DVD wel op pc maar niet op standalone

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Goed, vanavond heb ik m'n eerste DVD 'ge-compiled' met DVDmaestro. Ik kreeg hieruit keurig een 2tal mappen (AUDIO_TS en VIDEO_TS natuurlijk) welke ik vervolgens met NERO 5.5 op dvd ging branden. (UDF 1.02 uiteraard) Nu is het vage dat de dvd perfect herkend word in de dvd speler en schrijver in de pc en ook gewoon afspeelbaar is.

De dvd is echter niet leesbaar in zowel een philips 755 standalone als mijn alpine IVA-D900R speler in de auto. Beide komen aan met 'invalid disc' o.i.d.

Het enige gekke wat me opvalt aan de bestanden in de VIDEO_TS map is dat er 2! *.IFO bestanden staan? klopt dit? Ik dacht dat er altijd maar 1 kon staan. Ze heten video_ts.ifo en vts_01_0.ifo

Iemand tips hoe ik dit wel werkend op een dvd kan krijgen???

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
dvd's die ik geauthored heb met dvdmaestro werken prima op mn losse dingetje.
Alleen fik ik ze dan met nero6. meerdere ifo's klopt trouwens.

Maak met nero eens een image (burn to image), mount die met daemontools, en kijk of een software dvd speler 't goed doet?

je dvdspelers lusten toch wel - of + r gefikte disks?

• stylezzz
Net gedaan, werkt zoals verwacht goed met powerdvd. (deed het ook als het al op dvd gebrand was)

Beide standalone's kunnen zeker -R disks spelen....

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk merk DVD-R's gebruik je?
Kan ook daar aan liggen.

• stylezzz
Princo -R 4X. Van dezelfde media heb ik al wel werkende films kunnen branden, zou dus gewoon moeten werken.....

Verwijderd

Is de DVD wel af? (finalized?) Ik heb zelf ook al een aantal DVD'tjes gebrand en een x de fout gemaakt door de DVD-R niet te finalizen... was dus mooi waardeloos
:S

Verwijderd

Ik heb dvd's met velen .ifo's. De ifo files zijn information files over de dvd. De video_ts.ifo geeft informatie over de gehele dvd, de Vts_0X_0.ifo over dat gedeelte van de dvd. Meestal is VTS_01_0.IFO de info-file van de hoofdfilm maar dat hoeft zeer zeker niet (voorbeeld is discovery of heaven waarbij VTS_04_0.IFO de info van de hoofdfilm is). De andere delen van de dvd zijn de extra's die erop staan, kan wel oplopen tot 15.

Je probleem heb ik geen antwoord op daar ik nog nooit met dvdmaestro heb gewerkt. Wel weet ik dat de pc ook niet volledig compatible dvd's leest terwijl je stand-alone kieskeuriger is. Krijg je geen meldingen bij nero wanneer je de dvd brandt ??

• stylezzz
Hmmm, zal vanavond even checken of ze finalized zijn. (heb ik inderdaad niet op gelet)

Nero komt niet met foutmeldingen over de brug.

Het enige wat ik nog wel kon ontdekken is dat de compilatie die dvdmaestro heeft gemaakt niet helemaal synchroon is. Powerdvd schokt nogal eens en het geluid loopt ineens een paar seconden achter e.d. Is een standalone ook daar gevoelig(er) voor? Heb ik iets over het hoofd gezien bij het compilen??

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

dominator schreef op 11 September 2003 @ 09:33:
Het enige wat ik nog wel kon ontdekken is dat de compilatie die dvdmaestro heeft gemaakt niet helemaal synchroon is. Powerdvd schokt nogal eens en het geluid loopt ineens een paar seconden achter e.d. Is een standalone ook daar gevoelig(er) voor? Heb ik iets over het hoofd gezien bij het compilen??
Probeer eens een ISO te maken met IMGTool.

De ISO kun je dan branden met Nero. Zorgde er bij mij voor dat de schokken verdwenen. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 15:41
heb je als udf of als udf/iso gebrand?

• DJSmiley
Probeer anders Gear Pro eens (cd fik proggie)

Nero brand gewoon simpelweg alleen, gear controleerd de ifo/vobs eerst. Misschien zit daar een fout in?

• stylezzz
Nocturno schreef op 11 September 2003 @ 10:21:
heb je als udf of als udf/iso gebrand?
UDF denk ik. dvdmaestro produceert ook geen iso/image maar gewoon een map met de bekende AUDIO_TS en VIDEO_TS folders.

• DJSmiley
dominator schreef op 11 September 2003 @ 12:29:
[...]

UDF denk ik. dvdmaestro produceert ook geen iso/image maar gewoon een map met de bekende AUDIO_TS en VIDEO_TS folders.
Ik heb zelf geen problemen hiermee. Nero DVD Video, en de door Maestro geauthored files daarin en gaan. Werkt prima op mijn technika elcheapo dvd-ding (die alles vreet)

Voor het testen fik ik zelf alles op RW, en als het goed is pas op -R.

WAT probeer je trouwens te authoren? Misschien NTSC terwijl je dvdspelert dat niet wil?

Gister zelf nog geprobeerd: Een tekenfilm, NTSC, voorzien van ondertiteling en weggefikt. Ging prima.
en al eens een andere stand-alone dvd geprobeerd?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Wat je ook kan doen is met IFOEDIT nieuwe ifos te maken mischien dat dat werktl...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tipje :
Normale Windows DVD player software kijkt absoluut niet naar de schijf of het wel of geen DVD is.
Als hij een VIDEO_TS , met daarin een video_ts.IFO , dan zal hij die openen en afspelen.
De verzameling van specifiek die juiste files in die directory , maken het voor de software een DVD.

Ik zou toch maar eens dubbelchecken of je 'm wel goed gebrand hebt.

Overigens kun je meerdere .IFO files hebben hoor ;)

VIDEO_TS.IFO
Deze file is zeg maar de volledige index van je DVD. Bevat waar je menu moet beginnen enzo

VTS_0x_0.IFO
Deze file bevat de chapterstops en andere verwijzingen van deze volledige VTS set.
Elke 'movie' heeft dus zijn eigen IFO file

Overigens , de .BUP files zijn de backup files voor de IFo files ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• stylezzz
DJSmiley schreef op 11 September 2003 @ 12:35:
[...]

Ik heb zelf geen problemen hiermee. Nero DVD Video, en de door Maestro geauthored files daarin en gaan. Werkt prima op mijn technika elcheapo dvd-ding (die alles vreet)

Voor het testen fik ik zelf alles op RW, en als het goed is pas op -R.

WAT probeer je trouwens te authoren? Misschien NTSC terwijl je dvdspelert dat niet wil?

Gister zelf nog geprobeerd: Een tekenfilm, NTSC, voorzien van ondertiteling en weggefikt. Ging prima.
en al eens een andere stand-alone dvd geprobeerd?
Het is inderdaad een NTSC film. Maar goed, ik heb al meer NTSC svcd's op die standalone afgespeeld zonder problemen. (en ook regio 1 originele DVD's wat ook NTSC is?)

Het probleem is precies hetzelfde in alle 2 mijn standalone's. Een philips 755 in de huiskamer en een alpine IVA-D900R in de auto.....

• DJSmiley
dominator schreef op 11 September 2003 @ 13:49:
[...]

Het is inderdaad een NTSC film. Maar goed, ik heb al meer NTSC svcd's op die standalone afgespeeld zonder problemen. (en ook regio 1 originele DVD's wat ook NTSC is?)

Het probleem is precies hetzelfde in alle 2 mijn standalone's. Een philips 755 in de huiskamer en een alpine IVA-D900R in de auto.....
Enige wat ik verder kan bedenken, en die fout heb ik ook eens gemaakt:
DVDMaestro gebruikt standaard 4:3 beeld. Als je een breedbeeld film (ntsc dvd bv) authored en je zet m niet op 16:9 letterbox dan ging mn dvd ook flippen.

• stylezzz
En waar kan je die 4:3 / 16:9 keuze maken in dvdmaestro?

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
staat ergens in dat balkje onderaan 4:3 rechtemrmuis knop en dan changen naar 16:9 of andersom

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

16:9 of 4:3 maakt alleen uit voor hoe je speler het aan zal bieden, maar heeft niets met weigeren te maken.
Ik zou 'm eens opnieuw branden, denk eerder dat je 'm foutief gefikt hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• stylezzz
Nou dat 16:9 had er blijkbaar meer mee te maken als je denkt koffie. Net het oude project in dvdmaestro weer geopend en daar stond hij inderdaad nog op 4:3. Even een re-compile gedaan op 16:9 (letterbox) en ditmaal maar op een RWtje gefikt. Spelen als een tierelier..... :)

* stylezzz bedankt Djsmiley voor de winnende tip!!! :)

Verwijderd

edit:
Spuit 11 |:(

Princo DVD's zijn brak.
Ik zou een ander merk proberen, grote kans dat je daarmee het probleem oplost. Lees anders eens een tutorial op DVDRHelp om een DVD te branden. Heb ik ook gedaan.

Het kan trouwens ook aan je stand-alone liggen (heb ik ook gehad), maar als ie het op geen enkele doet dan ligt het dus vrijwel zeker aan je DVD's. Ik beveel Philips aan, kheb daar nog nooit problemen mee gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 17:40 ]

Pagina: 1