Meerdere CD's op DVD

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil graag Microsoft Train Simulator (legaal) op DVD zetten, als backup. Nu bestaat TS uit 2 cd's. Halverwege de installatie vraagt 'ie om het 2e exemplaar.

Hoe moet ik deze 2 cd's nu naar de DVD kopieren? Gewoon alle bestanden bij elkaar in 1 map doen, of moet ik aparte mappen aanmaken? Hij moet de bestanden dus kunnen vinden, en daar ben ik niet zeker van.

Iemand ervaringen hiermee?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
vaak kun je ook een andere locatie met "CD2" (tis geen echte cd2, vandaar de aanhalingstekens) opgeven, en dan kan je dus bijvoorbeeld D:\train\cd2 maken en die als cd2 aangeven. Ik weet alleen niet of dat kan met de installer van trainsimulator :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
G33rt schreef op 10 september 2003 @ 17:58:
vaak kun je ook een andere locatie met "CD2" (tis geen echte cd2, vandaar de aanhalingstekens) opgeven, en dan kan je dus bijvoorbeeld D:\train\cd2 maken en die als cd2 aangeven. Ik weet alleen niet of dat kan met de installer van trainsimulator :)
Precies, dat is dus wat ik me afvraag. En of dit met alle installers hetzelfde werkt?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 23:17

Nakebod

Nope.

Vaak werkt het in 1 map gooien van een spel wel, soms niet.

Het beste kan je dit gewoon even testen door beide cd's op de harde schijf te zetten, in 1 map, en dan installeren. Als die goed is geinstalleerd, dan werkt het, zo niet, dan niet :P

Of, als het toch puur als backup is, iso maken van de cd, die iso's op dvd bakken, en mocht je die nodig hebben, dan weer de iso branden op cd.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:25
gewoon 2 cd's ff in 1 map jensen :) dan op dvd bakken.. zo heb ik dat met "Enter the matrix" en Splintercell ook gedaan... gewoon bestanden die die dubble heeft overschijven dat zijn dingen van autorun en het menu!

doe cd1 als laaste kopieeren... zobehoud je de orginele autorun en menu.. anders start je dvd altijd op met de content van cd2.. dus zal je install button weg zijn en dat soort leuke dingen..

[ Voor 3% gewijzigd door D3LTA op 10-09-2003 18:02 ]

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je op veilig wil spelen, dan maak je met CloneCD gewoon een image van beide CDs en zet je die op DVD. Als je dan ooit een CD beschadigt kan je met CloneCD gewoon weer de CD opnieuw branden met behulp van het image.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Ik wil dus hetzelfde doen, maar dan met 3 CD ISO/BIN bestanden via bijv FireBurner op een DVD branden.
Kan dit dan ook ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:23:
Ik wil dus hetzelfde doen, maar dan met 3 CD ISO/BIN bestanden via bijv FireBurner op een DVD branden.
Kan dit dan ook ???
denk niet dat dit mogelijk is, omdat fireburner dit gewoon niet ondersteunt...

Verder open je hiervoor misschien best een nieuw topic :)

Wat je wel kan is gewoon met Nero de images branden als data-DVD en dan Daemontools gebruiken om de images vanaf de DVD te mounten, zo doe ik het ook

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 13:32 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Zet de iso-images van je CD's op DVD en mount met Alcohol 120 het juiste volume. Werkt perfect!

Houdoe

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Deamentool werkt ook perfect.
Je mount je image als een extra cd drive G: of F: en het werkt altijd

Heb zelf 6 spellen op 1 dvd als backup :X

//edit
Ik weet het, het was hetzelfde als Witte had, maar dan heeft gewoon meer keus :+

[ Voor 25% gewijzigd door DDemolition op 28-12-2003 12:49 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 13:23:
Kan dit dan ook ???
nee. een image is een afspiegeling van een schijf, en je kan niet meerdere van die dingen op 1 schijf branden (je kan ook niet 6 dimmen ram in 1 bank stoppen). Je kunt wel de images zelf op de dvd zetten en ze gaan mounten (je kunt immers ook je pc uitdoen en er een nieuwe dimm instoppen, om even een voorbeeld te geven van wat ik ermee bedoel) :)

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 28-12-2003 12:55 ]

Pagina: 1