Download-server

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik wil op mijn thuis netwerk een (oude) pc erbij zetten die alle downloads gaat doen. Dit houd in: ik start met mijn "gewone" pc een download en de download-pc gaat downloaden.
Ik heb in de search gekeken en las dat een proxy server zoiets moet kunnen (gewonen pc uitzetten, server download verder naar de cache, gewone pc weer aanzetten, download opnieuw opstarten en hij download het bestand uit de cache van de server)
Maar ik vroeg me af of dit ook werkt met p2p-programma's als: eDonkey/Mule of BitTorrent?
En kan ik het zaakje zo instellen dat de download op de server opgeslagen wordt?
En als laatste: ik wil dat mijn broer achter zijn pc ook naar de server download.
De server gaat een P3-450 met 128mb worden. Welk OS/programma's erop komen maakt mij niet veel uit.
Alvast bedankt

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

waarom gebruik je niet gewoon vnc dan zie je die andere pc gewoon ff op je scherm

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Dat je bestanden automatisch naar je server download kun je met de meeste p2p-programma's gewoon instellen. Ergens onder opties ofzo.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

gprins schreef op 11 September 2003 @ 00:50:
waarom gebruik je niet gewoon vnc dan zie je die andere pc gewoon ff op je scherm
De beste oplossing.

Ik heb ook zoiets wat jij wil, alleen dan neem ik elke avond de moeite om achter de download pc te kruipen en nieuwe downloads te downen :).

Ik zou voor dit win2k nemen, en goed dichtspijkeren, of je moet toevallig zin hebben om je te verdiepen in linux :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
megaleo schreef op 11 September 2003 @ 00:53:
Dat je bestanden automatisch naar je server download kun je met de meeste p2p-programma's gewoon instellen. Ergens onder opties ofzo.
Maar dat werkt niet als het programma alleen maar op de client draait.
Het beste is een server opzetten en daarop je p2p programma's op installeren en via VNC beheren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something