Toon posts:

Goedgekeurde Nokia 3310 imitatie batterijen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door al die ontploffende GSM berichten waarin staat dat de ontploffing veroorzaakt is door imitatie batterijen, begin ik me toch zorgen te maken over mijn GSM.

Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe batterij gekocht voor de Nokia 3310. Het is een "Viva Cell" Li-Ion 900mAh van het merk 'Vivanco'. Nu is mijn vraag of er zoiets bestaat als een batterijen keuring door Nokia voor batterijen niet gemaakt door Nokia zelf. In de winkel zeiden ze dat het goedgekeurd was, maar ja daar lullen ze wel vaker uit hun nek.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Lijkt me niet dat Nokia imitatie-accu's goed gaat keuren, dat gaat alleen maar ten koste van hun eigen omzet.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vivanco is wel een redelijk bekend electronicamerk, dus ik denk dat dat wel goed zit. Die imitatiebatterijen die kunnen ontploffen (is toch es 1x gebeurd?) zijn denk ik van die batterijen die je op de markt koopt bij een vage Ali, en waarvan je ook niet weet waar het vandaan komt..

Verwijderd

Palomar schreef op 10 September 2003 @ 21:35:
Die imitatiebatterijen die kunnen ontploffen (is toch es 1x gebeurd?) zijn denk ik van die batterijen die je op de markt koopt bij een vage Ali
lees ik hier een racistisch ondertoontje :/ ??

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die imitatie batterijen worden over het algemeen erg warm dus het word zowiezo afgeraden om ze te gebruiken

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Topicstarter
En als het gaat om een "imitatie" batterij van een bekend bedrijf zoals in mijn geval Vivanco? Ik neem aan dat Vivanco zich toch wel aan wat veiligheidsregels houdt.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 13:42:
[...]

och ja je kan ook zeggen vage sjonnie, en dan is het zeker niet racistisch :/

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:08

RvV

Ik heb een li-ion accu uit de Chech-Republic. Er staat wel gewoon Nokia op dus dat zal toch wel goed zijn?

Y'24

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Over het algemeen komen de orginele batts. van Nokia uit dezelde fabriek gerold als waar die van vivanco vandaan komen. Lijkt me dus niks mis mee. En ja, voor de omzet zou ik ook zeggen dat je nooit andere batts. mag gebruiken dan de originele. Orgineel zijn ze nou eenmaal 3 keer zo duur en dat alleen maar omdat er een merkje opzit.

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Topicstarter
eh de Vivanco batt. was net zo duur als een Nokia batt. maar de winkel had geen Nokia Li-Ion :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 13:42:
Het is maar net wat je wil lezen natuurlijk.
Pagina: 1