Toon posts:

[PocketPC] 400mhz Xscale trekt geen GBC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een siemens loox 600, en voor 380 euro ben ik redelijk tevreden over het apparaat, het scherm is wat minder dat klopt maar voor de rest alles wat ik kan wensen. Naast de perfecte agenda, email msn en internet over bluetooth (class1 :)) , mp3 speler en universele afstandsbediening speel ik graag gameboy spellen. Dit doe ik met de windows CE port van gnuboy die voor pocketpc gecompiled is.

Gameboy spellen gaan perfect maar gbc spellen haperen vaak, en dat doen ze dus NIET op mijn gbc, Super Mario bros gaat nog goed, maar een potje streetfigther alfa zit er niet in. Echter heb ik ook een nokia 7650 en naast mijn siemens ook nog eens mijn gba baksteen meeslepen gaat me teveel worden. Daarom draaid ik mijn spellen dus liever op mijn siemens (ook groter scherm).

Wat helpt is de spellen op "ware grootte" te spelen maar ik heb natuurlijk liever groot scherm.

Is er soms een andere emulator dan gnuboy voor pocketpc die speciaal voor xscale gecompiled is. Of gaat een 400mhz xscale dit gewoon niet trekken (en divx gaat gewoon perfect?, ik zie een gbc nog geen divx spelen).

Verwijderd

Je bedoeld zeker gameboy advance (gba) spellen.
die draaien op mijn ipaq 3970 ook voor geen meter.
Zit dezelfde proc in

maar volgens mij ligt het aan de emulator,
ik gebruik(te) morphgear en nog een (naam kwijt |:( )

ff wachten tot er een betere emu komt denk ik?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 22:26:
Je bedoeld zeker gameboy advance (gba) spellen.
die draaien op mijn ipaq 3970 ook voor geen meter.
Zit dezelfde proc in

maar volgens mij ligt het aan de emulator,
ik gebruik(te) morphgear en nog een (naam kwijt |:( )

ff wachten tot er een betere emu komt denk ik?
Sorry gbc bedoelk (gameboy color)

Morphgear ziet er interessant uit, maar de xscale versie is voor ppc 2003 en ik heb 2002? Moet ik nu opgraden of heeft de gewone ppc ook xscale support? Ik vind btw ook nergens een goeie screenshot utility maar kzoek verkeerd volgens mij :P.

Hmm heeft wel geen zip support en doet geen fullscreen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:36 ]

Verwijderd

tuurlijk, stom.

Color.

had het kunnen weten.
volgens mij heb ik die niet geprobeerd, omdat die morphgear
zo vreemd deed.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 22:37:
tuurlijk, stom.

Color.

had het kunnen weten.
volgens mij heb ik die niet geprobeerd, omdat die morphgear
zo vreemd deed.....
Hij lijkt goed te werken met megaman, ik ga nu streetfigther eens proberen, echt mega emulator tot nu toe.

Perfect deze emu, thnxs!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:56 ]

Verwijderd

Morphgear werkt bij mij ook goed. Alleen jammer dat je met de Shareware versie maar max. 5 min kan spelen... :(

GBA gaat ook zo goed als niet op mijn 5450 en ook voor Sonic 3 voor Genesis geldt hetzelfde helaas.

GBC werkt dus wel goed? Beter dan die Gnuboy emulator?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ben eigenlijk benieuwd wanneer ze die 400Mhz gaan verhogen.

Dadelijk krijg je over 2 jaar dat ze de ene maand op 1 Ghz zitten de maand daarna al op 1.2Ghz, Who know's. Zou wel ruig zijn.

Ik ga over een paar maanden de HP2210 kopen, mits er dan nog geen opvolger bekend is.

w00t

Verwijderd

[quote]Robbie007 schreef op 11 september 2003 @ 07:13:
quote]

je kan hem op 472 >:) krijgen hoor!
met "turbo tray"

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 19:00
Hmm, Gameboy Color spellen spelen op mn HP Jornada 568 (StrongARM 206Mhz) redelijk tot goed. Als je zo graag gekleurde spellen wil spelen, kun je ook gewoon NES spellen spelen op dat ding (PocketNES) .

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 06:19:
Morphgear werkt bij mij ook goed. Alleen jammer dat je met de Shareware versie maar max. 5 min kan spelen... :(
Dit lees ik dus overal.
Maar ik heb dus ergens Morphgear gedownload, en heb er gister nog een uur Chrono Trigger op zitten spelen (SNES emu, draai hem op m'n ASUS MyPal A620). GBC games draaien vlekkeloos trouwens, en zeer soepel...

GBA games niet. :)
Waar ik die Morphgear heb gedownload weet ik niet meer...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Even op www.zophar.net kijken, daar staan vrijwel alle emulators voor ieder platform.
100% legale site met alleen emu's en de Rom's zijn public domain

/edit

Ai, het aanbod voor aan GBA emu's voor de Pocket PC is nogal belabberd. :(

Ik heb een O2 XDA met 206Mhz StrongARM en zoals hierboven ook al staat, NES en Gameboy is goed te doen. Weliswaar is de knoppenlayout van de XDA zwaar ruk zodat lekker spelen onmogelijk is, maar het wil wel. SNES en GBA lopen voor geen meter op die StrongARM maar zouden op die 400mhz proc prima moeten lopen.

<offtopic>
Robbie007 schreef op 11 september 2003 @ 07:13:

Dadelijk krijg je over 2 jaar dat ze de ene maand op 1 Ghz zitten de maand daarna al op 1.2Ghz, Who know's. Zou wel ruig zijn.
Ja ik snap niet hoe zo'n accuutje in een PDA stroom kan leveren aan een 400 Mhz proc (8>

[ Voor 96% gewijzigd door Captain Pervert op 12-09-2003 14:51 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1