Toon posts:

LDAP query op een .PST file

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eén van onze gebruikers heeft het volgende probleem: Hij kan wél met succes een query doen op een Exchange directory maar niet op een .PST file in Outlook (2000/2002)

Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is, en zo ja, met welke attribute?
Thanks!

PS: Ik post hier zo zelden dat ik alle fora heb gecheckt en volgens mij past dit het beste hier. If not, forgive me :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik snap je vraag niet helemaal... Je titel gaat over LDAP maar dat zie ik in je topic niet helemaal terug?

Als je een extra PST file aan je Outlook hangt moet je wel bij de eigenschappen van de map "Contactpersonen" aangeven dat het om een Outlook Personal Addressbook gaat. Dat doe je dus door bij het tabje "Adresboek van Outlook" een vinkje te zetten bij "Deze map weergeven als email adresboek". Pas dan kan je ook direct vanuit een email in dat adresboek zoeken naar bekende contact personen. Misschien zocht je dit?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gaat dus om een LDAP query te laten doen in een PST map op de Exchange server. De query wordt niet vanuit een emailapplicatie maar vanaf een printer (LJ4100 MFP) gedaan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me erg lastig. Immers, hoe wil jij een file laten luisteren naar een LDAP query? Nog beter, hoe laat jij een file luisteren op een poort (de LDAP poort).

In het beste geval zul je een programma moeten vinden wat een .PST kan inlezen en a.d.h. daarvan een LDAP database op kan zetten.

Het lijkt me verstandiger om die .PST file, althans de inhoud daarvan, ook op die Exchange server te zetten. Eventueel de rechten dusdanig zetten zodat de gebruiker hier alleen bij kan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Waar doet die printer die LDAP query voor?