Toon posts:

[XP]windows\system32\config beschadigd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu bij een vriend wiens computer ik net heb geupdate met servicepack 1 (windows xp prof nl)
Nadat hij klaar was en ik op het punt sta om weg te gaan geeft de computer na het opstarten de bekende fout \windows\system32\config\system beschadigd of niet gevonden.

Nu is dit een bekend probleem, ik ben een aantal artikelen tegen gekomen hier en op de microsoft site. Echter ze werken niet.
http://support.microsoft.com/?kbid=307545
http://www.mediaworkstati...utorials/cw_boot_toot.htm

ten eerste stond er in mijn \windows\repair\ geen system alleen maar een 2 jaar oude system.bak (default van windows???/) dit werkte dus niet.
Gelukkig stel ik altijd automatisch als ik een computer installeer dat tie verborgen bestanden ook moet weergeven. Dus ik kan via mijn recovery console bij een system herstel dir.

Ik heb dus de volgende bestanden terug gezet:

copy c:\windows\tmp\_registry_machine_software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\tmp\_registry_machine_system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\tmp\_registry_machine_sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\tmp\_registry_machine_security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\tmp\_registry_user_.default c:\windows\system32\config\default

Hierna zou de computer dus opnieuw moeten werken en ik system herstel kunnen uitvoeren, echter dat werkt dus niet
De computer start wel op en geeft ook netjes het windows xp opstart scherm echter als het login scherm moet worden opgebouwd start de computer na een aantal seconden automatisch opnieuw op.

Ligt dit nu aan die service pack?
Is er een manier om vanuit recovery modus zo`n system herstel terug te zetten?

Note to mod:
Ik begrijp dat hier al veel over geschreven is echter heb ik nog niet iets kunnen vinden wat antwoord geeft op mijn geval dus kunt U aub deze topic open laten?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je ook deze lijst al bekeken: [search=windows\system32\config\system] :?

titel ook maar even een beetje aangepast, wat netter gemaakt.
Welkom op GoT btw, zie hier waarom ik de titel heb aangepast:
Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 29% gewijzigd door momania op 10-09-2003 22:42 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 10 september 2003 @ 22:41:
Heb je ook deze lijst al bekeken: [search=windows\system32\config\system] :?

titel ook maar even een beetje aangepast, wat netter gemaakt.
Welkom op GoT btw, zie hier waarom ik de titel heb aangepast:
Windows Operated Systems - Policy
Ja die heb ik dus uitgeplozen en kwam ik een paar mogelijkheden tegen die ik heb beschreven echter die werken niet.

Verwijderd

[b]
Ja die heb ik dus uitgeplozen en kwam ik een paar mogelijkheden tegen die ik heb beschreven echter die werken niet.
De oplossing is heeeeeel simpel

Koop.... het volgende programma http://www.winternals.com...very/erdcommander2002.asp
en installeer het. Boot de computer met die cd. Voer System Recovery uit en Hoppa werken.

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Bij mij hielp het al om tijdens het booten F8 in te drukken en dan te kiezen voor de optie: laatst goed werkende configuratie opstarten (of zoiets :P)

wat ik me nu wel afvraag is... hoe kan deze fout optreden.. het was op een supernieuwe pc waar eigenlijk alleen een beetje op gemaild en ge-internet wordt en af en toe wat Word..

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
Ik heb dit probleem ook regelmatig helaas.
Het doet zich voornamelijk voor als ik een tijdje aan het gamen ben. dan begint het geluid ineens te kraken en loopt het spel vast. Even kort op de power button en de pc sluit wel af lijkt het, maar schijnbaar met een bsod. daarna wil 't kreng weer niet booten en geeft aan dat system beschadigd is. 't is al zo erg dat ik mijn recovery console geïnstalleerd heb en een goed setje registries klaar heb staan zodat ie snel weer in de lucht is, maar ik word er eigenlijk niet goed van.
Ik vermoed dat het geheugen misschien een rol speelt, maar weet dat niet zeker
Mijn geluidskaart (audigy 2 zs) heeft een eigen irq en stoort dus ook niet op andere hardware

Alles draait op een Asus a7v266e plankje (bios 1011) met een xp1900 er op. Verder zit er 3 x 256mb pc2100 van dane op en een gfti4200 (ook asus), een 3c905c en dus die audigy 2.
Temperatuur check meteen na de crash laat geen extremiteiten zien....

Iemand een idee?
Pagina: 1