Ik heb op een applet meerdere knoppen staan.
Door middel van een interne ButtonHandler class worden de verschillende knopdrukken afgehandeld.
De (interne) ButtonHandler class ziet er als volgt uit:
Zoals je ziet vergelijk ik nu met een akelige "if/elseif/elseif ... etc" of 1 vd buttonlabels matched met de command name van het action event.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om op een elegantere manier erachter te komen welk knopje ik indruk, en dan dmv een switch (of kan het nog mooier?) gerelateerde code uit te laten voeren?
Door middel van een interne ButtonHandler class worden de verschillende knopdrukken afgehandeld.
De (interne) ButtonHandler class ziet er als volgt uit:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| class ButtonHandler implements ActionListener { public void actionPerformed( ActionEvent e ) { if (e.getActionCommand().equals(button1.getLabel())) { text.setFont( helveticaPlain ); text.setText( button1.getLabel() ); } else if ... (voor button2 etc..) } |
Zoals je ziet vergelijk ik nu met een akelige "if/elseif/elseif ... etc" of 1 vd buttonlabels matched met de command name van het action event.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om op een elegantere manier erachter te komen welk knopje ik indruk, en dan dmv een switch (of kan het nog mooier?) gerelateerde code uit te laten voeren?