LinuxUser schreef op 12 September 2003 @ 17:35:
Gedeeltelijk mee eens. Echter, dit zijn wel 2 hele grote bugs in korte tijd. Natuurlijk moet je de patches wel bij houden maar een OS mag op zichzelf toch wel veilig zijn als je er 300 euro (voor home) en bijna 500 (voor pro) moet neertellen voor een OS.
Om je in te dekken tegen dergelijke bugs zijn er een aantal security maatregelen te bedenken. Denk aan een firewall (zit ook in XP), user management (zit ook in XP).
En die veiligheidsmaatregelen gelden voor Windows, maar ook voor Linux, denk aan het root account niet dagelijks gebruiken, iptables gebruiken etc.
En zoek eens een andere softwareleverancier. Jouw huidige softwareleverancier is veel te duur.
http://www.tweakers.net/p...icewatch&Query=windows+xpDe tegenwoordige worm virussen zijn praktisch allemeaal virussen die gebruik maken van een bug in de software/OS. Vroeger in het DOS tijdperk had je virussen die gewoon bestanden infecteerd of de bootsector volgooid met rotzooi. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer.
Tja. Hoe moet een virus / worm het systeem binnenkomen?
- Download
- Email
- Network aware worm
Vroegah werkten we ook nog met floppies (waar geinfecteerde bestanden op konden staan) nu gaat alles via Internet.
Blijkbaar is het distribueren van een ddos client leuker dan een MBR slopen.
Hoe dan ook, ik vind 2 grote bugs in 2 maanden tijd wel erg veel. Ik gebruik zelf een Linux server met een goeie firewall, welke notabene bij het OS hoort)
Och, XP heeft ook een firewall aan boord.
en Windows XP op de desktops en uit angst voor wormen houdt ik alles wel up-to-date zoals virusscanner, office, windows.
Tja. Maar een Linux server moet je ook patchen hoor. Denk aan apache, SSH, BIND etc.
Het is dus niet zo dat ik een lijn wil trekken naar Linux. Linux heeft net zo goed grote fouten als Windows maar twee(!!!!!) grote bugs in 2 maand is te veel!
Ik vind het belangrijker dat die bugs gefixt worden dan dat ze er zijn.
Liever zo snel mogelijk (en dan maar 2 'snel' achter elkaar) gefixt dan niet gefixt.
[
Voor 4% gewijzigd door
blackd op 12-09-2003 17:47
]