[win2000]Blauw Scherm met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-03 11:27
ik starte vandaag mijn computer op en kreeg na het windows 2000 opstartscherm (die met het windows teken en waar helemaal onderaan een blauw balkje loopt en staat "bezig met laden...") een blauw scherm met helemaal bovenin een bericht dat volgens mij nog geen seconde blijft staan.

ik heb het bericht zo goed mogelijk proberen op te schrijven, volgens mij is dit het :

STOP: C0000135 {kan DLL bestand niet vinden}

Kan DLL bestand WINSERV niet vinden in het opgegeven pad, default load path

het laatste wat ik gedaan heb met deze computer is volgens mij hardware eruit gehaald en de laatste service-pack proberen te installen. dit ging mis want ik had geen ruimte meer op me harde schijf.

nu hoop ik dat ik alleen het bestand winserv.dll mis en dat als ik die erop zet hij het weer doet.

nu is me vraag is dat het probleem en zo jah hoe zet ik dat bestand dan weer terug?

ik hoop dat iemand me kan helpen

Jochem

...

Verwijderd

Recovery-console. Via safe mode kom je waarschijnlijk er ook niet in.
(Heb je last known good al geprobeerd? Dat zou ik eerst eens kijken, maar ik heb ook al eens meegemaakt dat dit na updaten niet meer werkte.

Toen ging het trouwens om een STOP Inaccessible Bootdevice.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 20:04 ]

• Xe0n
recovery-console? is dat een optie als je op F8 drukt bij het opstarten?

en inderdaad via safe mode kom je er ook niet in...

...

Verwijderd

Xe0n schreef op 10 September 2003 @ 20:05:
recovery-console? is dat een optie als je op F8 drukt bij het opstarten?

en inderdaad via safe mode kom je er ook niet in...
Nee, voor de console heb je twee opties:

1. Je hebt de console geinstalleerd, dan moet je een boot-menu hebben waarin je kunt kiezen uit Windows 2000 of de recovery console.
2. Starten van bootflops of CD-ROM en dan voor repareren kiezen.

• Xe0n
ik gaat eens opstarten met cd dan

jullie horen het zo dan

...

• Xe0n
ik heb nogmaals geprobeerd via safemode op te starten en via laatste bekende bla bla bla maar dat lukt allemaal niet

ik kan wel met de cd in herstelconsole (recovery console, ik heb NL versie) komen, ik weet verder niet wat ik daar kan/moet doen. ik zie het voor het eerst. nog ff voor de zekerheid, het is toch die dos omgeving van de computer, daar kan ik naar al mijn files? of moest ik noodherstelproces hebben?

...

• Xe0n
kick

...

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 09:26

psy

:)

Oplossing voor wie het ooit nog nodig heeft (ik heb er een halve dag naar gezocht, zelfs een artikel in de knowledgebase was NIET het correcte antwoord)

Installeer een 'andere' win2000 installatie op de betreffende pc (helaas....maarja kan even niet anders), dit werkte voor mij iig wel

Ga naar /WINNT/$NtUninstallKB------$/spuninst/ (van de niet-werkende installatie natuurlijk!) de ------ staat voor het servicepack wat fout is gegaan, de meest recente datum

Draai spuninst.bat (dit draait alle wijzigingen terug, zodat de WINSRV weer correct is, dat was namelijk het probleem)

Opnieuw opstarten, juiste besturingssysteem kiezen en voila!

Aan de TS, ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar bij mij werkte het gelukkig wel. Ik had bijna mijn hele win2000 server opnieuw geinstalleerd en dat was niet een fijn vooruitzicht...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

is mij zo gelukt onder windows xp

1) Opstarten met de Recovery Boot Console
2) C:\Windows\$ServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.txt renamen naar spuninst.bat
3) uitvoeren met commando "Batch SPUNINST.BAT"
4) Opstarten en in regedit HKLM\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs\Objectname wijzigen van NT Authority naar "Localsystem"
5) Via configuratiescherm Service Pack 2 verwijderen , daarna pc virus/trojan vrijgemaakt en SP2 zou je dan weer kunnen installeren.

tuurlijk met hier en daar nog een keer opnieuw opstarten maar dat hoort erbij :)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:02:
is mij zo gelukt onder windows xp

1) Opstarten met de Recovery Boot Console
2) C:\Windows\$ServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.txt renamen naar spuninst.bat
3) uitvoeren met commando "Batch SPUNINST.BAT"
4) Opstarten en in regedit HKLM\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs\Objectname wijzigen van NT Authority naar "Localsystem"
5) Via configuratiescherm Service Pack 2 verwijderen , daarna pc virus/trojan vrijgemaakt en SP2 zou je dan weer kunnen installeren.

tuurlijk met hier en daar nog een keer opnieuw opstarten maar dat hoort erbij :)
offtopic:
het gaat hier over windows2000? staat overal duidelijk? beetje blind :?:X 8)7

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Fijn dat je nog een antwoord hebt gevonden DarkFiber :) Dit topic is alleen wel zo oud, en gaat over een ander OS als het jouwe. Ik ga het topic even sluiten om te voorkomen dat er wordt gereageerd op het probleem van de topicstarter, die dit inmiddels wel op zal hebben gelost :)

consolefreak een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif zou volstaan hebben in dit geval :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.