Beeldkwaliteit Terratec Cinergy 400 = slecht! (?)

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ik heb een terratec cinergy 400 tv-kaart van iemand gekregen.
Dus dat is mooi.
Ikke installeren. Alles ging goed.
Aangesloten -> beeld. Dus ook niks aan de hand.
Maar waar ik me aan stoor is de refreshrate van de kaart.
Die is echt traag.
Ik zit nu toevallig een voetbalwedstrijd te kijken (een mooi voorbeeld overigens) en het is net alsof dit met een 24fps filmcamera is opgenomen...
offtopic: (shit, 1-0 voor Tsjechië)
Je ziet de bal echt als een streep over het beeld.
Ik heb in m'n 2e pc een hauppage winTV Go zitten (zo'n goedkoop ding) en die geeft alles echt gewoon perfect weer.
Ik gebruik overigens mijn videorecorder als tuner en stuur composite-uit naar m'n beide tvkaarten. Dus aan de tuners op de kaarten zal het echt niet liggen.
Aan m'n pc zal het ook niet liggen (athlon2400+ gf4mx).
En ja, ik heb uiteraard alle nieuwste drivers geïnstalleerd. Zelfs de windows (XP) installatie is 2 dagen oud.
Nu misschien nog verkeerde instellingen van de kaart:
ik ga 'm niet lager zetten dan 640x480, want dat ziet er echt niet uit.
Als ik "deinterlacing" uitzet dan gaat het beeld heel raar schokken.
Dit is dus allemaal aan de hand als ik het beeld op fullscreen zet.
Zet ik 'm aan "gewoon in een window", dan ziet het er allemaal prima uit.
Dit vind ik echt slecht van terratec hoor, ik had beter verwacht.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of is het gewoon een slechte kaart, of slechte software?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

B.t.w. Als ik naar de cpu-meter van xp kijk is die:
- niet fullscreen 70%
- fullscreen 100% (dus volledig belast)

[ Voor 7% gewijzigd door MNECMotU op 10-09-2003 20:45 ]

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Please?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Verwijderd

Probeer het programma Dscaler eens

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Nu is het wel een voetbalavond, maar kicken binnen 24 uur wordt hier niet echt gewaardeerd (faq) (en off-topic: het nederlands elftal evenmin).
Laat ik nu ook een Cinergy400 hebben. Ik zal (onder Windows ME) de videorecorder en/of TV eens aansluiten.
Ik denk dat je, om de TV-kaarten te vergelijken, moet kijken naar het encoder-gedeelte.
Ik heb een Creative Personal Cinema gehad (geluid mono i.p.v. stereo , dus ging retour), die het TV-beeld perfect (=snel) comprimeerde. De Cinergy gaf daarbij inderdaad een schokkerig beeld (beide op Pentium II 350 mHz).
Op een Athlon 1800 + ( Asus Terminator K7 Barebone) werkt de Cinergy (TV-tuner) redelijk.
Ik zal het nu nog even checken. (BBC1 heeft leuker voetbal)

PS
1 Inderdaad. DScaler is een leuk programma. Het stemt razendsnel af. (meer heb ik er nog niet mee gedaan, ik heb het direct verwijderd, omdat het nietreageerde op de afstandbediening van de Cinergy.De Terratec software is perfect - handmatig - in te stellen).

2 Je hebt gelijk. Bij mij worden bij de opname beelden overgeslagen (schokkerige beelden). Het staat me bij dat bij eerder geëxperimenteer het me is gelukt een redelijk vloeiende opname te krijgen, maar dan niet door op te nemen in DVD kwaliteit, maar lager (staat me bij 640*400 maar speel d'r 's mee zou ik zeggen).

[ Voor 31% gewijzigd door Brothar op 10-09-2003 22:40 ]

eagle

• MNECMotU
kheb er al uuuuren mee lopen spelen, maar nog steeds niet naar wens.
DScaler ga ik nog wel ff proberen, want ik denk dat het haast wel aan de software van terratec MOET liggen.
En je hebt het de hele tijd over de beelden bij opname, maar dat bedoel ik helemaal niet, het gaat gewoon om de beeldkwaliteit bij tv-signaal, dat loopt gewoon niet vloeiend genoeg op fullscreen.
Als ik hoger ga dan 640x480 gaat het niet meer vloeiend genoeg en aangezien ik mijn monitor op 1152x864 heb staan gaat het fullscreen alleen nog maar schokkerig.
Bij de software van die hauppage-kaart springt echt de hele videokaart in mode 800x600 en loopt het wel gewoon goed.
Zo vreemd ook dat m'n cpu-belasting 100% is door zo'n tv-kaartje, zou niet moeten kunnen zou je zo denken.

Waardoor kan dit??????
En evt. alternatieven qua tv-software?