Toon posts:

Mandrake 9.1 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nieuw, maar de afgelopen weken al flink rondgeneust op het forum om meer te weten te komen over Linux. Ik heb besloten om Mandrake te installeren (versie 9.1). Ik gebruik VMware om hem te installeren, want ik wil het gewoon testen.
Nu krijg ik het volgende te zien, nadat ik bij het eerste Mandrake scherm heb aangegeven dat ik hem gewoon wil installeren. Hij gaat de USBdevices checken. Dan geeft hij de volgende foutmelding:

Could not uncompress second stage ramdisk. Thiiis is porbably an hardware error while reading the data (this may be caused by a hardware failure or a Linux kernel bug)

Ik heb al gezocht op het forum en ben mijn vraag al wel tegen gekomen. Maar de flappie die de vraag stelde begon zich geloof ik een beetje te misdragen en toen is de topic gesloten zonder een antwoord. |:(

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat VMWare die foutmelding veroorzaakt. Waarom probeer je het niet gewoon in een lege partitie?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel, maar dan moet ik een hele hoop programma's enzo verplaatsen naar andere partities... :'( Dat is wel een optie, maar wel veel werk.

Ehm, misschien klink het ontzettend n00b, maar waarom kun je je voorstellen dat VMWare die foutmelding geeft?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 09:02:
Dat kan wel, maar dan moet ik een hele hoop programma's enzo verplaatsen naar andere partities... :'( Dat is wel een optie, maar wel veel werk.
Gelukkig voor jou, heeft dat geen enkel nut om VMWare op een partitie te laten installeren i.p.v. in een file, aangezien er genoeg mensen zijn te vinden met google die het wel lukt.
Ehm, misschien klink het ontzettend n00b, maar waarom kun je je voorstellen dat VMWare die foutmelding geeft?
vmware geeft die foutmelding niet, vmware geeft zijn meldingen in een popupvenster van Windows, en ik gok dat jij deze tekst in het venster van vmware ziet verschijnen.

Heb je al gekeken of de ISO's die je hebt gedownload van Mandrake kloppen met hun MD5SUM ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Het is een educated guess van mij, maar ik weet niet of VMware met ramdisks om kan gaan. Staat daar niks over in de documentatie?
VMware is natuurlijk een ideale manier om een nieuw OS uit te proberen, dus ik snap dat je dat liever eerst probeert :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 09:20:
Het is een educated guess van mij, maar ik weet niet of VMware met ramdisks om kan gaan. Staat daar niks over in de documentatie?
Die functionaliteit wordt bij zowat elke distro installatie gebruikt, dus ja, ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken, dat VMware dat ondersteund ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 11 september 2003 @ 09:19:
Gelukkig voor jou, heeft dat geen enkel nut om VMWare op een partitie te laten installeren i.p.v. in een file, aangezien er genoeg mensen zijn te vinden met google die het wel lukt.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap deze zin niet echt, zeg maar.
vmware geeft die foutmelding niet, vmware geeft zijn meldingen in een popupvenster van Windows, en ik gok dat jij deze tekst in het venster van vmware ziet verschijnen.
klopt, hij geeft de foutmelding vanuit de Mandrake installatie, niet vanuit VMware.

Ik kwam er trouwens achter dat ie een harde schijf van 0GB had, dat heb ik veranderd , en doet het nog steeds niet...

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan de iso maar weer helemaal te downen en daarna te checken...
:|

Verwijderd

Denk niet dat dat veel zin heeft. Meestal verschijnt deze melding als je geheugen brak is oid...

Ik heb hem ook wel eens gehad...

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Je kan ook een netinstall proberen met een bootflop, scheelt downloadtijd.
moto-moi schreef op 11 September 2003 @ 09:19:
8)7

[ Voor 69% gewijzigd door mocean op 11-09-2003 10:05 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, krijg je deze foutmelding als je net de vmware virtual machine hebt geboot. Kortom er is niks geinstalleerd of gewijzigd.

Je kunt natuurlijk een keer de pc booten vanaf de cdrom. Voordat je harde schijf wordt aangeraakt, moet je een aantal malen yes > are_you_sure doen. Als je deze foutmelding dan ook krijgt, weet je dat het aan de cdrom of de hardware ligt. Als je verder komt dan in vmware, moet je zoeken naar een vmware probleem+oplossing.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Als het je er vooral om gaat om gewoon eens te zien wat dat Linux nou eigenlijk is, zou je ook kunnen proberen Knoppix te downloaden. Dat staat op een CDtje, je hebt geen VMware zooi nodig, en het blijft ook van je HD af (hoeveel je er - read only - wel bij kunt, zodat je bv. de muziekjes op je HD wel kunt afspelen).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 10:44:
Als ik het goed begrijp, krijg je deze foutmelding als je net de vmware virtual machine hebt geboot. Kortom er is niks geinstalleerd of gewijzigd.

Je kunt natuurlijk een keer de pc booten vanaf de cdrom. Voordat je harde schijf wordt aangeraakt, moet je een aantal malen yes > are_you_sure doen. Als je deze foutmelding dan ook krijgt, weet je dat het aan de cdrom of de hardware ligt. Als je verder komt dan in vmware, moet je zoeken naar een vmware probleem+oplossing.
Het ligt niet aan vmware... maar dat had ik al begrepen uit de posts van moto-moi

Ik zal eens kijken hoe wat met Knoppix dan. Ik zal vanavond aan een teamgenoot ook eens advies vragen, die zweert bij Linux en is geloof ik nogal goed met computers... Misschien kan ie me komen helpen _/-\o_

edit: hij draait op vmware! ik heb toch maar de eerste cd opnieuw gedowned. Dit heeft geholpen. Waarschijnlijk zijn de fouten in de .iso van de eerste cd veroorzaakt door mozilla (de download manager dan). Met getright lukte het wel goed... Tnx to you all for helping me out... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 11:50 ]

Pagina: 1