New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Verwijderd
iig iets dat refreshed steeds?
Verwijderd
suc6 !!!
Grtz
Ik zou zeggen begin met een overclock weghalen en kijk of het weg is. Zoja, andere driver, zo nee dan heb ik geen idee
Ye Greate'96 -> Generals pas opnieuw geinstalleerd nadat ik hem eerder verwijderd had (geprobeerd en niet goed bevonden tijdens release)
BootjeuhZzz -> Reinstall is not an option. Verder draait alles prima, dus is "nicht im frage".
Notna -> Ik had dat defrag inderdaad op een dedicated Generals site ook ergens zien staan. Heb meteen diskeeper geinstalleerd en over p.c. heen gerost. We'll see.
Aapelite -> Interessant Wat is dat "Omega waar je die driver van gedowned hebt? Heb hier inderdaad ook een POV (64MB, dat wel) draaien n.l. Wil je me anders die driver mailen?
Thanks all, voor de tips. Ik probeer ze uit, en post topics hier om nageslacht wellicht verder te helpen.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Alles geprobeerd: defrag met diskeeper, resolutie van desktop anders gezet, driverinstellingen, nieuwe VIA 4in1 driver geinstalleerd.
En de Oplossing is: De refreshtool uitschakelen!
Geen schokken, geen terugkomen naar een 800x600 desktop (was ik dat vergeten te vertellen? Ik zeg even onder voorbehoud, want moet het nog testen met alle details aan en patch 1.06, maar ziet er goed uit. Final Analysis volgt snel.
je kunt de omega drivers eventueel hier vinden. http://www.omegacorner.com/ als je ze nog wilt proberenijzer7 schreef op 12 September 2003 @ 13:20:
Homer -> Ja, ik draai refreshtool, maar ook de goedwerkende bak heeft hier probs mee.
Ye Greate'96 -> Generals pas opnieuw geinstalleerd nadat ik hem eerder verwijderd had (geprobeerd en niet goed bevonden tijdens release)
BootjeuhZzz -> Reinstall is not an option. Verder draait alles prima, dus is "nicht im frage".
Notna -> Ik had dat defrag inderdaad op een dedicated Generals site ook ergens zien staan. Heb meteen diskeeper geinstalleerd en over p.c. heen gerost. We'll see.
Aapelite -> Interessant Wat is dat "Omega waar je die driver van gedowned hebt? Heb hier inderdaad ook een POV (64MB, dat wel) draaien n.l. Wil je me anders die driver mailen?
Thanks all, voor de tips. Ik probeer ze uit, en post topics hier om nageslacht wellicht verder te helpen.
Het is dus niet, herhaal, niet de refreshlocktool alleen...
Damn
Ok. Geprobeerd:
Nieuwste VIA drivers.
FSAA aan, uit, applicatie gestuurd
VSynch aan / uit.
Sound Hardwareaccel Full en stapsgewijs uit.
Samplerate van "Best" naar laagste stand
W2000 / w98 compatability mode
Nieuwe sounddriver (KX project)
geprobeerd met "+b" parameter (van een of ander forum)
Bios settings: AGP aperture van 128 naar 64, AGP read synch aan, vcore 55 extra, PCI latency van 196 naar 32
Iemand nog tips, of moet ik generals echt terug brengen? EA geeft alleen de standaard tips in een mail terug (laatste patch, laatste drivers, etc), maar daar heb ik niets aan.
Anybody?
Verder kun je eens kijken naar AA instellingen van generals zelf (in mij ndocumenten/generalsmapje en dan de options.ini ) en de AA instellingen en dergelijken van je vid kaart zelf.
Mogelijke overclock eraf halen.
Verwijderd
Inderdaad in .ini gekeken, maar dat was ok (FSAA=0).aapelite schreef op 14 September 2003 @ 01:04:
Probeer die omega detonator drivers eens als je dat nog niet hebt gedaan.
Verder kun je eens kijken naar AA instellingen van generals zelf (in mij ndocumenten/generalsmapje en dan de options.ini ) en de AA instellingen en dergelijken van je vid kaart zelf.
Mogelijke overclock eraf halen.
Die Omega drivers zijn toch alleen ter verbetering van beeldkwaliteit? Zal ze vanmiddag testen, post hier het resultaat nog.
fastwrites heb ikstandaard uitstaan. SBA nog niet getest. Will do, resultaten volgen alhier.
Thx so far!
Omega drivers zijn opzich inderdaad ter verbetering, maar ik heb bij verschillende spellen gemerkt dat deze met minder problemen werken dan de orginele detonators daarom gebruik ik alleen nog maar de Omega driversijzer7 schreef op 14 September 2003 @ 11:52:
[...]
Inderdaad in .ini gekeken, maar dat was ok (FSAA=0).
Die Omega drivers zijn toch alleen ter verbetering van beeldkwaliteit? Zal ze vanmiddag testen, post hier het resultaat nog.
fastwrites heb ikstandaard uitstaan. SBA nog niet getest. Will do, resultaten volgen alhier.
Thx so far!
Overclock ook al verwijderd. Overigens; is guru3d offline? Ik wil een nieuwere versie van rivatuner downloaden, maar kan hem nergens vinden?!
Bij elke nieuwe driver heb je toch ook een nieuwe rivatuner nodig?
[ Voor 13% gewijzigd door ijzer7 op 14-09-2003 16:19 ]
Specs:
Epox Via KT266a bord
512MB PC2100
Asus V8420/TD (Geforce 4 ti4200)
WinXP Pro
Eerst de oude verwijderen, rebooten en dan pas de nieuwe drivers installeren. Anders is het mogelijk dat je (meer) problemen krijgt.ijzer7 schreef op 14 September 2003 @ 15:53:
gaan we proberen dan. Eerst Nvidia helemaal weghalen? Of gewoon overheen installen?
Overclock ook al verwijderd. Overigens; is guru3d offline? Ik wil een nieuwere versie van rivatuner downloaden, maar kan hem nergens vinden?!
Bij elke nieuwe driver heb je toch ook een nieuwe rivatuner nodig?
En momenteel is guru3d hier gewoon up.
Ik geloof dat ik dat bij NFS6 ook had. Bij mij was het opgelost door de nieuwse VIA-chipset drivers te installeren. Sowieso heeft het updaten van de VIA-drivers al altijd geholpen als ik last van beeld- of geluid-schokjes had. Maargoed, de TS heeft dat al geprobeerd.-Mous- schreef op 14 september 2003 @ 16:57:
Een oplossing zou leuk zijn, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, alleen dan met NFS:HP2, met Generals heb ik weer geen enkel probleem.
Specs:
Epox Via KT266a bord
512MB PC2100
Asus V8420/TD (Geforce 4 ti4200)
WinXP Pro
🌞🍃
Verwijderd
ik had het wellus gehad, windows zoekt heletijd naar een cdrom in de speler, terwijl daar nix in zat. Voornamelijk met enkelen spellen en internet explorer :\
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 17:13 ]
Ik heb ook al alles geprobeerd. Soms was het na een windows re-install weer weg, maar nu is het weer terug. Het gebeurt mij trouwens niet om de 11 seconden, maar om de 5 minuten ofzo en dan staat het beeld meteen 3-4 seconden stilDataBeest schreef op 14 September 2003 @ 17:02:
[...]
Ik geloof dat ik dat bij NFS6 ook had. Bij mij was het opgelost door de nieuwse VIA-chipset drivers te installeren. Sowieso heeft het updaten van de VIA-drivers al altijd geholpen als ik last van beeld- of geluid-schokjes had. Maargoed, de TS heeft dat al geprobeerd.
Ik kan me herrinneren dat dit probleem zich vroeger ook voordeed met NFS3:HP, dus misschien is het iets met de engine van NFS ofzo en heeft het niet zo veel te maken met het probleem van de TS.
Blijft dat het probleem er erg op lijkt.
En dit, dames en heren, blijkt de gouden tip zo lijkt het! Brilliantie in al zijn eenvoud!Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 17:13:
het klinkt raar, maar als je een cdrom speler hebt, laat het openstaan bij het opstarten met generals
ik had het wellus gehad, windows zoekt heletijd naar een cdrom in de speler, terwijl daar nix in zat. Voornamelijk met enkelen spellen en internet explorer :\
Ik heb altijd een lege cdr in mijn writer, maar na die verwijderd te hebben loopt ie soepeltjes met alles aan (behalve muziek dan
CenC generals werkt nu vlekkeloos...
Thx all for the tips you guys,
Ik ga lekker gamen!
Einde bericht.
Verwijderd
graag gedaanijzer7 schreef op 15 september 2003 @ 15:49:
[...]
En dit, dames en heren, blijkt de gouden tip zo lijkt het! Brilliantie in al zijn eenvoud!
Ik heb altijd een lege cdr in mijn writer, maar na die verwijderd te hebben loopt ie soepeltjes met alles aan (behalve muziek dan)
CenC generals werkt nu vlekkeloos...
Thx all for the tips you guys,
Ik ga lekker gamen!