Toon posts:

[vb] Print to file *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit met het volgende probleem dat ik, na veelvuldig zoeken, nog niet heb kunnen vinden:

Zoals bekend kan er met een printer worden geprint 'to file'; het bestand wordt dan weg geschreven als *.prn-bestand. Nu wil ik in VB een programmaatje maken dat dit automatisch doet. Het eerste deel is niet moeilijk; het op een knopje drukken om het vervolgens te printen naar file lukt wel. Probleem is dat er dan een scherm komt waar je de naam / locatie op moet geven waar het *.prn-bestand weg geschreven moet worden. Hoe kan ik dit automatisch laten doen, zodat er meteen over wordt gegaan naar het wegschrijven in *.prn-formaat (dus zonder tussenkomst van het venster 'Save as')? Of, wat nog beter is, met een zelf van te voren vast te stellen naam.prn? Alvast bedankt.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

Verwijderd

En jouw reactie is nuttig omdat? :O

Wat bedoel je nu eigenlijk precies?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... inderdaad, in Google had ik het snel gevonden. Ik snap er alleen weinig van, daarom deze post. Het is de bedoeling dat er een *.doc-bestand afgedrukt wordt naar de postscript-printer, zodat dit vervolgens er automatisch als *.prn-bestand uit komt. Het is mij nog niet gelukt het *.doc-bestand te printen zonder Word te laten openen. Deze code klakkeloos kopieren heeft dan ook weinig zin. Het werkt ook niet, tussen twee haakjes :):). Ik krijg (al?) een foutmelding bij FindWindow. Weet iemand anders iets (of hoe dit op te lossen is)?