• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
Ik ga natuurlijk niet vragen wat de prijzen van Die camera's zijn 8) wat ik wel wil weten of een van jullie weet of die prijzen meestal blijven hangen rond de introductieprijs? Ik heb namelijk eindelijk vandaag (verjaardag: hiep hiep hoera! :+ ) het geld bij elkaar voor een A70 of een A80 en nu slaat de twijfel toe... DE A80 is namelijk nog maar netn uit en zoals een tweaker weet is het nooit verstandig om een pc-product te kopen dat net nieuw is (kijk naar processoren...) maar geldt dit nou ook voor POwershot camera's? Zal de prijs van de A70 nou sterk dalen nu de A80 er is? En blijft er A80 rond deze prijs of zakt ie binnenkort ook tientallen euro's?

Signatures zijn voor mietjes!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 22:56
Gewoon de A80 kopen en nooit meer naar pricewatch kijken en ervan genieten! .

Slache!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 13:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De 3 megapixel camera's kosten nu evenveel als de 2 megapixel camera's vorig jaar rond deze tijd. De prijzen zullen altijd wel in beweging blijven, net als bij computer hardware. Echter: de megapixel-race is een beetje voorbij. Je ziet dat veel merken rond de vier a vijf MP blijven zitten, en door middel van hogere kwaliteit CCD's proberen de kwaliteit op te schroeven. Een 4MP-foto is immers goed genoeg voor een volle A4-afdruk, iets wat een con-/prosumer niet vaak nodig heeft. Ik verwacht dat de prijsdaling wel iets zal doorzetten omdat er simpelweg steeds betere camera's op de markt komen, maar dat het niet meer de vaart zal lopen als de afgelopen tijd. Het wordt een vervangingsmarkt nu, en men zal een (redelijk) goede digitale camera minder snel vervangen door een nieuwe, dan voorheen gedaan werd met de overstap van analoog naar digitaal. Wel komt er nog een flinke prijsdaling aan van de digitale SLR's denk ik, getuige de recente introducte van de Canon EOS 300D.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.