3c905c werkt niet samen met aopen ax59pro?

Pagina: 1
Acties:

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Ik heb FreeBSD op mijn oude pc geinstalleerd, een AMD K6-2 300 op een AOPEN AX59PRO bordje (laatste BIOS), mij de 3C905C-TX kaart deed nogal raar en werkte heel instabiel. Een FTP verbinding werkte soms wel, soms niet, of werd halverwege afgebroken. Andere UTP kabel geprobeerd, netwerkkaart in alle sloten op het mb gehad, maar het maakte allemaal niet uit.

Op de site van 3com een progsel 3C90xcfg.exe gehaald en daarin krijg ik bij de "Group 1 test" een "Failed" bij "Ethernet Core Loopback Test". Om het probleem te verhelpen zou ik de kaart in een ander slot moeten steken. Dus nog maar een keer gedaan, maar ik krijg in ieder slot dezelfde error. Kaart kapot dan? Nee, want ik heb hem net in een andere PC gehad en getest met hetzelfde progsel en dan krijg ik geen error.

Ik moest de kaart op een ander I/O adres zetten, maar dat kan nergens. Niet in het programmatje en niet in de BIOS. Om toch een ander adres af te dwingen heb ik er maar eens een ander PCI kaartje naast gezet. De netwerkkaart heeft nu een ander adres, maar nog steeds de foutmelding.

Ik heb ook ergens iets gelezen dat het mobo moet beschikken over busmastering oid. In de handleiding van het mobo en op internet kan ik daar echter niets over vinden.

Ik heb veel gegoogled, maar niets kunnen vinden. Iemand nog tips voor me of werkt die 3c905c-tx gewoon niet op een Aopen AX59PRO? :(

Verwijderd

Dit is meer iets voor de PMG :)

Maar heb je geen andere netwerkkaarten waarmee je kan testen??

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17
Ik heb nog een andere 100 mbit 3com (3c900 oid d8 ik) kaart, maar die zit in de huidige server. Daar zal ik morgenvroeg nog eens mee proberen om die 3com test uit te voeren. Het rare is dus dat de 3c905c het wel doet in een andere PC.

Ik heb ook gelezen dat busmastering op oude mb's niet altijd voorkomt, maar bijna wel altijd op borden met een AGP slot (en die zit er dus op). Dan zou het ook nog zo kunnen zijn dat alleen de PCI naar de AGP over busmastering zou beschikken. Dus heb ik hem daar in gedaan, nog steeds "!failed". Ook als ik een PCI videokaart erin steek ipv de AGP.

Dat het niet werkt is zeer vervelend, maar dat ik niet weet waar het aan ligt is ondragelijk! 8)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PMG

Braaikamer - Smoke&BBQ