Toon posts:

M55 Flashen mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs had ik nog de sl55 van mijn zusje geflasht met nieuwe firmware. Ging allemaal probleemloos.
Dus toen ik nieuwe firmware van de M55 zag, dacht ik. "doe ik ff"
Niet dus. ;( Hij bleef al heel snel op 37% hangen en deed na 5 uur nog niks meer. Ik heb aan geen enkel knopje gezeten en het toestel was voor de rest "in rust".

Nu heb ik de M55 eraf gehaald, en zoals ik al vreesde Noppes/nada/Kl*te... :( .
Ik heb op de site van siemens gekeken of de risico's voor eigen rekening zijn (tuurlijk...., maar of het er ook bij staat) Ik kan alleen niet op http://www.siemens.com/terms_of_use komen. Dus daar heb ik ook niet veel aan.

Hij is geflasht met een originele siemens kabel. Krijg ondertussen vervelende ervaringen met flashen. Ik zal jullie het rijtje maar onthouden...... :+

- Kan ik hier zelf nog wat aan doen. Recovery tools? Ben zelf al aan het kijken. Maar nog niet veel nuttigs tegen gekomen.
- :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:37 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ik denk dat we dat hier niet mogen bespreken. Flashen is n.l. illegaal. Maar in iedergeval heb je na ge-flash geen garantie meer.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 10-09-2003 22:26 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:29

Dennahz

Life feels like hell should.

AW_Bos schreef op 10 September 2003 @ 22:26:
ik denk dat we dat hier niet mogen bespreken. Flashen is n.l. illegaal. Maar in iedergeval heb je na ge-flash geen garantie meer.
Hoezo is dat illegaal? Nieuwe firmware wordt vaak gewoon aangeboden op de site van de fabrikant hoor!

Twitter

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

AW_Bos schreef op 10 September 2003 @ 22:26:
Wanneer de firmware gratis is te downloaden van de site van de fabrikant, is er natuurlijk niets mis mee als je er op GoT vragen over stelt. Alleen vragen over flashen met illegaal gemodificeerde firmware, of firmware die niet zomaar te downloaden is, zien we hier liever niet.

Maar, dit topic kan dus wel gewoon open blijven, Siemens' firmware is immers gewoon legaal te downloaden. Maar, ik zie liever dat de tweede vraag van de topicstarter wel onbeantwoord blijft; winkels oplichten door met een smoesje garantie te claimen nadat je zelf een toestel hebt gesloopt, zien we hier liever niet op GoT.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
[b] Maar, ik zie liever dat de tweede vraag van de topicstarter wel onbeantwoord blijft; winkels oplichten door met een smoesje garantie te claimen nadat je zelf een toestel hebt gesloopt, zien we hier liever niet op GoT.
Helemaal mee-eens. :D.

Ik heb nog een beetje op de forums van siemens rond zitten neuzen. En ik wist wel dat ik niet de enige/eerst was met dit probleem. Daaruit bleek, gewoon opnieuw opstarten, en met zo min mogelijk programma's de firmware opnieuw installeren.

Gedaan. Het ging tergend langzaam. Langer dan het voorgeschreven kwartiertje. Maar hulde aan siemens. Hij werkt weer :*)

Verwijderd

Hoe creatief kan je met het winkelsysteem omgaan?... Eén ding is zeker winkelsystemen zijn zeer creatief in het oplichten van hun klanten, dus vind ik intoxicated wel wat braaf vandaag.

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik denk dat het wel binnen de garantie valt, namelijk als je de license leest van dat flash update programma staat er

"Siemens is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is door het niet opvolgen van deze instructies!"

anders gezegt, siemens is wel aansprakelijk als je de instructies wel goed opvolgt en het gaat mis.

Toch?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een collega van mij heeft een mislukte geflashte M55 opgestuurd en die is kosteloos gerepareerd. Wellicht dat je even contact met ze op kan nemen :?

volgens mij heeft hij niet verteld dat hij het toestel had geflasht :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

M55 schreef op 17 september 2003 @ 12:18:
Ik denk dat het wel binnen de garantie valt, namelijk als je de license leest van dat flash update programma staat er

"Siemens is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is door het niet opvolgen van deze instructies!"

anders gezegt, siemens is wel aansprakelijk als je de instructies wel goed opvolgt en het gaat mis.

Toch?
Voor de duidelijkheid...
Ik heb ook mijn M55 zitten flashen van v04 naar v10. (ging perfect!)
En heb voordat ik dat deed contact opgenomen met Siemens.
Flash volgens de instructies. Gaat dit toch fout, dan
kan je de telefoon kostenloos (excl. verzendkosten) opsturen naar Siemens.

Maar probeer eerst zelf om de M55 gewoon nog een keer te flashen
dit help vaak ook al.
Pagina: 1