Toon posts:

Pentium 3 opvoeren hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje
ik heb een pentium 3 733 Mhz
Deze wil ik graag overclocken maar ik zou echt niet weten hoe het moet
kan iemand me mischien een beetje wijs maken hoe dat moet ?

Stap voor stap

Vriendelijke Groeten
Nick

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Redelijk basic vraag die echt in de FAQ's terug is te vinden, maar vooruit:

• Zorg allereerst dat je goed gelezen hebt over dit onderwerp, verwacht ook niet teveel, 't zal niet ineens een P4-3GHz worden
• Zorg voor een goede koeler, je wil je P3, hoe oud hij ook is, niet doorbranden natuurlijk.
• Doe alles in kleine stapjes, niet ineens de 1GHz proberen. Draait het stabiel in windows en spellen, kun je nog iets hoger proberen...
• Verhoog de FSB (front side bus) voorzichtig van 133 naar 135, 140 en langzaam hoger tot de PC niet meer stabiel draait, de instellingen daarvoor waren de beste instellingen. Eventueel het voltage voor je processor in de bios wat verhogen, een tiende V is al genoeg vaak.
• Alles uiteraard op eigen risico :)

Suc6

Edit: En verder idd de link hierboven als verplichte kost :)

offtopic:
En groeten onder je posts hoeven niet :*

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 10-09-2003 21:17 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Dit is toch écht een FAQ vraagje, zie de reeds aangehaalde DOC FAQ. Enige optie die je hebt is het omhooggooien van de FSB :)

Alles hangt ook af van o.a. het moederbord en het gebruikte geheugen. Zie dus eerst de manual van je bord hoe je de FSB kunt verhogen (als dat kan natuurlijk, bij sommige borden is dat niet te doen) en doe dit idd stap voor stap. Test ook of 'ie stabiel is met een burntooltje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Mentalist

[avdD]

Zie Microkid en G5rene :).
Grrrrrene schreef op 10 September 2003 @ 21:16:
• Zorg voor een goede koeler, je wil je P3, hoe oud hij ook is, niet doorbranden natuurlijk.
Overigens krijg je een P3 niet makkelijk doorgebrand (misschien met een veel te hoog voltage). Wanneer ie te warm word staat ie namelijk in 1 keer stil :) (rond de 90 graden).

Maar goed... Lekker zelf zoeken dus. De handleiding van je mobo (+ DOC faq) bied waarschijnlijk al uitkomst ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 10-09-2003 21:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Hey, dat was mijn slot 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.