C&C: Generals schokt om de 11 seconden

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 12:48
Hi All,

vierkante ogen van het zoeken in GOT en Internet. Halve dag aan besteed, maar geen bevredigend antwoord kunnen krijgen.

Basically is het probleem precies als hierboven beschreven. Elke 11 seconden staat de game ongeveer 1 a 2 seconden vast. Dit is alleen bij C&C: Generals.
Dit is dus anders als dat performance slecht is, want die is ok. Tussen de 11 seconden door (kan er je klok op gelijk zetten) draait prima op 1280 bijvoorbeeld.

OP nagenoeg identiek systeem (GA7_VAXP Ultra als mobo) draait ie prima). Draai ook laatste Generals patch, 1.06

Alle andere games draaien A-ok, dus drivers, hardware is in orde. Wel zojuist van Via 4.38 naar 4 hyperion gegaan, maar dat loste ook niets op.

System specs:
Gygabyte GA-7VRXP rev 2.0
Athlon 2400+ (niet o'clocked)
2 x 256 Kingstom pc2700 RAM
1 x 80 GB Mactor Liquid
POV GF Ti4200 128MB
SBlive

Iemand ? :>

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

heb je toevallig du meter, of een ander soort gelijk programma op de achtergrond draaien?
iig iets dat refreshed steeds?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Sinds wanneer heb je dit? En heeft Generals altijd al zo gelopen?

Verwijderd

hmm wazig.. Ik kan niet veel erover zeggen.. MayB een reinstall van je computer? ik zeg maar iets.. Kwou eigelijkz zeggen dat C&C generals vet gaat stotteren als je een lan game gaat doen met je vrienden.. via internet / LAN zuigt dat kei erg!!! niks aan te doen echt slecht gewoon.. update enz maakt allemaal niet uit..

suc6 !!!

Grtz

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:38

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer ook eens je schijf te defragmenteren. Wil ook nog wel eens helpen. En het is misschien handig even naar je swapfiles te kijken. Ik d8 dat c&c redelijk wat nodig had.

Xbox Live ID:Notna8310

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36

aapelite

Do the kirby!

POV GF Ti4200 128MB, hier lag het bij mij een tijd trug aan. Ik had toen mn kaart overclocked en toen dat weg was was het schokken weg. Nu heb ik een nieuwe driver van Omega gedownload ( niet de nieuwste van nu maar 1 ervoor) en heb totaal geen problemen meer. Andere nieuwe drivers deden het trouwens ook gewoon goed.

Ik zou zeggen begin met een overclock weghalen en kijk of het weg is. Zoja, andere driver, zo nee dan heb ik geen idee :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
Homer -> Ja, ik draai refreshtool, maar ook de goedwerkende bak heeft hier probs mee.

Ye Greate'96 -> Generals pas opnieuw geinstalleerd nadat ik hem eerder verwijderd had (geprobeerd en niet goed bevonden tijdens release)

BootjeuhZzz -> Reinstall is not an option. Verder draait alles prima, dus is "nicht im frage".

Notna -> Ik had dat defrag inderdaad op een dedicated Generals site ook ergens zien staan. Heb meteen diskeeper geinstalleerd en over p.c. heen gerost. We'll see.

Aapelite -> Interessant Wat is dat "Omega waar je die driver van gedowned hebt? Heb hier inderdaad ook een POV (64MB, dat wel) draaien n.l. Wil je me anders die driver mailen?

Thanks all, voor de tips. Ik probeer ze uit, en post topics hier om nageslacht wellicht verder te helpen.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
Beste vrienden en vriendinnen. Hier spreekt een dankbare tweaker tot jullie. Probleem is opgelost, zo lijkt het.

Alles geprobeerd: defrag met diskeeper, resolutie van desktop anders gezet, driverinstellingen, nieuwe VIA 4in1 driver geinstalleerd.

En de Oplossing is: De refreshtool uitschakelen!

Geen schokken, geen terugkomen naar een 800x600 desktop (was ik dat vergeten te vertellen? Ik zeg even onder voorbehoud, want moet het nog testen met alle details aan en patch 1.06, maar ziet er goed uit. Final Analysis volgt snel.

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

ijzer7 schreef op 12 September 2003 @ 13:20:
Homer -> Ja, ik draai refreshtool, maar ook de goedwerkende bak heeft hier probs mee.

Ye Greate'96 -> Generals pas opnieuw geinstalleerd nadat ik hem eerder verwijderd had (geprobeerd en niet goed bevonden tijdens release)

BootjeuhZzz -> Reinstall is not an option. Verder draait alles prima, dus is "nicht im frage".

Notna -> Ik had dat defrag inderdaad op een dedicated Generals site ook ergens zien staan. Heb meteen diskeeper geinstalleerd en over p.c. heen gerost. We'll see.

Aapelite -> Interessant Wat is dat "Omega waar je die driver van gedowned hebt? Heb hier inderdaad ook een POV (64MB, dat wel) draaien n.l. Wil je me anders die driver mailen?

Thanks all, voor de tips. Ik probeer ze uit, en post topics hier om nageslacht wellicht verder te helpen.
je kunt de omega drivers eventueel hier vinden. http://www.omegacorner.com/ als je ze nog wilt proberen :)

• ijzer7
Iets te vroeg gejuigd. Heb gisteren zelfs zoveel instellingen veranderd dat ik een harde crash kreeg bij elk spel dat ik opende... Dat was even zweten, maar ben feitelijk terug bij af.

Het is dus niet, herhaal, niet de refreshlocktool alleen...

Damn :(

• ijzer7
-UPDATE-

Ok. Geprobeerd:

Nieuwste VIA drivers.
FSAA aan, uit, applicatie gestuurd
VSynch aan / uit.
Sound Hardwareaccel Full en stapsgewijs uit.
Samplerate van "Best" naar laagste stand
W2000 / w98 compatability mode
Nieuwe sounddriver (KX project)
geprobeerd met "+b" parameter (van een of ander forum)
Bios settings: AGP aperture van 128 naar 64, AGP read synch aan, vcore 55 extra, PCI latency van 196 naar 32

Iemand nog tips, of moet ik generals echt terug brengen? EA geeft alleen de standaard tips in een mail terug (laatste patch, laatste drivers, etc), maar daar heb ik niets aan.

Anybody? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Probeer die omega detonator drivers eens als je dat nog niet hebt gedaan.

Verder kun je eens kijken naar AA instellingen van generals zelf (in mij ndocumenten/generalsmapje en dan de options.ini ) en de AA instellingen en dergelijken van je vid kaart zelf.

Mogelijke overclock eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet SideBandAdressing (SBA) en Fastwrites eens uit in je bios. En zet je geheugen timings (CAS, RAS) eens wat hoger in je bios. Verder heb je geen spyware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
aapelite schreef op 14 September 2003 @ 01:04:
Probeer die omega detonator drivers eens als je dat nog niet hebt gedaan.

Verder kun je eens kijken naar AA instellingen van generals zelf (in mij ndocumenten/generalsmapje en dan de options.ini ) en de AA instellingen en dergelijken van je vid kaart zelf.

Mogelijke overclock eraf halen.
Inderdaad in .ini gekeken, maar dat was ok (FSAA=0).

Die Omega drivers zijn toch alleen ter verbetering van beeldkwaliteit? Zal ze vanmiddag testen, post hier het resultaat nog.

fastwrites heb ikstandaard uitstaan. SBA nog niet getest. Will do, resultaten volgen alhier.
Thx so far! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

ijzer7 schreef op 14 September 2003 @ 11:52:
[...]

Inderdaad in .ini gekeken, maar dat was ok (FSAA=0).

Die Omega drivers zijn toch alleen ter verbetering van beeldkwaliteit? Zal ze vanmiddag testen, post hier het resultaat nog.

fastwrites heb ikstandaard uitstaan. SBA nog niet getest. Will do, resultaten volgen alhier.
Thx so far! :)
Omega drivers zijn opzich inderdaad ter verbetering, maar ik heb bij verschillende spellen gemerkt dat deze met minder problemen werken dan de orginele detonators daarom gebruik ik alleen nog maar de Omega drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
gaan we proberen dan. Eerst Nvidia helemaal weghalen? Of gewoon overheen installen?

Overclock ook al verwijderd. Overigens; is guru3d offline? Ik wil een nieuwere versie van rivatuner downloaden, maar kan hem nergens vinden?!
Bij elke nieuwe driver heb je toch ook een nieuwe rivatuner nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door ijzer7 op 14-09-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

netwerk kaart ? in je pci slot, haal die er maar es uit. Ik heb precies hetzelfde gehad alleen dan hing mijn hele systeem om de 10 sec ook in windows. Mijn 3com netwerkkaart was de boosdoender.. En mocht het zo zijn pluk em ff in ander pci slot oid. gl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:14
Een oplossing zou leuk zijn, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, alleen dan met NFS:HP2, met Generals heb ik weer geen enkel probleem :?.

Specs:
Epox Via KT266a bord
512MB PC2100
Asus V8420/TD (Geforce 4 ti4200)
WinXP Pro

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ijzer7 schreef op 14 September 2003 @ 15:53:
gaan we proberen dan. Eerst Nvidia helemaal weghalen? Of gewoon overheen installen?

Overclock ook al verwijderd. Overigens; is guru3d offline? Ik wil een nieuwere versie van rivatuner downloaden, maar kan hem nergens vinden?!
Bij elke nieuwe driver heb je toch ook een nieuwe rivatuner nodig?
Eerst de oude verwijderen, rebooten en dan pas de nieuwe drivers installeren. Anders is het mogelijk dat je (meer) problemen krijgt.
En momenteel is guru3d hier gewoon up. :P
-Mous- schreef op 14 september 2003 @ 16:57:
Een oplossing zou leuk zijn, ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, alleen dan met NFS:HP2, met Generals heb ik weer geen enkel probleem :?.

Specs:
Epox Via KT266a bord
512MB PC2100
Asus V8420/TD (Geforce 4 ti4200)
WinXP Pro
Ik geloof dat ik dat bij NFS6 ook had. Bij mij was het opgelost door de nieuwse VIA-chipset drivers te installeren. Sowieso heeft het updaten van de VIA-drivers al altijd geholpen als ik last van beeld- of geluid-schokjes had. Maargoed, de TS heeft dat al geprobeerd.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het klinkt raar, maar als je een cdrom speler hebt, laat het openstaan bij het opstarten met generals

ik had het wellus gehad, windows zoekt heletijd naar een cdrom in de speler, terwijl daar nix in zat. Voornamelijk met enkelen spellen en internet explorer :\

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 22:14
DataBeest schreef op 14 September 2003 @ 17:02:
[...]

Ik geloof dat ik dat bij NFS6 ook had. Bij mij was het opgelost door de nieuwse VIA-chipset drivers te installeren. Sowieso heeft het updaten van de VIA-drivers al altijd geholpen als ik last van beeld- of geluid-schokjes had. Maargoed, de TS heeft dat al geprobeerd.
Ik heb ook al alles geprobeerd. Soms was het na een windows re-install weer weg, maar nu is het weer terug. Het gebeurt mij trouwens niet om de 11 seconden, maar om de 5 minuten ofzo en dan staat het beeld meteen 3-4 seconden stil :(.

Ik kan me herrinneren dat dit probleem zich vroeger ook voordeed met NFS3:HP, dus misschien is het iets met de engine van NFS ofzo en heeft het niet zo veel te maken met het probleem van de TS.

Blijft dat het probleem er erg op lijkt.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 17:13:
het klinkt raar, maar als je een cdrom speler hebt, laat het openstaan bij het opstarten met generals

ik had het wellus gehad, windows zoekt heletijd naar een cdrom in de speler, terwijl daar nix in zat. Voornamelijk met enkelen spellen en internet explorer :\
En dit, dames en heren, blijkt de gouden tip zo lijkt het! Brilliantie in al zijn eenvoud!
Ik heb altijd een lege cdr in mijn writer, maar na die verwijderd te hebben loopt ie soepeltjes met alles aan (behalve muziek dan ;) )

CenC generals werkt nu vlekkeloos... :)

Thx all for the tips you guys,

Ik ga lekker gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzer7
Extra tip: cd mag in je cdrom zitten, zo lijkt het. Als je er echter een cdr in hebt zitten stottert ie bij mij.

Einde bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijzer7 schreef op 15 september 2003 @ 15:49:
[...]

En dit, dames en heren, blijkt de gouden tip zo lijkt het! Brilliantie in al zijn eenvoud!
Ik heb altijd een lege cdr in mijn writer, maar na die verwijderd te hebben loopt ie soepeltjes met alles aan (behalve muziek dan ;) )

CenC generals werkt nu vlekkeloos... :)

Thx all for the tips you guys,

Ik ga lekker gamen!
graag gedaan :)
Pagina: 1