Toon posts:

[XP]Probleem met installeren+probleem met resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop
ik wil winxp pro installeren maar hij doet gek
er stond eerst winxp home op
maar als ik me pc nu opstart krijg ik de keuze tussen win xp home en pro
hoe zorg ik dat het wel goed werkt.

ik heb nog probleem met mijn laptop
toen ik win xp pro had geinstalleerd ging mij resolutie ineens naar 640x400 ofzo
en ik kan hem niet treugzetten mij beeld is zeg maar de helt kleiner gewoorden.
hoe los ik deze problemen op?
alvast bedankt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh heb je pro gewoon erbij geinstalleerd :?
of erover heen, of een schone instal :?

drivers voor je videokaartje geinstalleerd :?

\/ naapers \/ :+

[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 10-09-2003 19:21 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vraag 1: Je hebt dus niet je harddisk geformateerd of een upgrade gedaan, maar XP pro naast XP home heinstalleerd. Mijn advies: begin de installatie opnieuw en kies tijdens de installatie eerst om de gehele partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dan weet je zeker dat je een clean install doet :)

Vraag 2: Je dient je videokaart eerst opnieuw te installeren. Als het goed is heb je een cdrom voor je videokaart waarmee je deze kunt installeren :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 19:13:
hallo,

ik heb een probleem met mijn laptop
ik wil winxp pro installeren maar hij doet gek
er stond eerst winxp home op
maar als ik me pc nu opstart krijg ik de keuze tussen win xp home en pro
hoe zorg ik dat het wel goed werkt.

Het probleem is hier dat je de home edition niet verwijderd hebt en pro een nieuwe installatie gedaan. Daarom krijg je nu menu om te kiezen wat je wilt opstarten. Het oplossing als je geen belangerijke bestanden hebt een nieuwe installatie beginnen en de schijf te formateren. als je wel belangrijke bestanden heb eerst een backup maken.

ik heb nog probleem met mijn laptop
toen ik win xp pro had geinstalleerd ging mij resolutie ineens naar 640x400 ofzo
en ik kan hem niet treugzetten mij beeld is zeg maar de helt kleiner gewoorden.
hoe los ik deze problemen op?
alvast bedankt.
Kijk eens of drivers zijn geinstalleerd voor je videokaart

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 10 September 2003 @ 19:18:
Vraag 1: Je hebt dus niet je harddisk geformateerd of een upgrade gedaan, maar XP pro naast XP home heinstalleerd. Mijn advies: begin de installatie opnieuw en kies tijdens de installatie eerst om de gehele partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dan weet je zeker dat je een clean install doet :)

Vraag 2: Je dient je videokaart eerst opnieuw te installeren. Als het goed is heb je een cdrom voor je videokaart waarmee je deze kunt installeren :)
vraag1:
kij dat is het probleem nou dat wilde ik doen de partitie verwijderen maar er staat dan dat het niet kan :?

vraag2:ik zal het zo proberen :ik heb em nog een keer geprobeert te installeren (windows)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
tja, ik vraag me eerlijk gezegt af waarom jij uberhoud profesional nodig zou hebben...

Sorry dat ik het zeg, maar echt van hoog niveau is dit nou ook weer niet :X

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 10 September 2003 @ 19:25:
tja, ik vraag me eerlijk gezegt af waarom jij uberhoud profesional nodig zou hebben...

Sorry dat ik het zeg, maar echt van hoog niveau is dit nou ook weer niet :X
ehhmm omdat ik dat wil
ik heb me laten vertellen dat het makkelijker is met netwerken

• Icey
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:28:
[...]

ehhmm omdat ik dat wil
ik heb me laten vertellen dat het makkelijker is met netwerken
Would you consider yourself a "power user"?
Windows XP Professional contains a number of incremental features too numerous to list here. Suffice it to say, users who demand the most from their computers will want to "go Pro." Some additional features found only in Windows XP Professional are:

-Advanced networking for multiple PC environments
-Internet Information Services (IIS), a Windows XP Professional feature that lets you host and manage personal Web sites
-Support for multiple-processor systems
-Support for multiple languages

WinXp Pro is niet makkelijker, Home is juist makkelijker omdat het voor de thuisgebruikers is, Winxp Pro is wat meer als je verstand van zaken heb, in grote netwerken zit en weet waar je mee bezig bent. imho moet je windows op ze minst kunnen installeren, partities weggooien en opnieuw aanmaken etc.

Windows XP Professional is best for people who connect to large networks, such as a school or office network, since it allows you to join and be managed by a Windows domain.

Afin, mijn mening. :X

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 10 September 2003 @ 19:36:
[...]

Would you consider yourself a "power user"?
Windows XP Professional contains a number of incremental features too numerous to list here. Suffice it to say, users who demand the most from their computers will want to "go Pro." Some additional features found only in Windows XP Professional are:

-Advanced networking for multiple PC environments
-Internet Information Services (IIS), a Windows XP Professional feature that lets you host and manage personal Web sites
-Support for multiple-processor systems
-Support for multiple languages

WinXp Pro is niet makkelijker, Home is juist makkelijker omdat het voor de thuisgebruikers is, Winxp Pro is wat meer als je verstand van zaken heb, in grote netwerken zit en weet waar je mee bezig bent. imho moet je windows op ze minst kunnen installeren, partities weggooien en opnieuw aanmaken etc.

Windows XP Professional is best for people who connect to large networks, such as a school or office network, since it allows you to join and be managed by a Windows domain.

Afin, mijn mening. :X
Ja maar als de partitie zig niet wil laten verwijderen dan weet ik het ook niet :X

ps:hoe groot is de installatie van win xp pro?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 19:40 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:37:
[...]

Ja maar als de partitie zig niet wil laten verwijderen dan weet ik het ook niet :X
hoe probeer jij hem te laten verwijderen :?

• Icey
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:37:
[...]

fdisk, parties weggooien etc, dat moet werken 8)7 tenzij het zo'n 'hidden' partitie is waar je bios / tools / images opstaan. Compaq, PB, etc willen dat nog wel eens doen. Die partitie krijg je dan moeilijk weg, maar de partitie waar je windows op zet kan je wel weghalen.

Afin, je kan op ze minst formatteren, gewoon windows xp schoon installeren, dus NIET over je oude windows heen (pas op, je raakt je data/gegevens kwijt).

Als je dat niet wilt kan je ook je boot.ini aanpassen, en de regel winxp home weghalen, of dat opstart schermpje op 1 seconden zetten, dan kan je kiezen tussen bijde besturingsystemen, doe je niks dan gaat hij naar 1 seconden verder.

(win xp pro is ongeveer een gb of 3 denk ik, samen met alle andere meuk word het al gouw meer. Even groot als xp home hoor, zal niet zoveel uitmaken).

[ Voor 10% gewijzigd door Icey op 10-09-2003 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 10 september 2003 @ 19:39:
[...]

hoe probeer jij hem te laten verwijderen :?
- pc aan cd erin
- een reboot
- en dan de stappen volgen

• Icey
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:41:
[...]

- pc aan cd erin
- een reboot
wat je de foutmelding die je krijgt, als je op dat venster uitkomt dat je partities weggooit, welke knoppen druk je dan in?

je moet namelijk meerdere knoppen indrukken, je krijgt iets van 3 vensters wat erop neer komt dat ze vragen of je het zeker weet. (o.i.d)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:41:
[...]

- pc aan cd erin
- een reboot
oke je start dus op van de cd :)
wat zegt ie dan als je hem wil verwijderen :?
kan niet :?

en als je hem gewoon formateerd :?

Verwijderd

gewoon de partitie selecteren => D

;)

Verwijderd

Het beste kan je gewoon alles er af gooien (als je nog iets wil backuppen moet je dat doen) en daarna als je eenmaal de installatie van Xp begint gewoon de schijf (schijven) formatteren. Er staan toch gewoon wat instructies als je de schijf wil formatteren (wat letters die je moet indrukken).

Je kan ook ff kijken op google of op de site van microsoft.

Suc6 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 22:11 ]

Pagina: 1