Toon posts:

meer dan 2 (case)fans plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Op mijn MB zijn maar twee aansluitngen voor een fan:
Een voor de processorcooler en nog een als casefan.
De voeding heeft natuurlijk een eigen fannetje.
Mijn Radeon 9600 pro ultimate edition is passief gekoeld met een soort Zalman heatpipe achtig iets, maar dat geeft wel de nodige warmte af.

Is er een mogelijkheid om toch meer case-fans te plaatsen? Ik laat mijn P 2,4 op 2,7 lopen en mijn videokaart is ook overgeklokt, dus het dreigt wat warm te worden in de case.

Bestaan er verloopstekkertjes van een fan-aansluiting naar twee of meer fans?

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 13:31
of je verloopstekkertjes heb om meer fans aan te sluiten op je moederbord fan-aansluitingen weet ik zo niet. Maar veel casefans worden wel geleverd met een molex verloopstuk waardoor je zonder verlies van een molex connector toch je fan van stroom kan voorzien.

Verwijderd

Je hebt ook casefans met 4-pins aansluitingen... Deze zijn evenueel ook tussen een apparaat te plaatsen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je kunt een fan gewoon aansluiten op een molex connector (waarmee je HardDisk voeding krijgt).
Er zijn eventueel verloopjes voor, als je molexen op zijn.
Rood en zwart is 5 volt, geel en zwart is 12 volt, geel en rood is 7 volt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

De meeste casefans hebben een verloopaansluiting naar molex tegenwoordig en anders van een beetje solderen is nog niemand slechter geworden :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Die connectors op je mobo zijn gemaakt om maar 1 fan op aan te sluiten. Als je er meerdere fans op 1 connector aansluit (mbv splitter bijv.), kan dat nogal nadelige gevolgen voor je mobo hebben.
Dus gewoon zoals hierboven aangegeven: verloopje van molex gebruiken.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Casefans vallen sowieso onder Overige Hardware (of evt DOCooling), maar dit is wel een behoorlijk zoekertje, dus dicht ipv move.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.