Sinds een week loopt mijn C-partitie vol. Ik start op met 3,3 Gb vrije ruimte. Na een tijdje krijg ik de melding: "schijf vol". Treesize geeft 6548 Mb gebruikt, 130 Mb slack space en vrije ruimte nihil, ofwel mijn 9,75 Gb partitie is nog maar 6,5 Gb groot. Alle bestanden worden vertoond in de verkenner. Slaapstand uit, systeemherstel uit. Norton vindt niets ( virus, diskdokter ) en ook via internet niets. Een vaag vermoeden dat Partition Magic ook niets gaat vinden, dus alle suggesties zijn welkom. Config is AMD 2000+, 40 Gb en 30 Gb verdeelt in partities van 10 Gb, 512 Mb intern draaiend met XP prof.
Maak eens een listing in een commandline.
Start > Uitvoeren > CMD (command) > c: > dir /a/s. Kijk eens hoeveel hier wordt weergegeven.
Start > Uitvoeren > CMD (command) > c: > dir /a/s. Kijk eens hoeveel hier wordt weergegeven.
Toevallig last van het hdfiller virus?
Is wel een oudje maar je weet maar nooit..
Is wel een oudje maar je weet maar nooit..
Je partitie wordt kleiner?? Je bedoelt dat je minder vrije ruimte hebt op de c-schijf!?Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:13:
....... ofwel mijn 9,75 Gb partitie is nog maar 6,5 Gb groot.
[ Voor 255% gewijzigd door _the_crow_ op 11-09-2003 13:48 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Kijk even wat de grootte is van je swapfile is. Ik denk namelijk dat die beheerd wordt door windows zelf. En die heeft dan ruimte in de swapfile nodig en schrijft er een MBtje of 100 bij op je HD.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
En??? Probleem opgelost?Verwijderd schreef op 12 september 2003 @ 10:15:
Swap gezet op 760-1200 Mb. Zowel op C als D-partitie. Swap wordt continue aangegeven voor 768 Mb
Daar bedoel ik mee: Wordt er nu niet steeds meer vrije ruimte gebruikt??
Verwijderd
Ga es defragmenteren. Helpt ook vaak. Zo dacht ik een keer dat ik nog 2gb vrij had, opeens kreeg ik een melding "Schijf vol!".
Na 3 uur defragmenteren had ik opeens nog maar 100mb vrije ruimte!! Wat dus aardig klopte.
Na 3 uur defragmenteren had ik opeens nog maar 100mb vrije ruimte!! Wat dus aardig klopte.
Ben je toevallig met de BootVis tool bezig geweest? Logging kan nog aanstaan, tikt flink aan.
Schijf vol bad sectors?
Download anders eens Taskinfo 2003 en check welke grote bestanden er open staan per proces.
Schijf vol bad sectors?
Download anders eens Taskinfo 2003 en check welke grote bestanden er open staan per proces.
[ Voor 62% gewijzigd door roelio op 12-09-2003 14:26 ]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je last van een virus-worm. De worm verspreid zich en verdubbeld zich 1000den keren. Tot op een keer je C-schijf vol zit. Check eens op virussen met de laatste updates.
Suc6
Suc6
Dat lijkt me sterk aangezien de TS zei:Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:27:
Waarschijnlijk heb je last van een virus-worm. De worm verspreid zich en verdubbeld zich 1000den keren. Tot op een keer je C-schijf vol zit. Check eens op virussen met de laatste updates.
Suc6
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:13:
Norton vindt niets ( virus, diskdokter ) en ook via internet niets.
[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 12-09-2003 15:18 ]
Heb ook wel eens met zo'n soort probleem te maken gehad.
Bij mij bleek Dr. Watson een idioot bestand aan te maken.
Bij mij bleek Dr. Watson een idioot bestand aan te maken.
Verwijderd
dit probleem is win xp deze maakt nl bij alles wat je doet een temp bestand aan. kijk dus eens bij eigenschappen van de gebruiker. heb ik nl ook gehad partitie was 5 gb en na een paar maanden zat deze vol ik ff zoeken en in admin account was iets van 3 gb ik kijken zijn het allemaal fototjes ed
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 15:41 ]
Verwijderd
Ik heb dit ook gehad, en er stonden 3 zogenaamde systeem bestanden in, X Y S ofzo heetten ze, allemaal ongeveer 900meg in grootte, die gewoon weggehaald en voila
Inderdaad met BootVis bezig geweest, die had ik al in mijn achterhoofd zitten. Zal de log nakijken. Maar dat BootVis dan een groot onzichtbaar bestand aanmaakt, want alle bestanden zijn zichtbaar bij de verkenner. Laat nog weten wat het resultaat is.limoentje schreef op 12 September 2003 @ 14:25:
Ben je toevallig met de BootVis tool bezig geweest? Logging kan nog aanstaan, tikt flink aan.
Schijf vol bad sectors?
Het ziet er naar uit dat het lek boven is. Heb de tracing uitgezet bij bootvis en mijn vrije ruimte is al een half uur constant op 3,13 Gb
Pagina: 1