[VNC] werkt VNC recursief? *

Pagina: 1
Acties:

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Wat gebeurt er als je op school met VNC op een beheerder computer gaat kijken, en de beheerder kijkt toevallig keer rond en hij zit op jou pc wat ziet hij dat ?

Dus jij bekijkt zijn beeld, en daarna komt hij om jou beeld te bekijken wat ziet hij dan?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 13:27

Zoefff

❤ 

Dan ziet ie zn eigen beeld natuurlijk.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Je geeft je zelf antwoord... :+ Hij ziet zn eigen scherm op jouw PC ;)
Maarre, slechte beveiliging daaro als jij op een beheerder PC kunt kijken :+ :P

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:02

Yucko

One clown to rule them all !

Alsof de beheerder op zijn eigen pc de vnc-server gaat draaien :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

4Real schreef op 11 September 2003 @ 08:54:
Wat gebeurt er als je op school met VNC op een beheerder computer gaat kijken, en de beheerder kijkt toevallig keer rond en hij zit op jou pc wat ziet hij dat ?

Dus jij bekijkt zijn beeld, en daarna komt hij om jou beeld te bekijken wat ziet hij dan?
maar.......maar.......hoe lang heb je hier zelf over nagedacht, voordat je dit ging posten...???

mijn god...... :D

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En tot zover de volstrekt ongefundeerde reakties van mensen die zich niet kunnen voorstellen hoe een computer nou eigenlijk werkt :'(

4Real: de connecties gaan loopen. Dat wil zeggen:

• Jij ziet eerst het beheerdersscherm;
• de beheerder ziet dan het beheerdersscherm op jouw scherm;
• jij ziet het beheerdersscherm op jouw scherm op het beheerdersscherm;
• de beheerder ziet het beheerdersscherm op jouw scherm op het beheerdersscherm op jouw scherm;
• et cetera.

Je krijgt een soort van dubbelloops Droste-effect; en omdat beide VNC-clients de hele tijd elkaars informatie overpompen, updaten en terugsturen wordt je netwerk stevig belast. Mijn switch werd alvast ff helemaal gek :) De vakterm hiervoor is recursie en recursie is hartstikke tof.

> 1000 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/vncdroste.png
...clickable. Let op de computernamen in de titlebar, die laten het best zien wat er gebeurt. (edit:) Dit fenomeen treedt natuurlijk op beide pc's op.

Leuke vraag, ik had er zelf nog niet bij stilgestaan :) Is natuurlijk ook lastig testen als je geen 2 pc's tot je beschikking hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Rataplan op 11-09-2003 09:22 . Reden: wat scherper van toon gemaakt >:) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

god, wat een hoogstaand topic zo op de vroege morgen... :+

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 08:31

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

hij krijg een melding dat VNC geen loops ondersteund oid

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 09:33:
god, wat een hoogstaand topic zo op de vroege morgen... :+
Goh wat een overbodige reply zo op de vroege morgen :+
Oftewel: liever via Topicreport :Y)

Maar goed, de methode van Rataplan (of juist CV_SmileY als Rataplan heeft gesoept :+ ) is de enige juiste (en Des Tweakers TM), gewoon proberen en je weet het :*

En het topic zakt verder wel weg als niemand praktijk ervaringen heeft, lijkt me. Al zie ik ook niet helemaal in wat die server op de PC van je beheerder zou doen ;)

Edit:
Rataplan schreef op 11 September 2003 @ 10:35:
Rataplan heeft niet gesoept :)
:*
:(

;)
O-) :+

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 11-09-2003 14:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bij netbus werkte het wel zo dat een gat gecreerd werd @ client kant...

Misschien bedoeld ie dat ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

F_J_K schreef op 11 September 2003 @ 10:22:
(...) als Rataplan heeft gesoept :+ (...)
Rataplan heeft niet gesoept :)

edit:
CV_SmileY bedoelt wrsch. iets als onderstaande modal; die verschijnt als je naar je eigen computer probeert te linken. Is te ondervangen door bv. TightVNC te gebruiken, die staat dat dan weer wel toe.
Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/vncloopb.png
En het topic zakt verder wel weg als niemand praktijk ervaringen heeft, lijkt me.
Die ervaringen gaan er ook niet komen, want het is een onwerkbaar geheel. Binnen de seconde staat je hele scherm vol met windows, en dan gaat 'ie (1) proberen er nog meer aan te maken en (2) elke muisklik (wat heet, elke muisbeweging!) via alle parent windows (en dat worden er snel! veel! en de helft zit aan de andere kant van je ethernetdraadje) aan zichzelf te communiceren :+

Nee, het praktisch nut is nul :9

edit:
Ik zie nou pas dat de titel is gefixed. Flauw! Nou moet mijn vorige post vervangen worden door
ja.
:(

;)

[ Voor 90% gewijzigd door Rataplan op 11-09-2003 10:53 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Zelfde dus als je met je webcam op je beeldscherm waar het webcam proggie draait :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

4Real schreef op 11 September 2003 @ 10:45:
Zelfde dus als je met je webcam op je beeldscherm waar het webcam proggie draait :)
Bijna: twee webcams A en B, twee beeldschermen X en Y. A richt je op X maar geef je weer op Y, B richt je op Y maar geef je weer op X.

Pagina: 1