• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

cpwins

ut Grunn...

Topicstarter
Ik ga binnenkort op wereldreis en wil een digicam kopen om daarmee en d.m.v. een homepage het thuisfront op de hoogte houden. De camera moet klein zijn en makkelijk mee te nemen, en liefst zonder uitstekende delen. Ik wil snel en makkelijk een foto kunnen maken, en 2 megapixel lijkt me ruim voldoende.

Ik twijfel nog tussen 2 tot 3 toestellen, alle van Sony:

- Sony DSC-U20 (EUR 180)
- Sony DSC-U30 (EUR 230)
- Sony DSC-U60 (EUR 276)

De U20 en U30 zijn bijna gelijk, de U30 is nieuwer en iets kleiner, maar duurder. De U60 is van binnen gelijk aan de U30, maar er zit een boel rubber omheen waardoor hij waterdicht en beter schokbestendig wordt. Hij is echter ook stukken groter en (naar mijn mening) lelijk. Op Steves Digicams is een review te vinden. Ik vind het nogal een nadeel dat hij stukken groter is, dan is het vervelender om hem steeds bij je te dragen lijkt mij.

Zal ik een U20/30 kopen en deze meenemen in een stevig en waterdicht doosje (van die doosjes waar je ook sigaretten in kan bewaren), of zal ik voor de U60 gaan?

De U20/30 heeft een schuifje dat de lens en de flitser beschermt, de U60 niet. Zitten de lens en flitser bij de U60 achter een beschermglaasje? Of kun je er een klepje op doen o.i.d.? Wie heeft er ervaringen met deze camera?

• cpwins

cpwins

ut Grunn...

Topicstarter
Trouwens, op www.dpreview.com zeggen ze dat de LCD die op de U60 zit een 'Hybrid LCD' is. Wat is het verschil tussen een 'Hybrid LCD' en een gewone LCD?

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zelf heb ik de U10 van Sony; maar hij heeft al heel wat feestjes overleefd (waarbij
hij redelijk wat keren door vochtige handjes werd vastgehouden). Dus wat dat
betreft is de camera redelijk gebruikers proof!.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38

BaRF

bijna kerst

nadeel van alle 3: geen optische zoom. Weet je zeker dat je dat toch niet wilt gebruiken?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Persoonlijk mis ik de zoom niet; heb ook nog een p9 maar die staat al een tijdje in de kast!.

Nachtfoto van de U10

http://www.loveu2.nl/tweakers/716866/dsc01658.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.loveu2.nl/groningen/img/dsc01658.jpg

(15 % compresse, jpg 500 pixels) Orgineel 1,3 mp.

[ Voor 98% gewijzigd door avon op 10-09-2003 21:26 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Maar aan de andere kant is het ontbreken van de optische zoom eigenlijk ook wel weer een voordeel: extra groothoek, betere lens, kleinere camera.

En voor van die typische vakantiefoto's gebruik je meestal toch alleen maar het groothoekgedeelte. Persoonlijk zou ik voor zo'n vakantie-camera daar niet echt mee zitten.

Wat het verschil tussen de U20/U30 is wordt mij niet echt duidelijk. Het verschil lijkt hem erin te zitten dat de U30 een spiegeltje voorop heeft zodat je zelfportretten kan nemen, EXIF 2.2 wegschrijft en MemoryStick Pro ondersteunt... Maar of dat nou 50 euro meer waard is?

• cpwins

cpwins

ut Grunn...

Topicstarter
Ik denk niet dat ik de optische zoom erg zal missen. Kleinere camera, lagere prijs.

Voor het verschil tussen U20 en U30: Topic: Sony U20 en U30

en Hybrid LDC betekent geloof ik: "onder-alle-omstandigheden-goed-leesbaar" LCD

• cpwins

cpwins

ut Grunn...

Topicstarter
Off-topic / Reactie op foto van AvOn:

Wat ik uit de reviews die ik heb gelezen, begrepen heb is dat een minpunt van de U10 is de matige prestaties 's nachts. THG schrijft dat geloof ik. Als je AvOn's foto full-size bekijkt dan zie je dat het perron een beetje ruis heeft (rode en groene gedeeltes).
Pagina: 1