Hoi mensen,
ik werk veel met RecordSets die ik middels een
probleem waar ik mee zit: ik wil de informatie in een tabel vorm laten zien. Elke cel van de tabel vormt dan de inhoud van 1 record.
bv een Recordset met de volgende rijen:
1
2
3
4
5
6
wil ik presenteren als:
123
456
789
of als:
14
25
36
ik heb al zitten bedenken dat ik van te voren wil aangeven in welke volgorde ik de informatie presenteren (van links naar rechts, of van boven naar beneden)
En ik wil kunnen aangeven na hoeveel records ik moet overspringen naar de volgende rij. (bv na 123, moet je op volgende rij verder gaan met 456)
dit is te gebruiken voor oa het presenteren van kleine advertenties e.d.
Normaal werk ik altijd met rijen, voor bijvoorbeeld zoekresultaten of een lijst van producten in een database.
Iemand wel eens iets dergelijks gemaakt?
ik werk veel met RecordSets die ik middels een
code:
1
2
3
| do while not rs.eof <!-- hier mijn html code en database informatie --> loop |
probleem waar ik mee zit: ik wil de informatie in een tabel vorm laten zien. Elke cel van de tabel vormt dan de inhoud van 1 record.
bv een Recordset met de volgende rijen:
1
2
3
4
5
6
wil ik presenteren als:
123
456
789
of als:
14
25
36
ik heb al zitten bedenken dat ik van te voren wil aangeven in welke volgorde ik de informatie presenteren (van links naar rechts, of van boven naar beneden)
En ik wil kunnen aangeven na hoeveel records ik moet overspringen naar de volgende rij. (bv na 123, moet je op volgende rij verder gaan met 456)
dit is te gebruiken voor oa het presenteren van kleine advertenties e.d.
Normaal werk ik altijd met rijen, voor bijvoorbeeld zoekresultaten of een lijst van producten in een database.
Iemand wel eens iets dergelijks gemaakt?