[Linux Suse 8.2] Loop vast tijdens instalatie

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• NrFive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 09:09
Zoals topic zegt... tijdens installen van SuSE 8.2 loopt het vast.
Gezien je zo'n (5 min wachtend) geen reactie krijgt. niet op numlock kan drukken voor lichtje aan of uit :P

Het gebeurd steeds bij het checken van de harddisks tijdens installatie.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

(ik moet namelijk voor college 2x linux installen... 1 college versie 1 home versie)
de college versie werkt perfect. met bootmanager en al, thuis geen bootmanager ...
moest zelf wat verandere zodat ik winxp gewoon kon opstarten! :S

de vraag is dan ook of de bracket (die we dus gebruiken) het ook zal doen op college nu.
Anyway, de vraag of iemand weet hoe ik nu met de installatie verder moet.

Heb:
P4 2,53 ghz
512 ram
Geforce 4 128 ram
2x 80 gb (waarvan dus partities aangemaakt zijn voor linux suse)
Audigy 2

PS:
moet hierbij ook vermelden dat we verplicht waren de bracket als primairy master te zetten en onze normale schijf op primairy slave...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Wat voor moederboard?

(en, waar het me om gaat, welke IDE chipset daar op zit)

[ Voor 59% gewijzigd door Wilke op 10-09-2003 22:54 ]

• NrFive
Asus p4pe

Intel 82845PE MCH
Intel 82801DA ICH4

... hoop dat dit helpt

alvast bedankt!

• NrFive
iemand? ... ik anders zo in problemen voor college :P

Verwijderd

Je kunt tijdens de installatie kiezen voor een 'safe' mode installatie, misschien helpt dat ?

Verder kun je kijken of er een update voor de BIOS van het moederbord is, misschien helpt dat ook. En vaak is er wat met het geheugen mis als dit gebeurt.

• NrFive
allemaal geprobeerd... werkte niet :(

andere suggesties?

Verwijderd

Nee, helaas. Het is wel een beetje vreemd eigenlijk als XP wel installeert, en Suse niet. Suse 8.2 is moderner dan XP...........

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 01:22 ]

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Hoi NrFive, welkom op GoT. Ik wou je graag even op een huisregel wijzen. Het openen van een topic en verwachten dat wij dat ff voor je oplossen is niet de bedoeling. Enig iniatief van jouw kant is gewenst, daar leer je namelijk van (en dat is toch de bedoeling van een school opdracht?) Je zou bijvoorbeeld de laatste paar regels die je op je scherm ziet eens door google heen kunnen halen, om te kijken of die er wat nuttigs over te zeggen heeft. De SuSE Knowledge base heeft mischien ook nog wel interesante informatie.
Dit topic gaat op slot. Ik raad je aan om de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 nog eens goed door te lezen. Succes :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 02:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.