Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Van een tabel INSERT statements maken? Bedoel je nu dat je voor ieder record in de access tabel een INSERT statement wilt maken zodat je die gegevens in MySQL kunt importeren?
Ik weet niet zoveel over MySQL, maar het zou me verbazen mocht MySQL daar een of andere handige methode voor hebben.
In SQL Server heb je bv de OPENROWSET functie die je voor dit doel zou kunnen gebruiken. Je zou dan zoiets kunnen maken:
1
2
| INSERT INTO tabel OPENROWSET(..hier komen wat parameters m een verbinding metde access db te kunnen maken, 'SELECT * FROM accesstable'); |
Misschien heb je in MySQL wel iets gelijkaardigs...
https://fgheysels.github.io/
Anyway... aangezien je een SIMPELE oplossing zoekt; rechter muisknop op tabel, exporteren naar CSV en er (in Excel bijvoorbeeld) voor elke regel INSERT INTO tabel () omheen plakken?
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Ik heb een MS Access database met 1 tabel. In die tabel staan 500 records.
Ik wil een MySQL database met exact dezelfde tabel met exact dezelfde records.
Ik kan NIET direct exporteren via MyODBC of iets dergelijks.
Ik wil NIET 500 records handmatig invoeren.
Kortom: ik wil van mijn Access database 1 text-document maken waarin dit staat:
CREATE TABLE (blah blah blah)
INSERT INTO TABLE (blah blah)
(500x)
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat is inderdaad een goeie. Aan zoiets denk ik ook. Enig puntje is nog dat het een complexe tabel is met 25 kolommen en ik zou ook graag die tabel-definitie als een CREATE TABLE statement kunnen genereren omdat deze nogal kan wijzigen.bigtree schreef op 10 September 2003 @ 20:45:
Altijd heel fijn als men reacties in GoT als gelul bestempeld... zo maak je vrienden!
Anyway... aangezien je een SIMPELE oplossing zoekt; rechter muisknop op tabel, exporteren naar CSV en er (in Excel bijvoorbeeld) voor elke regel INSERT INTO tabel () omheen plakken?
En dat "gelul" bedoelde ik omdat dat niet het antwoord is wat IK nodig heb. Niet dat het gelul in het algemeen is.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server
Geinig, die kende ik nog niet. (Staat zelfs ter download op mysql.comIgnoramus schreef op 10 September 2003 @ 20:58:
probeer het eens met het freeware pakketje "AccessDump"
/me moet sneller leren tikken
[ Voor 13% gewijzigd door Gomez12 op 10-09-2003 21:04 ]
YES! DAT zocht ik! Gracias!Ignoramus schreef op 10 September 2003 @ 20:58:
probeer het eens met het freeware pakketje "AccessDump"
Maak in Acces een CSV dump
En dan met PHP(ik ga er van uit dat dat ook je webhost draait)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php $row = 1; $fp = fopen ("dump.csv","r"); while ($data = fgetcsv ($fp, 1000, ",")) { $num = count ($data); $row++; for ($c=0; $c < $num; $c++) { mysql_query("....."); } } fclose ($fp); ?> |
Of zoiets
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Let wel op dat je bij LOAD DATA de \r\n Windows-lineterminators moet setten ipv \n