Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD]Hitachi STN color lcd, 640x480, bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
het dagelijks snuffelen @ Ebay USA voor 1337 stuff,
kom ik deze ColoR LCD tegen @ ebay :9~ 8)
You are bidding on a brand new, sealed Hitachi STN graphic display, excellent choice for SBC computers, mp3 car players or GPS receivers, etc. Additional specs (28 pages) can be downloaded in a PDF format at the following link: http://www.lcdspecifications.com/hitachipdfs/sx19v007.pdf Hitachi LCD Screen Display model Part Number: SX19V007 Resolution: 640 x 480 Size: 7.5" Technology: Color STN Features: CFL, DC/DC (Cathode Fluorescent Lamp backlight, built in DC/DC converter) /me Inverter: INVC572A (not included). The inverter is not included but is listed here for referrence. Larger quantities available.

Afbeeldingslocatie: http://ebay0.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_7fe3de4deb5dc1b397a9f72376c96cad/i-1.JPG
• is dit een lcd, die via de LPT/com/usb aangestuurt kan worden :?
• is de lpt/com/usb er snel genoeg voor :?

of is dit zoon LCD die telkens "gerefeshed"moet worden voor beeld or aangestuurd worden dmv een controller :?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/bloksch.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pinconnect.jpg

zoja, dat wou ik em ff mailen voor "Larger quantities" prijzen en als et nog redelijk is een IA houden @ laupro :7

[ Voor 40% gewijzigd door ThaHandy op 11-09-2003 04:55 . Reden: specs erbij gedaan ]

Verwijderd

als je goed kijkt op het blok schema zie je alleen row en column driver en geen controller, gaat niet op je lpt werken dus.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

dit is wel mogelijk, om aan te sturen, moet je zo`n 80(C)51 controllerboard van de elektuur make, werd het in beschreven...

je moet met dit ding lijn voor lijn alles uitlezen en naar hem toe sturen... dat kan je LPT absoluut niet aan... redelijke micro proc moet je daar toch wel voor maken...

maareuhm... lijkt me wel leuk om er ooit mee te experimenteren... kostie?

edit:
Ahja, $10 ong... als je gaat bestellen en het vlijft onder de 15 eypo, zit er kans in dat je er een voor mij mag bestellen...

[ Voor 16% gewijzigd door 3lmowww op 11-09-2003 07:33 ]

Electronics development

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Hij werkt wel op 3.3 volt maar met een paar zenerdiodes van 3.3volt kan je dat best wel op je printerpoort aansluiten.
Je hebt 8 datalijnen + 4 controle lijnen op je printerpoort. Dit moet genoeg zijn om deze LCD aan te sturen, alhoewel het niet super rap zal gaan. Maar zover ik het begrijp uit datasheet, stuur je de data er naartoe en de controller erop zorgt dat het op het scherm blijft komen.

Leuk experiment voor dat geld. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Welke controller? er zitten alleen row en column drivers op.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
3lmowww schreef op 11 September 2003 @ 07:31:
dit is wel mogelijk, om aan te sturen, moet je zo`n 80(C)51 controllerboard van de elektuur make, werd het in beschreven...

je moet met dit ding lijn voor lijn alles uitlezen en naar hem toe sturen... dat kan je LPT absoluut niet aan... redelijke micro proc moet je daar toch wel voor maken...

maareuhm... lijkt me wel leuk om er ooit mee te experimenteren... kostie?

edit:
Ahja, $10 ong... als je gaat bestellen en het vlijft onder de 15 eypo, zit er kans in dat je er een voor mij mag bestellen...
jah alles is mogelijk :Y) op GoT niet? :P

ik denk niet dat et et waard is :|
ook vanwegen de inverter?
wat kost nou zoiet om te maken/kopen?

tenzij et toch een paar geintreseerd zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaHandy op 11-09-2003 13:15 ]

Verwijderd

dat ding moet vrij rap gerefreshed worden, anders zie je weinig op het scherm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
Dit lijkt me een normaal laptob scherm :)

Sprite heeft een manier gevonden om je LCD aantesluiten op een VGA kaartje:
Laptop LCD aan VGA-kaart

En de FAQ zegt:
:? En hoe zit het dan met laptopschermen?
Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een videokaart hebben die speciaal daarvoor geschikt is (300 á 400 dollar bij oa EarthLCD) of werken met een oude videokaart met een VESA-feature connector (zie oa: hier). Het is vaak makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info (zie oa: hier).

:? Controller kaartje: (a $199)
http://www.earthlcd.com/CNTEVPCI.htm
PCI 32 Bit VGA
Simultaneous LCD & Monitor Display
1M or 2M RAM
Supports LCD's up to 1024 x 768

CHIPS & TECH 65550 Controller
Fastest LCD Chip on the Market
Windows Drivers
Dus het is goed mogelijk, het kost alleen wat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MaNDaRK op 11-09-2003 13:52 ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

_bas_ schreef op 11 September 2003 @ 10:57:
Hij werkt wel op 3.3 volt maar met een paar zenerdiodes van 3.3volt kan je dat best wel op je printerpoort aansluiten.
Je hebt 8 datalijnen + 4 controle lijnen op je printerpoort. Dit moet genoeg zijn om deze LCD aan te sturen, alhoewel het niet super rap zal gaan. Maar zover ik het begrijp uit datasheet, stuur je de data er naartoe en de controller erop zorgt dat het op het scherm blijft komen.

Leuk experiment voor dat geld. :)
ben bang dat je er op je lpt geen mooi werkend beeld iutkirjgt... et windows al helemaal moeilijk :/ (geen realtime aansturing mogelijk)

lpt lijkt me erg langzaam als je bedenkt dat je al die pixels uit moet rekenen en aansturen (1,8 pix per "stap" ong...)

Electronics development

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
woei, zou wel uber zijn als we zo'n ding aan de praat gaan krijgen. laupro is idd wel een goed idee als van te voren bekend is hoe we m aan gaan sturen. Alhoewel, we kunnen ze ook nu al bestellen en wat gaan experimenteren...

Verwijderd

Als die dingen inderdaad voor zo'n prijsje te krijgen zijn, wil ik d'r ook wel een hebben ;) Alleen nu nog even hopen dat we die dingen ook goed aangestuurd krijgen. Op dat gebied weet ik (nog) niet zoveel, dus ik vertrouw maar op alle knappe koppen hier ;)

• Rein_stein
Hmm..die C&T kaartjes kom ik vaker op google tegen. Jammer dat die dingen 200 dollar kosten, en t LCDtje maar 10.

Ik denk ook niet dat de manier van sprite gaat werken. Die is gebaseerd op 2x 3RGB lijntjes en nog wat troep eromheen. Hier heb je te maken met 8 datalijnen. Ik denk dat t echt microcontroller werk gaat worden :(

Iemand hiero die dat kan?

of anders massaal met zn alle laptopschermen die volgens t idee van sprite werken inkopen :)

[ Voor 145% gewijzigd door Rein_stein op 11-09-2003 20:10 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb er ook eens naar gekeken en het ding is * Sprite_tm principe * aan te sluiten op de vesa kaart, maar op het moment nog niet. Iemand moet namelijk eerst een driver schrijven die de videokaart naar 213x480x8bpp schopt en dan de juiste pixels op de juiste plaatsen neerdumpt. Voor Linux of Dos is het in principe goed mogelijk, voor Windows zou ik niet weten hoe ik eraan zou moeten beginnen. Mocht je Linux draaien en veel vertrouwen hebben in het feit dat iemand er ooit een driver voor gaat schrijven kan het een idee zijn om het aan te schaffen, anders zou ik het niet doen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Rein_stein
hehe..dr zijn zeker geen mensen hiero die dat kunnen.
Pagina: 1