Toon posts:

XP: Kan C: niet meer openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerst in het forum gezocht maar kon niks vinden. Dus:

Bij het installeren van een no-CD-crackje ( eerst gecontroleerd met nieuwste Mc Afee virus def.) bleek het dialer te zijn naar een Duits liveshow progje. Gelijk alles verwijderd, Ad Aware gedraaid, en die vond het in de reg. Ook dat verwijderd.
Systeemherstel naar één dag terug.
Als ik nu vanuit deze computer op de diverse schijfletters klik, openen die allemaal keurig netjes, maar bij C: lukt dat niet.
Er start uit de root een klein Dos-bestandje op (Naam: start.bat , inhoud: copy . c:\ ) en in een flits in een dosboxje de melding dat -ie niet naar zichzelf kan kopieren.

Met rechts klikken op C: len dan verkennen kiezen lukt wel.
Ben ik nu achterlijk, of hoort dat programmaatje daar niet te staan? Moet dit niet weg?
En hoe kan ik c: weer geopend krijgen door er gewoon op te klikken? :(

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:47:

Er start uit de root een klein Dos-bestandje op (Naam: start.bat , inhoud: copy . c:\ ) en in een flits in een dosboxje de melding dat -ie niet naar zichzelf kan kopieren.
Wanneer start dit bestand dan? Bij het opstarten van de pc?

Heb je al een volledige virusscan gedraaid?

[ Voor 7% gewijzigd door Ye Greate'96 op 11-09-2003 08:07 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kijk ook ff bij start--> uitvoeren-->msconfig en kijk of er toch niet een progje boot in de achtergrond. Zowel, zet dee dan uit en als het goed is is het dan verholpen en kan je opzoek gaan naar het vage bestandje. Een virusscan is ook aan te raden. :)

Xbox Live ID:Notna8310

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens of er een autorun.inf in c:\ staat. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat bij een HDD kan. Het zou goed kunnen dat die autorun weer naar start.bat verwijst. Gewoon autorun.inf en start.bat deleten zou in dit geval de oplossing moeten zijn :)

edit: ini != inf :o. Laten we 't er maar bij houden dat het nog vroeg was toen ik deze reactie plaatste 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door SH007 op 11-09-2003 18:21 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hmmmm ja, zou je niet eens dat bestandje verwijderen/verplaatsen en vervolgens opnieuw proberen?
Is wel erg voor de hand liggend, vind je ook niet?

@SH007: dat zou dan autorun.INF moeten zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door Nulnulnix op 11-09-2003 08:22 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
SH007 schreef op 11 september 2003 @ 08:16:
Kijk eens of er een autorun.ini in c:\ staat. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat bij een HDD kan. Het zou goed kunnen dat die autorun weer naar start.bat verwijst. Gewoon autorun.ini en start.bat deleten zou in dit geval de oplossing moeten zijn :)
Klopt ja, als je een cd in de root van een partitie kopieerd, dan draait Windows ook de autorun.... ipv gewoon openen
Pagina: 1