[VPN] en Internet gescheiden van elkaar, 2 NIC's?

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 05:40
Hallo, ik heb de search gebruikt maar niet iets gevonden waarin hetzelfde probleem wordt omschreven als ik ervaar.

Ik heb een VPN tunnel met mijn werk
Ik heb Internet

Nu wil ik VPN tunnelen en Internetten tegelijk. Simpel zou je zeggen, je gebruikt de proxy server van je werk om te surfen. Ja, dat kan, maar MSN werkt bv. niet. En zal ook niet werken :)

Dus ik wil er gewoon me normale internet naast hebben zonder een tweede machine naast me te moeten hebben om te MSN'en bijv.

Dus toen dacht ik, 2 netwerkkaarten! Die heb ik dan nu ook, maar het wil helaas niet luisteren naar wat ik graag wens. Ik heb geprobeerd met ROUTE ADD commando's wat dingen te bewerkstelligen maar dat werkt alleen in een beperkte subnet omgeving. Ik ehh snap het allemaal even niet meer, wie roept er iets goeds? :|

Ohja, OS is WinXP

[ Voor 3% gewijzigd door nl2dav op 10-09-2003 20:47 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Via eigenschappen > netwerk > tcp/ip -> geavanceerd kun je "standaard gateway gebruiken uitzetten, dan blijft de route naar internet over je netwerkkaart gaan en niet over de VPN

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Zie Ignoramus.
En nu is die 2de NIC dus ook overbodig :)

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 05:40
Absurd!

Dat is het!

Een simpel vinkje...

Bedankt! ...

(2de NIC toch maar geleend sowieso ;)

[ Voor 25% gewijzigd door nl2dav op 10-09-2003 20:58 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
oud topic, maar ik had precies hetzelfde probleem.
Ik heb op de VPN connectie "use default gateway on remote network" uitgezet, en toen had ik er inderdaad geen last meer van dat ik via de onwerkbare internetverbinding van mijn werk bezig was.

Het enige probleem, is dat vervolgens de VPN connectie nutteloos is. Hij staat op connected, maar ik kan niet door het remote netwerk browsen oid.

Ik heb mijn PC in de DMZ van mijn WRT54G staan, anders kan ik uberhaupt geen VPN connectie maken (WinXP VPN ppptp).

Als ik het vinkje weer aanzet, wordt mijn hele internet verbinding over de VPN tunnel gerouted, en dat is bepaald niet handig. Ik kan dan wel de machines van het remote netwerk benaderen.

Is het nou echt zo dat ik alleen OF kan internetten OF met de VPN bezig?

De popup help van het vinkje lijkt daarop te wijzen (de help gaat uit van een werkLAN met inbelverbinding naar internet, precies andersom dan bij mij):
if the "use default gateway on remote network" option is cleared, then the original default route is unmodified, a new deafult route is not added, and locations on the Internet are not available
In mijn geval betekent dat dus dat het remote LAN niet beschikbaar is. Is er een manier om voor de VPN een aparte gateway in te stellen die naast de internet gateway gebruikt wordt?

Ik heb geprobeerd om zowel de router als de VPN server als gateway in te stellen bij de TCP/IP settings van de LAN verbinding, maar dit heeft geen effect, of het vinkje nou aan of uit staat.

In deeze zin staan drie fauten