Bestandsnamen veranderen spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had in Kazaalite per ongeluk een bestand aangeklikt met de extensie .com. Ik weet niet meer welke het was, want ik heb hem inmiddels verwijderd.

Nu heb ik het probleem dat veel bestandsnamen spontaan allerlei toevoegingen krijgen VOOR de offiele naam, dus bijv.:

BQSGE7XOCCZRZSDZBCD2JCCABOAXOCU2 11 - Acda en de Munnik - Slaapliedje.mp3

Ook veranderen er spontaan extensies, bijv. in bestandsnaam.exe.sd

Volgens mij heb ik een virus in m'n pc. Weet iemand welke dit is en wat ik eraan kan doen, of moet ik hier gewoon een scanner voor installeren...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

koelkast schreef op 10 September 2003 @ 19:15:Weet iemand welke dit is en wat ik eraan kan doen, of moet ik hier gewoon een scanner voor installeren...
Virus, trojan, adware, iets dergelijks i.i.g.

En je geeft zelf al het antwoord : virusscanner installeren, en adaware over die bak heenhalen, en google.com erop naslaan. Als je het dan nog niet hebt gevonden (Wat me sterk lijkt) kun je altijd een topic openen op GoT..

Lijkt me dat jij een omgekeerde volgorde in je hoofd hebt zitten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

koelkast schreef op 10 september 2003 @ 19:15:
Ik had in Kazaalite per ongeluk een bestand aangeklikt met de extensie .com. Ik weet niet meer welke het was, want ik heb hem inmiddels verwijderd.

Nu heb ik het probleem dat veel bestandsnamen spontaan allerlei toevoegingen krijgen VOOR de offiele naam, dus bijv.:

BQSGE7XOCCZRZSDZBCD2JCCABOAXOCU2 11 - Acda en de Munnik - Slaapliedje.mp3

Ook veranderen er spontaan extensies, bijv. in bestandsnaam.exe.sd

Volgens mij heb ik een virus in m'n pc. Weet iemand welke dit is en wat ik eraan kan doen, of moet ik hier gewoon een scanner voor installeren...
Die virusscanner had je moeten installeren voor je vreemde bestanden ging openen in Kazaa :) Zou er nu iig maar snel eentje op zetten ja.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

koelkast schreef op 10 September 2003 @ 19:15:
Wat denk je zelf?

Misschien dat jij (en vele miljoenen anderen) idd maar beter een virusscanner kan installeren. Dat zou jezelf een hoop virussen besparen maar je medemens ook een hoop junkmail (met virussen).

Via http://housecall.trendmicro.com/ kan je online je pc scannen

Edit/
Zie post hier direct onder: als je idd ShareAza gebruikt (die maakt ook gebruik van .sd files per download geloof ik) dan zal je misschien geen virus hebben. Mijn mening blijft echter staan: als jij download vanaf internet / onbekenden moet je gewoon een virusscanner hebben!

[ Voor 22% gewijzigd door slm op 10-09-2003 19:47 ]

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

DkF

Voor zover ik weet maak Kazaa .dat bestanden zonder iets van de originele naam erin...

Maar ik weet dat Shareaza zijn bestanden op bovenstaande manier noemt, zolang ze nog niet compleet gedownload zijn...

Maar die gebruik je zeker niet?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als virus: sja, hier kunnen we niets mee.

In de SA FAQ staat een stukje over wat te doen bij virussen, plus natuurlijk bovenstaande tips.

En voortaan niet zomaar dubbelklikken en ten alle tijden een virusscanner hebben draaien als je iets als KL draait ;)

Maar hier kunnen wij niets anders dan gokken en tips geven die op elke virussite staan :)

Als shareaza: 8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.