Toon posts:

naam geven aan IP-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb vandaag een domein geregistreerd en een webhosting pakket gehuurd. Nu duurt zo'n domein aanvraag een paar dagen, maar het IP adres heb ik al gehad van m'n host. Nu kan ik al met m'n domeinnaam op dat IP adres komen?? Terwijl deze volgens mij nog nooit geregistreerd kan staan (of kunnen webhosts dat wel al eerder?). Mijn vraag is dus, kun je 'zomaar' een naam aan je eigen ip adres geven (ik had ooit gehoord dat dat wel bestond), of kan een host, zolang de aanvraag nog loopt voor een domein, alvast je domein 'activeren'? Ikke snappeh het echt niet..oh ja, host slaapt nu en ik ben gewoon errug benieuwd :)

edit -- natuurlijk geen host gehuurd bij m'n provider... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 00:08 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij is waarschijnlijk al geactiveerd.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

misschien heeft je provider jouw domein alvast in zijn dns gezet?

Verwijderd

Topicstarter
dat kan niet, want ik heb 'm vandaag op de post gedaan en wacht op de postbode voor ontvangs (en dan moet ie nog terug naar de domeinregistratiebureau), dus dat lijkt mij echt heel erg stug..

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Webhosting gehuurd bij je eigen provider???

Want het probleem waarom ze meestal zeggen dat het een paar dagen heeft te maken met DNS updates, voordat een domain in alle ( belangrijke ) dns servers staat duurt het wel een tijdje ( ik dacht uit mijn hoofd dat de meeste dns servers standaard om de 24 uur updaten )

Maar niks verhindert jouw provider om de dns naam in te voeren, dan kan jij er alvast bij en dan wordt hij via dns-updates automagisch verspreid over de rest van het internet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 00:05:
misschien heeft je provider jouw domein alvast in zijn dns gezet?
aha, dat kan dus?? maar je kunt toch niet iedere willekeurige (en dus ook bestaande) naam aan je IP geven?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Zomaar een naam aan een ip kan ja. Zomaar een ip aan een naam niet, hiervoor is registratie van het domein nodig (Ofja, een subdomain kan wel, maar 't domein moet bestaan).
Pagina: 1