Toon posts:

[Topdesk] modules

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een tijdje een topdesk gebruiker. Nu bestaan er al standaard wat modules voor topdesk, zoals de email-module en TAS.

Mijn vraag is: Zijn er nog meer speciale modules of kun je ze ook zelf maken?

Ik heb al de Search gebruikt, maar de onderwerpen over Topdesk daar hebben er niets mee te maken. Bovendien zijn het oude topics, m.a.w. er kunnen ondertussen al heel wat nieuwe modules zijn.

Gewoon ff nieuwsgierig, dus niet erg belangrijk, maar ik zou het wel leuk vinden om te weten.

Verwijderd

Heb je toevalling deze website al gezien : http://www.topdesk.nl ;)

Kan je met alle vragen de makers van het pakket benaderen, een beter antwoord kan je niet krijgen lijkt me.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, tuurlijk heb ik daar al gekeken, ik ben vandaag naar de "open dag" geweest van de nieuwste versie van topdesk, in Rotterdam. Had daar eventueel m'n vraag kunnen stellen, maar ik kwam in de trein terug pas op die vraag terecht. Misschien dat iemand het wist.

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

offtopic:
Argh, Topdesk.

The Horror. Gebruik het zelf al een tijdje en vind het maar zwaar bagger: het is ENORM buggy, domme layout, vage functionaliteit.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, maar heb er zelf weinig moeite mee.

Nog iets, je kunt met de TAS module ook Palms voorzien van Topdesk.
Gebruik jij dat ook?

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Nope, we hebben geen Palms op het werk.

Wat trouwens ook zo vaag is: de webinterface van TopDesk heeft meer opties dan op zich staande. Kijk maar eens naar de zoekfunctie: die is in het programma zelf zo ongelofelijk, ontieglijk bagger, maar in de webinterface heb je opeens een heel scala aan (broodnodige en nogal logische) features. :?

Topdesk logica...

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Verwijderd

Topicstarter
haha, ik ben dus vandaag naar de presentatie geweest van de nieuwe Topdesk versie.

- Ze hebben nu in je Taakbalk een optie gestopt om een extra werkbalk te maken zoals je Adresbalk, daarin kun je een incidentnr, behandelaar of aanmelder intypen. Dan zoekt ie automatisch op wat je wil weten.

- In de windowsverkenner zie je netzoals op de plek van "Netwerklocaties" een icoon waarmee je in de verkenner rechts de webinterface ziet.

- Om een locatie van iemand te bekijken kon je eerder gebruik maken van een soort plattegrond. Nu is er een nieuw geografisch systeem in verwerkt. Ze lieten daar een foto zien vanaf een satelliet. Je zag dus letterlijk een luchtfoto van alle gebouwen. Maar het kan ook flink fake zijn, kweet niet precies of dit een voorbeeld of de realiteit was.

- Ze hebben nu 2 versies van Topdesk: Eentje in XP omgeving met de vanmiddag genoemde teletubbies kleuren (zag er wel netter, strakker en gebruiksvriendelijker uit) en ze hebben de oude betrouwbare w2k omgeving nog.

Het enigste wat ik graag zou willen hebben, is een optie waar ik een emailaccount kan instellen, zodat ik mail van een emailadres die we gebruiken voor de helpdesk óók in Topdesk kan zien. Dit wordt dan met de hand verwerkt tot een incident.
(We hadden hiervoor ook een test gedaan met het automatiseren dmv automatisch mail importeren als een nieuw incident, maar dat werd een flinke mess)

D'r waren nog veel meer nieuwe dingen, maar deze vond ik toch wel de leipste

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:30:
haha, ik ben dus vandaag naar de presentatie geweest van de nieuwe Topdesk versie.

knpperdeknip

- Om een locatie van iemand te bekijken kon je eerder gebruik maken van een soort plattegrond. Nu is er een nieuw geografisch systeem in verwerkt. Ze lieten daar een foto zien vanaf een satelliet. Je zag dus letterlijk een luchtfoto van alle gebouwen. Maar het kan ook flink fake zijn, kweet niet precies of dit een voorbeeld of de realiteit was.

knpperdeknip
www.terradesk.nl ;)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
wow, dit ziet er wel cool uit!

we gaan nu wel een beetje off-topic, maar dat is hoop ik niet zo'n probleem.
Als er iemand antwoord weet op m'n vraag, alvast bedankt.

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ehm, de nieuwe TopDesk versie? Welke is dat dan precies? Ik neem aan dat je 3.2 bedoelt?

Want volgens mij werkte ik daar al mee... hmz, misschien was het 3.1, ik zal het zaterdag ff bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is versie 3.3

Serieus, maar dat zal dan wel weer 3.3001 gaan heten wanneer er weer oplossingen gevonden worden voor bugs enz.

Verwijderd

HA HANNES !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:30:

Dat is een aanpassing van TOPdesk, geschikt voor gemeentes. De satellietfotos waar je heb over hebt komen uit GIS(geografisch informatie systeem)-pakketten. Het is een van de koppelingsmogelijkheden. Je kunt het ook koppelen aan Gemeentelijke Burger Administratie en nog meer leuke dingen.
En het is geen fake ;)

Het heet TOPdesk Meldpunt en is geschikt gemaakt voor Melding Burgerklachten zoals dat heet.

Neem trouwens contact op met TOPdesk zelf, zij kunnen je alles vertellen over de modules en je een overzicht sturen.

Verwijderd

Cavorka schreef op 11 september 2003 @ 00:20:
Nope, we hebben geen Palms op het werk.

Wat trouwens ook zo vaag is: de webinterface van TopDesk heeft meer opties dan op zich staande. Kijk maar eens naar de zoekfunctie: die is in het programma zelf zo ongelofelijk, ontieglijk bagger, maar in de webinterface heb je opeens een heel scala aan (broodnodige en nogal logische) features. :?

Topdesk logica...
De client heeft altijd meer zoekfuncties. Binnen de client zijn 3 zoekfunctiemogelijkheden. Oa een snelzoeker en een fuzzylogiczoeker die heerlijk werkt.
Pagina: 1