Toon posts:

[KT4V] Tweemaal DDR400 op volle snelheid mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het inelkaar zetten van de nieuwe pc van me zusje kwam ik op het idee om haar nieuwe moederboard in mijn pc te zetten en mijn oude in haar nieuwe
dit omdat ik nog een oud msi k7t turbo-2 (met xp 2400+) board heb met sdram geheugen
en ik met haar board dus ddr geheugen kan gebruiken
alleen bij het bestellen ervan had ik nog de gedachte dat ik het ding in de pc van me zusje zou stoppen dus toen heb ik maar 256mb (ddr400) geheugen er bij besteld
maar nu wil ik hem dus zelf houden alleen dan wil ik er wel meer geheugen in
maar nu lees ik allemaal enge verhalen over ddr400
en in het boekje van het moederboard staat dat hij maar 1 ddr400 dimmetje ondersteund betekend dit nu dat ik in totaal maar 1 ddr400 dimm er in kan doen of er naast ook nog bv een 512mb ddr333 ik vind het niet helemaal duidelijk allemaal

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het draait altijd maar op 1 snelheid, dus OF 333 OF 400. Als je er 333 en 400 induwt zal het dus gewoon allemaal op 333 draaien. Het is op zich toch beter om het geheugen syncroon met de proc te laten draaien, dus 266.

Verwijderd

Topicstarter
dus
1x ddr400 pc3200 @ 400mhz - werk wel
2x ddr400 pc3200 @ 400mhz - werkt niet
2x ddr400 pc3200 @ 333mhz - werk wel
1x 256mb ddr400 + 1x 512mb ddr333 @ 333mhz - werkt wel/niet???

het moet dus in een msi kt4v kt400 moederboard en die schijnt nogal vaag te zijn met ddr400 geheugen

Verwijderd

Dan heb je nog geluk als je uberhaupt je geheugen op je MSI KT4 mobo op 400MHZ kan laten draaien ik krijg hem niet verder dan 333mhz en dan zelfs maar met een reepje van 512 mb doe ik er een identiek reepje naast dan wil ie niet meer hoger dan 266 mhz.Ik heb het mobo dan ook naar mijn ''bijpeceetje'' verbannen en een Abit NF7-S gekocht.

Maar eerlijk is eerlijk de prijs kwalitiets verhouding van een MSI KT4-V is erg groot maar je moet er niet mee gaan tweaken.

Verwijderd

Topicstarter
maar er kan dus naast dat ddr400 geheugen nog wel een ddr333 dimm ook al draait het dan langzamer?

Verwijderd

Topicstarter
niemand met een kt4v en 2 dimmetjes?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 08:46:
maar er kan dus naast dat ddr400 geheugen nog wel een ddr333 dimm ook al draait het dan langzamer?
Daar mag je wel vanuit gaan ja, maar da's naast de speedgrade ook afhankelijk van merk/type DIMM. Echter, je kunt het gerust proberen met twee maal PC3200 @ 200MHz, die niet waagt die niet wint. Het is niet zo dat er met twee PC3200 DIMM's een lock optreedt o.i.d. welke er voor zorgt dat 200MHz onmogelijk is. MSI wil gewoon niet twee DIMM's ondersteunen welke met zo'n hoge snelheid draaien want het steekt nogal nauw en aan klagende gebruikers heeft geen enkele producent wat. Een 256MB DIMM is tegenwoordig bijna altijd single-sided zodat je met twee single-sideds al wat minder load op de geheugenbus gooit waardoor de kans dat 't stabiel draait toeneemt.

Ik weet niet welke FSB je gebruikt maar als dat de default 133MHz is praten we in feite nergens over, dan zal het performance verschil tussen geheugen dat 166 of 200MHz draait overall nagenoeg onmerkbaar zijn :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel uitgebreid :)
Pagina: 1