[PHP] dat menu aan de zijkant wat meescrolled

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik zoek eigenlijk gewoon wat trefwoorden zodat ik tenminste weet waarop ik kan gaan zoeken.

Je ziet regelmatig van die sites met een menu aan de zijkant waar dan de links staan om aan te klikken.
Klik je dan zo'n link aan dan veranderd et middelste van die pagina en het menu blijft dan hetzelfde.
Dat kan dan met frames.
Maar het kan dus ook zonder frames want regelmatig zie je ook gewoon dat de gehele site dan opnieuw ververst wordt inclusief het menuutje aan de zijkant.
Je krijgt mij echt niet wijsgemaakt dat voor iedere link dat menu er appart bij getypt is dus dat zal wel een soort van include zijn ofzo..
Maar ik kan niet vinden hoe ik dat voor mekaar zou moeten krijgen..

Ik heb echt geen idee waar te beginnen met zoeken..

Ik kom uit op layers en de div tag maar dat is in html, en het dynamisch aanpassen van de middelste div als je ergens in een andere wat aanklikt dat lukt me echt voor geen meter ('t kan met javascript maar daar weet ik helemaal niets van)..
ik neem aan dat het met php toch best moet kunnen..
Maar ik heb die manual voor me ligen maar zou echt niet weten waar ik moet beginnen met zoeken..

Kan er iemand me wat trefwoorden geven of gewoon wat tips of linkjes..

Ik wil best zoeken maar als je geen idee hebt waar je naar op zoek bent dan wordt het erg moeilijk.....

• flipm0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
http://nl.php.net/manual/nl/function.include.php

Lijkt me zelf ook wel te vinden, toch? :)

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

1. Je zit in het verkeerde forum. PHP hoort in P&W

2. Wat je wil is inderdaad het includen van een menu op iedere pagina. Zoek op include op www.php.net in de function list.

Systeem | Strava

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
meescrollend menu, kan je ook doen met dynamic html ;)
had ik ook ooit eens, lang lang geleden :P

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
jah maar een include geeft me nog niet de mogelijkheid om door in het ene vak te klikken het andere vak te laten veranderen.. en dat is nou juist het hele punt :(

Zegmaar bij het gebruik van frames hebt je "target=" om te verwijzen naar een ander frame.. zoiets zoek ik.. maar dan zonder frames..

[ Voor 30% gewijzigd door xzenor op 11-09-2003 01:13 ]

Verwijderd

iframe's en dhtml? anders doe je toch gewoon bron weergeven op zon site :p

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

possamai schreef op 11 september 2003 @ 00:55:
Maar ik heb die manual voor me ligen maar zou echt niet weten waar ik moet beginnen met zoeken..

Kan er iemand me wat trefwoorden geven of gewoon wat tips of linkjes..

Ik wil best zoeken maar als je geen idee hebt waar je naar op zoek bent dan wordt het erg moeilijk.....
als je kennis niet al te groot is, heeft het geen zin om moeilijke dingen te gaan proberen en direkt het uiterste (of boven) je kunnen proberen te bereiken.

concentreer je eerst op de basis, en dat is begrijpen waar je het over hebt:
PHP is een serverside taal die (ondermeer) HTML kan genereren, je dynamische menuutje wordt dus door PHP gegenereerd, maar vervolgens als HTML naar de browser gestuurd.

wat er in de browser zelf mee gebeurt is clientside, daar heeft PHP geen invloed meer op, maar hiervoor kun je je HTML proberen te beinvloeden met CSS (voor layout-doeleinden) of javascript voor scriptings.

wat je wil bereiken, een fixed positie voor een pagina-element kun je beriken door de CSS2-propertie position: fixed
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#fixed-positioning

helaas ondersteund de meest gebruikte browser, explorer dit niet, hiervoor kun je dan een klein javascript gebruiken dat bij het optreden van het onscroll-event de positie van een betreffend element aanpast met de offsetTop van de body.

Ik raad je echter aan eerst je te concentreren op 1 specifieke webtaal, danwel PHP en proberen correcte HTMl ermee te genereren, ofwel gewoon statische HTML en dan clientisde scripting proberen onder de knie te krijgen.
In plaats van twee dingen door elkaar proberen te doen, dat is enkel verwarrend

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Leer PHP -> http://www.google.com/search?q=php+tutorial
Leer HTML -> http://www.w3schools.com

Dit is te basic..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.