[W&G] Wanneer is spam spam

Pagina: 1
Acties:

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11-2024

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Ik zat het topic Op zoek naar een CMS te lezen, en daar zijn een aantal reacties weggehaald ivm spam. Als ik het goed begrijp is het topic zelfs een tijdje dichtgeweest hierom.

Wat ik me nu alleen afvraag is wanneer spam spam is. Mijn bedrijf is bijvoorbeeld reseller van een proffesioneel CMS pakket, ik weet daar veel over, en ik zou de topicstarter hiermee wellicht van dienst kunnen zijn, en dus een suggestie kunnen geven. Alleen, omdat mijn bedrijf reseller is, mag ik deze (wellicht waardevolle) kennis niet geven?

Ik snap dat je met "dit pakket is het beste" niet veel verder komt, maar met een uitleg van features ed wellicht wel?

Waar ligt de grens?

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Erg moeilijk inderdaad. Zoiezo als het niet van jou is (het cms systeem dan) is het geen spam. Maar zelf een goed CMS ontwikkelen en promoten is wel weer spam, maar ja, TS'er vraagt wel naar goede CMS systemen.

Ik zat er zelf ook al naar te kijken en ben blij dat ik bosmoster niet ben ;)

Edit:
Pelle schreef op 10 september 2003 @ 17:29:
Topic is in overleg weer open gegaan, maar mensen die hier met hun eigen producten gaan schermen kunnen op een OW rekenen. Opzouten.
Zoals Pelle al zegt, het mag niet een product zijn wat jij zelf hebt gemaakt :)

[ Voor 37% gewijzigd door We Are Borg op 10-09-2003 18:00 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
Je mag best informatie geven over dat systeem. Maar het is niet de bedoeling dat je in dit geval je eigen bedrijf noemd, bijvoorbeeld om hun eventueel goede aanbiedingen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Precies: positieve info geven over 'jouw' product is IMHO geen probleem - kunnen we ook moeilijk tegenhouden als mensen niet zeggen waar ze werken. Aan je post hoeft helemaal niet zijn te zien hoe je er mee te maken heb (behalve als je inside info gaat noemen, maar dat lijkt me niet het geval :+ )

Spam is inderdaad er bij zeggen wat jij verkoopt en 'mail me' of een URL geven.

Wat daar gebeurde was reacties als "ik verkoop er ook een, mail me" etc. Totaal niet interessant dus voor anderen op een forum.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Hmmm nu zou ik Pelle dus zover kunnen krijgen dattie mij een OW stuurt

/me denkt en wikt en weegt

>:)

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2003 @ 18:34:
Hmmm nu zou ik Pelle dus zover kunnen krijgen dattie mij een OW stuurt

/me denkt en wikt en weegt

>:)
* MrBrown Heeft de gok al genomen... :P
Zo objectief genoeg?!? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MrBrown op 10-09-2003 18:39 ]

Verwijderd

MrBrown schreef op 10 September 2003 @ 18:39:
[...]

* MrBrown Heeft de gok al genomen... :P
Zo objectief genoeg?!? ;)
Nou ja, ik vind het goed van je dat je hier eerst een topic opent om het te peilen, maar je gaat mij niet vertellen dat jij geen betrokkenheid hebt bij het pakket. Er zijn namelijk zooooo veel van dit soort producten. Dat het gewoon onmogelijk is dat dit product echt het aanbevelen waard is, hoe goed het ook mag zijn.

Ik kan zo niet beoordelen, hoe en of je er bij betrokken bent, het bedrijf zit in gent en jij in Schiedam dus daar kan ik nix overzeggen maar je bent het met me eens dat het wel voor de hand ligt, zeker bij een relatief klein pakket.

Als er een pakket Sharepoint wordt aangeraden is dit weer iets totaal anders, dit is echt een veel gebruikt product en daarvan is het veel waarschijnlijker dat je er als klant goede ervaring mee hebt dan als verkopende partij.

Jou post heeft een redelijk aantal verkoopondersteunende argumenten. Goedkoop, flexibel uitbreidbaar. In een topic waarin andere linx worden weggeedit levert het misschien scheve ogen op.

Ik ben ook meer voorstander van 1 centraal topic waarin iedereen kan posten wat ie gemaakt heeft, wat t kost en wat er zo geweldig is. Dan kan iedereen die een leuk cms zoekt er een kijkje nemen en bovendien is het voor W&G'ers leuk om te zien wat andere mensen gemaakt hebben.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat zijn btw de reacties op het idee van mabit?
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:30:
[...]
Ik ben ook meer voorstander van 1 centraal topic waarin iedereen kan posten wat ie gemaakt heeft, wat t kost en wat er zo geweldig is. Dan kan iedereen die een leuk cms zoekt er een kijkje nemen en bovendien is het voor W&G'ers leuk om te zien wat andere mensen gemaakt hebben.
:? Volgens mij zijn er nou ook weer niet _zo_ veel mensen die zo graag hun CMS willen promoten; of er moet een centraal 'promoot hier je ...' topic worden gemaakt waar je ook je website, internetprovider, automerk, cavia of zelf mag promoten ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 19:30:
[...]

Nou ja, ik vind het goed van je dat je hier eerst een topic opent om het te peilen, maar je gaat mij niet vertellen dat jij geen betrokkenheid hebt bij het pakket. Er zijn namelijk zooooo veel van dit soort producten. Dat het gewoon onmogelijk is dat dit product echt het aanbevelen waard is, hoe goed het ook mag zijn.
Zoals ik al in mijn openingspost schreef:
Mijn bedrijf is bijvoorbeeld reseller van een proffesioneel CMS pakket, ik weet daar veel over, en ik zou de topicstarter hiermee wellicht van dienst kunnen zijn, en dus een suggestie kunnen geven. Alleen, omdat mijn bedrijf reseller is, mag ik deze (wellicht waardevolle) kennis niet geven?
Mijn bedrijf is dus reseller, ik heb er dus banden mee inderdaad... Daarom vroeg ik het hier ook.. Mijn vraag was eigenlijk ik, reseller zijnde, ook meteen dit pakket niet mag noemen op GoT.

Verwijderd

Krom. Je mag dus wel zeggen dat je het een geweldig product vind, maar zodra je zegt dat het van jou is, is het spam.

Ik zou zeggen, zolang je onderbouwd waarom het product waar jij het over hebt het beste is, mag het.
Als je echter zomaar gaat blaten "koop dit het is geweldig en ik zeg lekker niet dat ik er baat bij heb als jij het koopt", dan ben je wel in overtreding.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Uuhm jij bedoelt geloof ik dat offtopic gelul/nutteloos geblaat spam is he?

Dat hoor ik ook steeds vaker dat mensen dat zo noemen, laatst zei iemand tegen me "Op GoT zitten ze toch alleen maar te spammen." Na lange discussie omdat ik het daar niet mee eens was kwam ik erachter dat hij bedoelde dat zo op GoT vaak offtopic gingen...

Maarja dat soort spam bedoelen we niet, vind ik ook geen goede naam ervoor :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Royal-Tweety
  • Laatst online: 01-10 17:15
laat maar...

[ Voor 97% gewijzigd door Royal-Tweety op 10-09-2003 22:46 ]

Carpe Noctem

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Spam is ongewenste email in je mailbox. Niet meer en niet minder.

Dat iemand een linkje geeft naar een site waarin hij zelf een belang heeft of zelfs eigenaar van is, daar wordt altijd zo vreselijk overtrokken over gedaan. Ik wil daarbij topics als "nieuwe gamesite, kom allemaal!" even onderscheiden van een behulpzame link in een topic zelf.

Wat mij betreft behoeft daarover geen discussie, iemand die wil helpen moet gewaardeerd worden en niet met dat vingertje wijzen: spemmert, bek houwe. Wie post er nou een link naar zijn site wanneer dat irrelevant is of wanneer de kans op een nuttige bijdrage van die site nihil is, daarmee roep je gewoon gezeik op.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Captain Pervert schreef op 10 september 2003 @ 22:48:

Dat iemand een linkje geeft naar een site waarin hij zelf een belang heeft of zelfs eigenaar van is, daar wordt altijd zo vreselijk overtrokken over gedaan. Ik wil daarbij topics als "nieuwe gamesite, kom allemaal!" even onderscheiden van een behulpzame link in een topic zelf.

Wat mij betreft behoeft daarover geen discussie, iemand die wil helpen moet gewaardeerd worden en niet met dat vingertje wijzen: spemmert, bek houwe. Wie post er nou een link naar zijn site wanneer dat irrelevant is of wanneer de kans op een nuttige bijdrage van die site nihil is, daarmee roep je gewoon gezeik op.
Spam is ongewenste reclame.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Captain Pervert schreef op 10 september 2003 @ 22:48:
hebben we het over mail? nee, we hebben het over posts op dit forum ;)

en dan geld dit als spam:
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden #spam

[ Voor 12% gewijzigd door Erkens op 10-09-2003 22:52 ]

• MrBrown

MrBrown

Reservoir Dog

Topicstarter
Erkens schreef op 10 September 2003 @ 22:51:
[...]

Het 'artikel' wat jij aanhaalt heeft, als ik het zo lees, vooral betrekking op het openen van topics voor het maken van reclame.
Verder: als de link of de informatie relevant is, waarom mag deze dan niet gegeven worden als de poster gerelateerd is aan het product/de dienst.

Dan mag een microsoft medewerker niet meer antwoorden op windows vragen, of de Campzone organisatoren niet op campzone vragen. Een msi medewerker mag geen link plaatsen naar een bios-upgrade om een probleem te verhelpen, want hij werkt bij msi, en een link naar de msi-site is dus spam. :?

Beetje overtrokken voorbeelden misschien, maar je begrijpt mijn punt wellicht..

Verwijderd

MrBrown schreef op 10 september 2003 @ 23:21:
[...]

Het 'artikel' wat jij aanhaalt heeft, als ik het zo lees, vooral betrekking op het openen van topics voor het maken van reclame.
Verder: als de link of de informatie relevant is, waarom mag deze dan niet gegeven worden als de poster gerelateerd is aan het product/de dienst.

Dan mag een microsoft medewerker niet meer antwoorden op windows vragen, of de Campzone organisatoren niet op campzone vragen. Een msi medewerker mag geen link plaatsen naar een bios-upgrade om een probleem te verhelpen, want hij werkt bij msi, en een link naar de msi-site is dus spam. :?

Beetje overtrokken voorbeelden misschien, maar je begrijpt mijn punt wellicht..
Er zit een verschil in het beantwoorden van vragen en het aanprijzen van producten.
Spam zou bij het voorbeeld van de MS medewerker zijn, als hij in een topic waarin iemand hulp vraagt met Linux, gaat roepen dat ie dan maar Windows had moeten nemen. Niet relevant dus.
Heeft iemand echter een probleem met Windows, dan mag hij de vraag beantwoordden, graag zelfs. Roepen dat een upgrade naar een nieuwere versie alle problemen zal verhelpen, is alweer twijfelachtig, geld niet alleen voor een MS medewerker trouwens.

Zoals ik ietsje hierboven ook zeg, vind ik dit ook nogal krom, dat als je geen banden met het bedrijf hebt, het linkje wel mag, maar heb je wel banden, dan mag het linkje weer niet...
Maar goed wat dus wel spam zou zijn is dus zeggen dat je een Asus mobo moet nemen als iemand problemen zou hebben met MSI.
IMO zou je in topics als "welk mobo moet ik kopen" (niet toegestaan overigens), zou je dus een mobo mogen adviseren, al dan niet van jouw bedrijf, mits je onderbouwd waarom je dit mobo adviseert, ev. met linkjes naar reviews.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

MrBrown schreef op 10 september 2003 @ 23:21:
[...]

Nee, letterlijk iedere vorm van ongewenste of anderszins niet boeiende vermelding van websites, produkten etc.

In Programming & Webscripting bijvoorbeeld komen heel vaak vragen langs over PHP, en het is schering en inslag dat zo'n topic begint met iets in de richting van:
Hoi, ik ben de ontwikkelaar van de shopsite www.shophiervooruwspullen.nl en nu ben ik bezig een verjaardagsscript te bouwen zodat de bezoekers kunnen zien wie van de medewerkers jarig is op die dag. [...]
Het noemen van de URL binnen deze post heeft nul toegevoegde waarde voor het probleem en zal dan ook vervangen worden door www.spam.nl of iets dergelijks, plus eventueel een modbreakje erbij dat uitlegt waarom.

De algemene strekking is heel simpel: als het niet relevant is, vermeld het dan niet. Als jij er persoonlijk gewin bij hebt en het niet relevant is, vemeld het dan absoluut niet.

Professionele website nodig?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Als iemand [iets] vertelt om behulpzaam te zijn, waarbij het handig is dat het zo ook overkomt ;) spammed in mijn ogen niet. Ook als het 'van jezelf is', aangezien het niet "ongewenst" is :)

Tuurlijk zijn hier altijd weer gradaties in en dergelijke dus een harde lijn wil ik hier niet neerleggen ;)

Eigenlijk hetzelfde als wat curry684 zegt, maar dan anders vertelt :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jaymz op 11-09-2003 00:12 ]

Verwijderd

Ik had ook een vraag geplaatst voor het e-mail adres van de TS. Alleen was ik wel de eerst persoon die erom vroeg, niet wetende dat een heel leger van gebruikers opeens hetzelfde deed. Ik weet van mezelf dat ik de TS kan helpen met een serieus enterprise cms systeem, en niet met een systeem wat even in een uurtje in elkaar is gezet.

En dan zeg ik er ook nog netjes bij, dat het een systeem is waar ik zelf aan heb meegewerkt, en niet zo schijnheilig een website aanwijs, die dan toevallig ook nog bij mij hoort. :)

Het is overigens een beetje vreemd dat je bijv. Sharepoint wel mag aanraden, maar een eigen product niet. Zeker omdat het gewoon netjes gebeurde, en niet als de gem. verkoper al stortend op de mogelijke client.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 00:14 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maar waarom moet het dan per mail, zodat andere gebruikers er niets aan hebben? ;)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Spam is spam, als e-mail ozid vervelend wordt voor de ontvanger. Zodar je er geen last van hebt, is het geen spam meer. For all i know, vinden jullie pr0n spam enorm lachuh en klik je er elke keer op en kan ik het een ppain in the ass vinden ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Erkens schreef op 11 September 2003 @ 08:56:
Maar waarom moet het dan per mail, zodat andere gebruikers er niets aan hebben? ;)
Dat lijkt mij dus precies een van de grenzen waar we het hier over hebben. Tuurlijk is het leuk als je die persoon in kwestie meer informatie kunt geven over de mail over een pakket waar je zelf aan hebt meegeholpen. Als de info goed genoeg is, dan maak je zelfs een redelijke kans dat de user in kwestie uiteindelijk het produkt koopt, maar op dat moment wring je jezelf naar mijn mening meer in de rol van verkoper. Dat nog afgezien van het feit dat de rest van het forum dan weinig meer aan heeft omdat alle conversatie via privekanalen is gelopen en niet via het forum.

Daarom zul je hier denk ik ook vooral met nuances te maken hebben. Als iemand nu om een CRM-systeem vraagt dan ziet het er al heel anders uit als ik zou zeggen:
Een bekend CRM-systeem is bijvoorbeeld SAP R/3, in combinatie met MySAP.com een erg flexibel systeem waarbij de combinaties tussen de onderlinge modules de grote kracht van het systeem zijn. Hou daarbij echter wel rekening met de prijs van het pakket.
tegenover bijvoorbeeld:
Een bekend CRM-systeem is bijvoorbeeld SAP R/3, in combinatie met MySAP.com een erg flexibel systeem waarbij de combinaties tussen de onderlinge modules de grote kracht van het systeem zijn. Hou daarbij echter wel rekening met de prijs van het pakket. Maar als je me daarover even een mailtje stuurt kunnen we daar vast wel iets leuks van maken, ook voor meer info over het geheel kun je me mailen.
In dat laatste voorbeeld is het vrij duidelijk dat ik probeer mijn product aan de man te brengen. Dan mag een post nog zo behulpzaam zijn tegenover een user, de rest van het forum schiet er geen ruk mee op en een aantal mensen zullen zich waarschijnlijk hieraan storen (bijvoorbeeld omdat ze zelf het pakekt ook hebben en er veel meer voor hebben betaald). Zo heb je verschillende gradaties in de mate waarin mensen zich zullen storen aan dergelijke zijdelingse opmerkingen.

Het is dan aan de mod om te bepalen wanneer de grens overschreden wordt (wat overigens best nog een lastige klus is :)).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Pelle

🚴‍♂️

Het is heel simpel: als iemand iets post waaruit blijkt dat hij daar beter van wordt (door een URL te plaatsen, of aan te geven dat het bedrijf waar hij werkt het verkoopt) dan merk ik dat aan als spam.
Als je denkt iemand verder te kunnen helpen, dan stuur je die gebruiker maar een mailtje, of ICQ 'm even.

Enne, ItSnows, try me >:)

Verwijderd

Pelle schreef op 11 September 2003 @ 13:28:
Het is heel simpel: als iemand iets post waaruit blijkt dat hij daar beter van wordt (door een URL te plaatsen, of aan te geven dat het bedrijf waar hij werkt het verkoopt) dan merk ik dat aan als spam.
Als je denkt iemand verder te kunnen helpen, dan stuur je die gebruiker maar een mailtje, of ICQ 'm even.

Dus je gaat de reactie van MrBrown weg-editten?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 14:20:
[...]

Dus je gaat de reactie van MrBrown weg-editten?
Ik zie niks spammerigs aan de reactie van MrBrown? Hij linkt naar een topic over Smartsite, en naar een Belgisch bedrijf waarvan ik niet verwacht dat hij daar ook werkt aangezien in z'n profiel staat dat hij in Schiedam woont...

Verwijderd

Pelle schreef op 11 September 2003 @ 15:42:
[...]

Ik zie niks spammerigs aan de reactie van MrBrown? Hij linkt naar een topic over Smartsite, en naar een Belgisch bedrijf waarvan ik niet verwacht dat hij daar ook werkt aangezien in z'n profiel staat dat hij in Schiedam woont...
hier had ik ook overheen gelezen hoor:
Mijn bedrijf is bijvoorbeeld reseller van een proffesioneel CMS pakket, ik weet daar veel over, en ik zou de topicstarter hiermee wellicht van dienst kunnen zijn, en dus een suggestie kunnen geven. Alleen, omdat mijn bedrijf reseller is, mag ik deze (wellicht waardevolle) kennis niet geven?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat je dan ook niet zomaar "als je er werkt is het spam" als maatstaat kan gebruiken. Je kan heel behulpzaam je eigen bedrijf promoten namelijk, zonder gelijk in reclamepraat te vervallen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Erkens schreef op 10 September 2003 @ 22:51:
[...]

Spam.

Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:
Dienst(verlening).
Websites en sitechecks
Evenementen.
Wervingsacties van welke aard dan ook.
Referrals in URL's opnemen.
Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
Als een iemand een link naar zijn website post om een ander te helpen, is het dan nog ongewenst?
Zie ook: [rml]Jaymz in "[ W&G] Wanneer is spam spam"[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 11-09-2003 19:07 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Captain Pervert schreef op 11 September 2003 @ 19:06:
Als een iemand een link naar zijn website post om een ander te helpen, is het dan nog ongewenst?
Zie ook: [rml]Jaymz in "[ W&G] Wanneer is spam spam"[/rml]
Dat ligt voor het grootste deel aan hoe die persoon zijn "reactie presenteert" :)

Als je alleen een linkje neermikt is de kans op een mailtje groter dan als je er een heel verhaal omheen bouwt ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Captain Pervert schreef op 11 september 2003 @ 19:06:
[...]

[...]

Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
naar inzicht van de mod dus ;)

Verwijderd

Pelle schreef op 11 September 2003 @ 13:28:

Niet dus :P
Volgens jou mag ik Photoshop niet aanmerken als zijnde een "zeer uitgebreid en gebruikersvriendelijk doch voor de thuisgebruiker zeer prijzig beeldbewerkingsprogramma" als ik bij Adobe werk, en $Rand_Usr vraagt wat een goed beeldbewerkingsprogramma is :?
in dit geval zou het natuurlijk beter zijn helemaal niks te zeggen en een topicreport te maken, maar dat terzijde :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 22:42 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 22:41:
[...]
Niet dus :P
Volgens jou mag ik Photoshop niet aanmerken als zijnde een "zeer uitgebreid en gebruikersvriendelijk doch voor de thuisgebruiker zeer prijzig beeldbewerkingsprogramma" als ik bij Adobe werk, en $Rand_Usr vraagt wat een goed beeldbewerkingsprogramma is :?
in dit geval zou het natuurlijk beter zijn helemaal niks te zeggen en een topicreport te maken, maar dat terzijde :P
lees die post van Pelle nog eens ;)
Pelle schreef op 11 september 2003 @ 13:28:
... als iemand iets post waaruit blijkt dat hij daar beter van wordt....
als jij in zo'n geval gewoon normaal aangeeft waarom dat product goed is zonder een verkooppraatje te houden of wat dan ook dan is dat geen spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

* curry684 heeft dus net een gevalletje aan de haak:
Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 22:56:
Ik beheer de site somedodgysite.nl. Deze site is gebaseerd op PHP Nuke. Echter een groot nadeel daaraan is de 'Add Download' functie, het is hiermee niet mogelijk de file daadwerkelijk te uploaden naar de server zelf maar je dient een link in te vullen! Dit wil ik eigenlijk anders hebben en dat de mogelijkheid wel bestaat een bestand echt te uploaden naar de server zodat je zelf geen webruimte hoeft te hebben!

ik krijg dit niet voor elkaar, in plaats hiervan hebbik nu een heel simpel systeem en de bestaande module even weggehaald. Maar heeft iemand hier wel ervaring met zo'n upload systeem voor PHP Nuke...

vertel 't me alsjeblieft,

alvast bedankt!

Faviola
http://www.somedodgysite.nl
url even gefind-replaced :) dit dus als praktijkvoorbeeld bij [rml]curry684 in "[ W&G] Wanneer is spam spam"[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 12-09-2003 00:59 ]

Professionele website nodig?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat is toch wel het laatste wat je als gebruiker (van got) wil? Als je een vraag post op got verwacht je toch niet om gelijk wat van "hulp" in je mailbox te krijgen? Dit komt veel imo spammeriger over dan een post op got waar je zegt wij hebben dit en dit product, op dit en dit punt beantwoordt het aan jou eisen..

Als je ergens info vraagt over een product dat je wenst aan te schaffen en je post dat op een forum lijkt het me logisch dat je verlangt van mensen die weten waarover ze praten dat zij hun kennis delen, wie weet er nu meer van een type applicatie dan iemand die een dergelijke applicatie ontwikkeld / verkoopt???

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Erkens schreef op 11 september 2003 @ 22:46:
[...]

lees die post van Pelle nog eens ;)

[...]

als jij in zo'n geval gewoon normaal aangeeft waarom dat product goed is zonder een verkooppraatje te houden of wat dan ook dan is dat geen spam ;)
Of het nou wel of geen verkooppraatje is, ik word er wel beter van :)
Lees jij de post van Pelle dus nog maar eens ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 September 2003 @ 11:50:
[...]
Of het nou wel of geen verkooppraatje is, ik word er wel beter van :)
en dus is het spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan wil ik ook even een topic naar boven halen, waar ik persoonlijk geen moeite mee heb
[rml][ .NET/C#/SQLServer] Data-tier generator released[/rml]

In principe zou je dit klassificeren als spam. Maar ik vind wel dat de mensen moeten kunnen laten zien wat ze gemaakt hebben. En nee, dan bedoel ik natuurlijk niet een simpel programmaatje of website, maar echt een (niet commercieel) product waar veel tijd en moeite is ingestoken door de topicstarter.

Er kan een discussie volgen op de verschillende technieken die gebruikt zijn, en vragen die de gebruikers ervan hebben kunnen beantwoord worden door de maker, en ze kunnen opmerkingen maken over de werking van het product. Er is zelfs ruimte in de topics voor bugreports, hoewel ik wel vind dat dat niet het overgrote deel van de topic moet bestaan.

De openingspost in in dergelijke gevallen heel belangrijk. Er moet een duidelijke uitleg bij staan, en het moet natuurlijk nuttig/leuk zijn voor veel van de bezoekers van het forum. En dus niet iets als "dit heb ik gemaakt, hier is de site, comments aub".

Nou weet elke P&W bezoeker dat, als je simpelweg hobby't, het heel moeilijk is om ook daadwerkelijk iets af te maken. Daarom heb ik ook veel respect voor de mensen die wel iets afkrijgen, en die mogen dat van mij dan ook gewoon laten zien. Maar dan is het ook meer dan alleen reclame, het is meestal iets waar de persoon in kwestie trots op is.

Maar ook als het onderwerp in een ander topic ter sprake komt. Als iemand vraagt om een bepaald pakket, en jij hebt er toevallig een gemaakt, waarom mag je dat dan niet gewoon posten? En natuurlijk niet alleen het linkje, maar gewoon een uitleg erbij, met wat positieve punten, en als je sympathiek bent ook wat negatieve punten. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik topics als "ik zoek dit en dit soort software" altijd wel op het randje liggen, zeker in fora als W&G en P&W. Daar zijn ze tenslotte niet voor.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

De helft van de gebruikers in W&G werkt wel bij een bedrijf dat een eigen CMS heeft. Maar zodra bijna alle posts overgingen op de melding dat dat zo was en dat hij maar contact met diegene op moest nemen was het wel iets te veel van het goede en heb ik het topic maar op slot gezet. Na wat terechte reacties (TS was van deze spammende gebruikers dus de dupe) zijn de replies getrashed en het topic weer geopend.

Vertellen over je product is geen probleem. Het probleem was 1-regelige reacties van mensen die alleen dachten misschien snel een opdrachtje binnen te slepen.
Pagina: 1