je denk ik wel met xhost moeten gaan spelen (Of inloggen op de machine via ssh o.i.d., en chbg gebruiken).

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt