Dual systeemie.. Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50
Hey,

Ik ben van plan om binnenkort mijn celly 400 te vervangen voor een dual systeempje.

Nu hebben jullie hier vast wel ideeen over...

1. Zijn de huidige cellies bruikbaar in dual?
2. Welke is de beste voor dual celly? bp6 of dual slot 1.
3. Een dual slot 1 is altijd makkelijk voor toekomstige uitbreidingen (dual p3 ofzo! :9), maar... welke is wel okay en wat gaatie kosten.

Okee dan... Nouja, zo ben ik er wel geloof ik.

Verwijderd

hey. nou je hebt al een celeron

ik heb zelf een BP6 met 2x366 @ 570

werkt prima, zo'n BP6 (met ATA-66 controller)

is ook een stuk goedkoper als de dual slot-1 borden :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf zo'n BP6, ben hier ook erg tevreden over. Vooral als je NT of Linux draait merk je het echt zo'n 2e processor.

MAAR: de BP6 gaat geen Coppermine Celerons ondersteunen dus je zult het hoogstwaarschijnlijk moeten doen met de Celerons die nu voorhanden zijn.

Maar toch voor heel weinig geld een heel snel systeem!

- Jarno

• php
  • Niet online

php

Ik heb zelf nu ook een BP6 (sinds gisteravond) en heb hem helaas nog niet aan gehad, dus kan er niets over zeggen.
Ik heb uitvoerig naar slot1 moederborden gekeken, maar voor de prijs die je op het moment betaalt is het nauwelijks zinvol een dual slot 1 te kopen: overclockbaarheid is slecht, vaak alleen 66 en 100 mhz fsb, geen voltagetweaking, zonder uitzondering geen ata66. Er zitten i820 dual borden aan te komen, maar dat gaat nog wel een maandje of 3-4 duren. Deze zullen een stuk interessanter zijn.
Er zijn vermoedens dat Abit met een dual Fc-pga bord uitkomt.
Volgens www.bp6.com is het technisch niet onmogelijk om 2 fc-pga processoren op de bp6 te zetten, alleen wil Abit het niet, die heeft liever dat je het nieuwe bord koopt.
Het enige nodig voor een fc-pga is een socket to socket convertor, welke behoorlijk simpel kan zijn, en een bios update.
Iwill maakt nu een fc-pga convertor voor slot 1, en men hoopt dat ze ook een socket 2 socket willen maken. Het bios wordt nog het grootste probleem. Misschien dat een maffe japjapannner wat kan knutselen.

We zien het wel.

Succes met kiezen.

• Jasper
He bedankt dan he!

Maaruh, Jarno.. Alle huidige cellies zijn dus geen Coppermine versies? Enne.. Dat is neem ik aan wel een duidelijk verschil?? (Zoals je al leest weet ik niet wat Coppermine cellies zijn! ;))

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nou ik zie ook door de bomen het processorbos niet meer hoor. Het is de laatste tijd allemaal wel errug onoverzichtelijk geworden. Maar de huidige celerons zijn geen coppermines. Voor zover ik simpele ziel kan beoordelen zijn coppermines processoren die gebruik maken van de 0.18mm techniek ofzo. En dat vind zo'n BP6 kennelijk niet te vreten :)

• Jasper
ooh.. dus die coppermine cellies zijn nog helemaal niet uit!

Nouja, dat maakt de aankoop weer wat makkelijker... :7

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

Dus met een Abit BP6 kan je niet overklokken?

Verwijderd

Coppermines zijn nu alleen als P3 te krijgen (die nieuwe FC-PPGA behuizingen)

dus er zijn (nog) geen celerons te koop die niet dual willen draaien... dat is dus geen probleem

en VDM, een BP6 is speciaal gemaakt om te overclocken !!! is een PRACHTIG bord. ook al zet je er maar 1 cpu in ... je hebt meer bussnelheden dan je kunt tellen en natuurlijk instelbaar voltage !
(zie <a href="www.bp6.com">www.bp6.com</a> voor meer details)
Pagina: 1