[dvd] Nero fikt een dvd in 30min op 4x speed?

Pagina: 1
Acties:

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik heb sinds kort een dvd burner (Sony DW-U12a) en ben een beetje aan het oefenen geweest met verschillende merken dvd-r's om te kijken welke het meest geschikt voor mij is.

Fuji en Sony dvd-r's waren veel te duur en alleen maar 2x. :{
Daarom heb ik bij Opus een spindel van 50 Nashua dvd's gekocht samen met een zooi hoesjes aangezien dit lekker goedkoop is en ook nog 4x dvd's zijn.

Nu fik ik mijn dvd-r's altijd met Nero (6.0.0.15) en dat ging ook goed. Maar met die Nashua dvd's zegt ie dat ie op 4x brand en dat de remaining time ook 15 minuten is maar in feite doet ie er een half uur over (op de seconde precies) om een dvd te fikken. De remaining time houd na 15 minuten ook op en blijft op nul staan terwijl ik dan nog maar op 50% zit.

De dvd's lukken overigens wel goed en met andere dvd brand proggies brand ie gewoon op 4x en zijn m'n dvd's binnen 15 minuten klaar.

Maar weet iemand waarom het branden bij Nero zo lang duurt?

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:14
Misschien maakt hij wel eerst een image naar de HD en dan pas begint hij met branden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BeZaX op 11-09-2003 09:59 ]

Verwijderd

kan je hd de snelheid wel aan of hoe snel is je pc (processor)??? graag wat meer info dus

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 12:22

The Third Man

The Third Jellyfish

Als je een beetje de topics over de mediaondersteuning van de Sony drives had gelezen, wist je het antwoord al: De meeste branders passen hun snelheid aan op de meest betrouwbare snelheid. Ook al is de officiële snelheid 4x, de brander denkt daar anders over en fikt op 2x (waarschijnlijk). Weinig aan te doen behalve 'goede' media te kopen. Nashua is ECHT bocht, ook meerdere malen vermeld in die topics + op het websiteje over mediaondersteuning van de Sony branders.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

ossy

Festina Lente

Lekkere Kwal schreef op 11 september 2003 @ 10:27:
Als je een beetje de topics over de mediaondersteuning van de Sony drives had gelezen, wist je het antwoord al: De meeste branders passen hun snelheid aan op de meest betrouwbare snelheid. Ook al is de officiële snelheid 4x, de brander denkt daar anders over en fikt op 2x (waarschijnlijk). Weinig aan te doen behalve 'goede' media te kopen. Nashua is ECHT bocht, ook meerdere malen vermeld in die topics + op het websiteje over mediaondersteuning van de Sony branders.
en als jij zijn openingspost goed had gelezen had je gezien dat andere programma's wel op 4x branden. Ik denk ook dat hij eerst een image op de hd maakt.

Specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Simulation of een image, kan bijna niet missen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09
Dat zou een beetje apart zijn aangezien ik dvd images van m'n hd naar dvd fik. Nero is wel een beetje fucked up als ie een image van een image maakt. ;)

En de system specs:

P4 1.7ghz, 512mb rdram, 160gig waarvan 20 ntfs voor dvd images en die Sony brander is de US OEM versie van de dru510a.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 12:22

The Third Man

The Third Jellyfish

ossy schreef op 11 September 2003 @ 10:30:
[...]

en als jij zijn openingspost goed had gelezen had je gezien dat andere programma's wel op 4x branden. Ik denk ook dat hij eerst een image op de hd maakt.
Ja, maar sommige programma's kunnen de brander verplichten om op die snelheid te branden. Met als mogelijk gevolg meer fouten.

Verwijderd

Misschien staat er een verify-optie aan? :+

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik heb dat ook eens gehad met een oudere versie van Nero. In de laptop van mijn vriendin zit een 24x brander, echter wilde Nero in geen enkel geval sneller branden dan 8 speed. Hij gaf wel 24 aan maar aan de gemeten tijd kom ik uit op een 8x speed. Zelfs het bakken van een image vanaf de harde schijf ging slechts op 8x speed. Easy CD Creator en WinOnCD werkten wel op de normale 24 speed waarbij de CD dus ook daadwerkelijk na 3,5 minuut klaar was. De oplossing was Nero verwijderen en daarna in het register elke verwijzing naar Nero en Ahead te verwijderen. Daarna Nero na een reboot opnieuw installed waarna hij weer op 24x speed brandde.

E.P.M. Linsen

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

Mag ik weten welke firmware jij gebruikt om op 4x te branden met de Sony DW-U12a?

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 12-09-2003 01:24 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1