[html]actieve desktop

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik wil graag een actieve desktop maken met "buttons" voor programma's Ik ben al een heel eind, alleen zit ik met een paar probleempjes. Ik wil graag dat het programma direct geopend wordt als je erop klikt. Nu krijg ik nog iedere keer de vraag of ik wil opslaan of openen. En ik wil graag een label op mijn buttons... het zijn iedere keer dezelfde plaatjes en ze zijn te klein om met photoshop tekst op te zetten. Mijn code voor een programma =

<a href="Program%20files/Mediaspeler/wmplayer.exe">[img]"1.png"[/img]</a>

Ik heb al vanalles gezocht met google, maar daar krijg je alleen uitleg dat je met photoshop tekst erop moet zetten.
Het plaatje is dus 120x16 en tekst erop gaat dus niet. Hij kan niet in het midden gezet worden omdat het gelockt is. Maar het lijkt me dat je toch ook gewoon tekst over een plaatje kunt zetten? Ik weet heel weinig van html en java enzo, maar ik denk dat het moet lukken.

Voor de mods: ik vraag niet om dit even uit te leggen en code te geven, maar ik wil vooral weten of het wel kan en met welke taal.

Verwijderd

Probeer eens van die snelkoppeling
"c:\Program files\Mediaspeler\wmplayer.exe"
te maken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 18:57 ]

Verwijderd

Dat veranderd niet, dat is een beetje een probleem met active desktops. Ik meende dat je er een plugin voor nodig had om programma's zonder tussenkomst van een browser te openen, maar ik weet niet zeker of dit in XP oid nogsteeds is.

• Paultje3181
O sorry, tis win98... FF vergeten te zeggen. Is dat die plugin van RazorBlade, zo ja, waar kan ik die halen? Ik ben het wel ergens tegengekomen, maar toen werd ie rondgemailt. Niet echt nuttig dus.

Verwijderd

Zoek eens op google, active desktop running exe heeft best veel hits eigenlijk. Mogelijk iets met jscript of een activex proggel zou het wel moeten oplossen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:01

crisp

Devver

Pixelated

Met VBscript:
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script language="VBScript" type="text/vbscript">

Function VBrunProg(prog)
     Dim WSHShell
     Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
     WSHShell.Run(prog)
   end Function

</script>

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 10-09-2003 19:15 ]

Intentionally left blank

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik zou het zo doen, werkt net iets beter dan die van hier boven:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    function start(bestand, param) {
        var shell          = new ActiveXObject("Shell.Application");
        try {
            if (param == null) {
                shell.ShellExecute(bestand, "", bestand.ParentFolder, "open", 1);
            } else {
                shell.ShellExecute(bestand, param, bestand.ParentFolder, "open", 1);
            }
        } catch (e) {
            alert(e.description)
        }
    }

Opmerking: bestand is een File object (anders kent ie parentFolder niet). Dat is weer te maken met het fso : ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");

Wel JScript 5.5 runtime vereist (dus internet explorer 5.5 denk ik)

[ Voor 16% gewijzigd door RSchellhorn op 10-09-2003 19:26 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51
maak een snelkoppeling aan naar wmplayer.exe

die heet dan wmplayer.lnk (ofzo).
gebruik die in je HTML link, als je er dan op klikt moet je zeggen: "openen" met een vinkje bij "altijd bij dit type bestand". omdat niemand je snelkoppelingen laat downloaden (en als ze dat wel deden altijd onschadelijk, omdat het progje naar die snelkoppeling al locaal moet staan) zal dit niet uitmaken voor je internet

[ Voor 4% gewijzigd door OnTracK op 10-09-2003 19:28 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

als je de search beter gebruikt had, dan was je mijn IEPlugin tegengekomen speciaal voor dit doel.

* je zet een link neer naar een exe bestand met daarachter .ad
* klik*
* plugin execute bestand

http://razorblade.kicks-ass.net/ieplugin.zip

Stop uploading passwords to Github!

• Paultje3181
die ben ik dus wel tegengekomen, zie mijn vorige post. Alleen werd ie toen naar mensen toegemaild en stond er geen link. maar nu heb ik het en gaat het me ook wel lukken. Zit ik alleen nog met de tekst die over het buttonplaatje zweeft...

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Deze kan je ook gebruiken: runProtocolHandler.msi.

Uit dit topic kwam deze link.

En met Google:
http://temp.customize.org/runProtocolHandler.zip

Voila.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Pagina: 1