Toon posts:

Kopen? Maar dan de garantie voorwaarden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers,

Ik heb even een vraagje voor jullie. Ik ben bij een PCshop geweest en daar vroegen ze voor mijn offerte 1.100 euro, toen ging ik naar een andere zaak waar die pc 935 euro zou gaan kosten. Ik dacht natuurlijk :*) , maar nu komt de ader onder het gras }) . Bij die tweede zaak, kopen ze de hardware bijvoorbeeld van Asus in in Duitsland, en laten de garantie voorwaarden ook daar liggen, waardoor het dus goedkoper word. Enkel als ie stuk is word ie wel gemaakt natuurlijk door Asus ofzo, alleen je moet dan wel een stuk langer wachten lijkt mij.

Nu is mijn vraag aan jullie, waar zou je de pc kopen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je geen gezeik wil bij de goede zaak. Als je bereid bent ver door te gaan, bij de goedkope. Als jouw spul stukgaat, zijn zij altijd verantwoordelijk, onafhankelijk van wat er in een AV staat. De wet consumentenbescherming en recht gaat voor op AV. Dus als jij zoiets hebt van: Jullie moeten het fixen en zij zeggen "wij doen het niet" en jij dient een klach in en laat het aankomen op een civielrechterlijke procedure (die je zal winnen), dan zal die winkel waarschijnlijk eieren voor z'n geld kiezen en gaan schikken.

Dat is gezeik.. Daar zal ik geen zin in hebben :P. Dus ik zal het bij de dure winkel kopen. Maar dat ben ik. Wie ben jij? :P Jij moet het kopen en kiezen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnkx, voor de tip. Zou er graag nog wat meer horen maar dat komt nog wel.

Trouwens, het is niet zo dat die goedkope zaak het niet maakt, maar als het echt zo stuk is dat ze het zelf niet kunnen maken (hebben eigen dienst), dan moet het naar de fabriek en kan ik dus wat langer wachten

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
Garantie is in het 1e jaar altijd de verantwoordelijkheid van de winkel waar je het koopt. ook al zeggen ze van niet.
zolang die winkel een eigen reparatiedienst en magazijn heeft is het geen probleem. als ze echter voor elk kleinigheidje een RMA moeten doen naar de fabriek, dan kun je je spullen beter ergens anders halen

TheS4ndm4n#1919

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

En wie zegt dat die andere shop haar hardware niet daar vandaan haalt? ;)

Ok, dat zal dan waarschijnlijk niet .... maar wat doet die "Duitse" winkel met jouw bord als het stuk gaat? Sturen ze het op of krijg je gewoon een nieuwe? :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ze het eerst opsturen. Maar zit nog steeds erg te twijfelen waar ik hem haal

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
OPsturen naar duitsland duurt ook maar 2 dagen langer ofzo dus zoveel maakt het niet uit bij reparatie lijkt mij :?

Verwijderd

Topicstarter
hmz, nouja, moet wel zeggen dat ik de info hoorde van een ander pc zaak. Dus er zal wel een raar tintje aanzitten. En met pc spul is weinig mis, en ken geen mensen die bij een van bijde zaken problemen met hun pc hebben gehad

• dreeke

dreeke

outdated icon

cuora schreef op 10 september 2003 @ 18:51:
OPsturen naar duitsland duurt ook maar 2 dagen langer ofzo dus zoveel maakt het niet uit bij reparatie lijkt mij :?
Dat duurt geen 2 dagen, want:

De meeste winkels wachten met opsturen tot ze alles in 1x kunnen versturen. Daar gaat soms een maandje overheen ... :/

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 18:53:
hmz, nouja, moet wel zeggen dat ik de info hoorde van een ander pc zaak. Dus er zal wel een raar tintje aanzitten. En met pc spul is weinig mis, en ken geen mensen die bij een van bijde zaken problemen met hun pc hebben gehad
Ik denk dat je je vergist, want bij pc artikelen is een redelijk hoge uitval. (Zo'n 1 op de 20 moederborden soms bijvoorbeeld, vind ik vrij veel).

Geen raar tintje, klinkt heel aannemelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
hmz, oke, maar wat zou jij doen dan?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 18:57:
hmz, oke, maar wat zou jij doen dan?
Geen idee eigenlijk. Ik werk zelf in een computerwinkel dus daar haal ik ook al mijn spullen vandaan. Wij sturen overigens alles op naar Nederlandse leveranciers en krijgen het gecrediteerd of meteen een nieuw artikel.
Maar dat komt omdat we daar een speciale regeling voor hebben. :)

Verwijderd

Topicstarter
ah oke, thnkx, maar iemand nog tips?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je koopt dus bij een winkel die het in duistland in een winkel koopt...... kan je het dan niet beter rechtstreeks bij die duitse winkel bestellen? Lijkt mij nog goedkoper, aangezien de winkel die het uit duitsland haalt natuurlijk ook winst moet maken.

MechWarrior || Monsters Game

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zou hem dus gewoon bij de goedkopere halen :)
als er iets kapot is kunnen ze het zelf maken net als de andere winkel.
kunnen ze het niet maken word het opgestuurd net als bij de andere winkel .
en het scheeld 165 euro, kan je weer andere leuke dingen voor doen of kopen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 10 September 2003 @ 19:04:
Je koopt dus bij een winkel die het in duistland in een winkel koopt...... kan je het dan niet beter rechtstreeks bij die duitse winkel bestellen? Lijkt mij nog goedkoper, aangezien de winkel die het uit duitsland haalt natuurlijk ook winst moet maken.
nee nee, ze kopen het bij een duitse importeur/groot handel, en mijn vraag is dus (zie 1ste post) hoe zit de garantie dan

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:06:
[...]

nee nee, ze kopen het bij een duitse importeur/groot handel, en mijn vraag is dus (zie 1ste post) hoe zit de garantie dan
Nou, ik heb een Fuji camera van [niet nader te noemen] computerwinkel, en die bleek dus ook uit Duitsland te komen.

Ik ging namelijk naar Fodor (het servicecenter voor Fuji camera's in NL) en die konden er niets mee omdat er geen Nederlandse garantie op zat.
Toen moest die winkel hem dus voor mij naar Duitsland sturen, en dat heeft meer dan 2 maanden geduurd :'(

Verwijderd

Topicstarter
garantie voorwaarden goedkoperzaak:
[qoute]
Wij hanteren op de volgende manier de prijzen:
Alle hardware is los te bestellen en daarvoor hebben we onze prijzen.
Daarnaast verkopen we losse software met losse prijzen.
Tot slot hebben we arbeid die we apart berekenen. We doen dat bewust apart zodat
iemand die losse onderdelen koopt niet hoeft te betalen voor arbeid die we niet
uitgevoerd hebben. Als we dus een systeem draaiend moeten tonen, hebben we dus
extra arbeid te verrichten door het OS te installeren.

Het is niet zo dat we ieder systeem draaiend moeten testen. Als je een laptop
koopt, moet je ook via een ghost de software nog installeren. Een behoorlijk
deel van de PC's gaat de deur uit zonder installatie van software.

Als je bij ons de spullen besteld heb je uiteraard volledige fabrieksgarantie
die door ons wordt afgehandeld. Als je problemen hebt met hardware zullen wij
die hardware hier testen en evt. de garantie afhandelen. Als blijkt dat de
hardware niet kapot is en het probleem door de software of verkeerde installatie
daarvan is ontstaan, brengen we wel onderzoekskosten in rekening.

Dus als de hardware blijkt kapot te zijn, wordt deze z.s.m. omgeruild.[/qoute]

gekregen via de e-mail

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dreeke schreef op 10 september 2003 @ 19:08:
[...]

Nou, ik heb een Fuji camera van [niet nader te noemen] computerwinkel, en die bleek dus ook uit Duitsland te komen.

Ik ging namelijk naar Fodor (het servicecenter voor Fuji camera's in NL) en die konden er niets mee omdat er geen Nederlandse garantie op zat.
Toen moest die winkel hem dus voor mij naar Duitsland sturen, en dat heeft meer dan 2 maanden geduurd :'(
waarom heb je het dan niet via je werk gedaan :?
(als je nog bij alter$#@e werkt tenminste)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• dreeke

dreeke

outdated icon

chucky666 schreef op 10 September 2003 @ 19:10:
[...]

waarom heb je het dan niet via je werk gedaan :?
(als je nog bij alter$#@e werkt tenminste)
Nee daar werk ik niet meer, en het is toen via Alternate gegaan omdat hij daar is gekocht. Maar dat duurde alsnog 2 maanden :(

Verwijderd

Topicstarter
oke maar wat vinden we van die voorwaarden?
Pagina: 1