Toon posts:

GSM met DUIDELIJK geluidsignaal... welke :?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb al een aantal gsm's gehad en heb er nu 2.
Namelijk de Siemens S55 en de Nokia 6100.

Opzich prima telefoons maar het probleem is dat ik niet zo goed hoor. En daarom is de geluidssterkte van de telefoon van mij zeer belangrijk. Zodat ik de mensen aan de andere kant van de lijn goed kan verstaan! Maar ook dat ik de telefoon goed over hoor gaan (ja trillen voel ik wel maar heb m'n gsm ook ooit in m'n jas zitten...)

Nou kan ik van de S55 zeggen dat de ringtones voor mijn gevoel veel te zacht gaan (ook zelfingestelde ringtones...). En het geluid qua bellen is ook niet super!

En dan de 6100 zijn de ringtones duidelijk beter maar het belgeluid is gewoon te zacht naar mijn mening :(

Verder heb ik wel wat andere oude telefoons gehad die wel bevielen maarja je moet met de tijd mee :) Dus ook op z'n tijd een nieuwe mobiel!

Mijn vraag is dus voor als ik binnekort een nieuwe gsm wil aanschaffen: Welke telefoon heeft echt GOEDE geluidskwaliteit? Zowel ringtones als gespreksvolume!

(misschien ook fijn om je mening over een bepaald toestel te geven, oja wel graag een moderne gsm, dus geen uit de oertijd ofzo :P )

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een T610 en die hoor ik zelfs als ie in mijn tas zit die op de pasagiersstoel van de auto ligt met mijn auto radio aan ( de beltoon dan he :P ).
Daarnaast vind ik dat de geluidssterkte sterk afhangt van de gene die jou belt.
Zo kan ik de orange klantenservice horen door de telefoon gewoon voor mij te houden maar verschillende mensen versta ik nauwlijks wanneer ik de telefoon in mijn oor stop.

Verwijderd

Ik heb zelf een M55 en ik vindt de beltoon erg zacht, ja. Als ik gewoon loop te bellend an heb ik geen problemen

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 20:22
Mijn vrouw heeft een nokia 3510( geen i) en die beltoon hoor ik nog door twee deuren en twintig meter verderop.Is misschien niet een toestel vergelijkbaar met de genoemde maar als het gaat om volume dan maakt hij imho best een kans.

Volume beltoon staat wel op zijn hoogst , maar ach ze is bang dat ze hem niet hoort( nee, anders ik wel........... :P )

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Volgens mij is een telefoon met headset (in-ear) wel goed aan te raden als je niet echt goed horend bent.
Verder kan ik je een Sony (ik heb een cmd-J6) aanraden die gaan goed hard over. Het belvolume is overigens ook wel errug oke daar ik hem zelf nooi op vol volume heb staan als ik een gesprek voer. Volume kun je m.b.v. de jogdial lekker easy omhoog draaien als het niet goed is verstaan.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Ik kan hier wel zeggen dat de siemens s55 meer dan hard genoeg over gaat.

als ik meot vergelijken met een siemens M50 of C55 gaat hij bijna 2x zo luid.

je moet alleen je geluid op hard zetten da's al.

tevens heb ik met de s55 gemerkt dat je hem soms ongewenst zachter zet tijdens het bellen (door die "chrome" kop aan de zijkant aan te raken tijdens het bellen)µ

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik heb zelf de SE T610 waarvan het geluid niet al te hard gaat (vind ik niet zo belangrijk aangezien ik altijd mijn trilfunctie heb aanstaan). Als je een phone wil die echt hard en duidelijk ringtones laten horen zou ik voor de huidige generatie samsung toestellen gaan. Ik heb veel verschillende toestellen in mijn bezit gehad en de samsungs steken er met kop en schouder bovenuit. Suc6!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Chaser2600 schreef op 10 september 2003 @ 18:52:
Ik heb een T610 en die hoor ik zelfs als ie in mijn tas zit die op de pasagiersstoel van de auto ligt met mijn auto radio aan ( de beltoon dan he :P ).
Daarnaast vind ik dat de geluidssterkte sterk afhangt van de gene die jou belt.
Zo kan ik de orange klantenservice horen door de telefoon gewoon voor mij te houden maar verschillende mensen versta ik nauwlijks wanneer ik de telefoon in mijn oor stop.
Dan heb je nogal grote oren, als je telefoon daarin past? })

We have just one world, but we live in different ones...

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb een Nokia 6610 en toen 'ie laatst overging vroeg een collega hoelang ik met m'n batterij doe omdat 'ie het geluid zo hard vond. Nou is het niet extreem maar ik vind het zeker hard genoeg.
Ook over het geluidsniveau tijdens gesprekken ben ik tevreden, ook in de kroeg kan ik een gesprekspartner meestal wel verstaan.
Het volume van de beltoon zou je wellicht in belwinkels kunnen testen, daar hebben ze vaak testmodellen liggen (Helaas vast aan een staalkabel ;)).

Verwijderd

ik herinner mij mijn vroegere nokia 3310: toen ik als beltoon koos voor 'Rocket' en het beltoonvolume op maximum zette... echt een feest!
als m'n gsm in de winkel afging, dan zag ik zo al de mensen panikeren, die dachten dat er een bom ontplofte, zó luid ging die!
de 3310 heeft ook een zeer sterk gespreks-volume-geluid, het beste wat ik ooit al gehad heb!
nu is de 3310 niet meer het nieuwsta van het nieuwste :) maar wel nog te verkrijgen, goedkoop én zeer degelijk, dus ... ;)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:39

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 09:24:
ik herinner mij mijn vroegere nokia 3310: toen ik als beltoon koos voor 'Rocket' en het beltoonvolume op maximum zette... echt een feest!
als m'n gsm in de winkel afging, dan zag ik zo al de mensen panikeren, die dachten dat er een bom ontplofte, zó luid ging die!
de 3310 heeft ook een zeer sterk gespreks-volume-geluid, het beste wat ik ooit al gehad heb!
nu is de 3310 niet meer het nieuwsta van het nieuwste :) maar wel nog te verkrijgen, goedkoop én zeer degelijk, dus ... ;)
Toch zat er qua geluidssterkte veel verschil in. Ik heb 'm ook gehad en moet zeggen dat die rocket beltoon redelijk hard ging maar bij een kameraad van mij ging ie een stuk harder of het nou aan mijn telefoon heeft gelegen weet ik niet maar er waren verschillende mensen die ik ook kon waarbij de geluidssterkte ook niet zo denderend hard ging

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Ik denk niet dat wij hier zo kunnen oordelen over het belvolume.

Ikzelf vind m'n 6100 zeer duidelijk, inderdaad ook in de kroeg. Active Speech activeren, dan hoort de andere kant ook alleen jou ipv de hele kroeg vanwege een of andere actieve filter die de stem goed door laat komen en het achtergrondlawaai er uit haalt.

Jij, topicstarter, moet naar een andere oplossing kijken denk ik :)

Misschien is een draad(loze) headset iets? Die vond ik zelf altijd veel te hard (ook tijdens
het skiën). Verder heeft Nokia van die speciale lussen die je op een gehoorapparaat aan
kan sluiten. Ik weet niet in hoe verre je niet goed kan horen (absoluut niet lullig bedoelt
hoor! Wil je alleen graag helpen!)

Ben benieuwd of je betere kwaliteit krijgt dan de 6100 die je nu al hebt. En wat als je je
6100 op luidspreker zet, vind je hem dan ook te zacht? Of is dit niet gewenst ivm privacy?

Wat ik aan zou raden is een headset, of zo'n kabeltje voor naar je gehoorapparaat.

Succes ermee!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 14:01 ]

Pagina: 1