[FreeBSD] Wine install probleem

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik probeer via de ports van FreeBSD de applicatie Wine te installeren, echter tijdens het installeren krijg ik de volgende foutmeldin:
Configure finished. Do 'make depend && make' to compile Wine.

cd /usr/ports/emulators/wine/work/wine-20030813 && make depend
cd ./tools && gmake `basename ./tools/makedep`
/usr/libexec/ld-elf.so.1: Shared object "libintl.so.4" not found
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/emulators/wine/work/wine-20030813.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/emulators/wine.
Nu heb ik zitten zoeken naar een oplossing voor dit probleem, echter het enige wat ik gevonden heb was dit: http://www.bsdforums.org/...thread.php?threadid=13526
Als ik "portupgrade" probeer te installeren krijg ik eveneens de bovengenoemde "missende file". Echter de file staat er wel, nl in /usr/local/lib/. Kan iemand mij verder helpen? Ik krijg het bij meerdere ports (zoals ook die portupgrade).

Ow, even als aanvulling. Ik werk met FreeBSD 5.1 Vermoeddelijk heeft dit ook invloed op het probleem. En ik heb net via CVSUP alle nieuwe portupdates binnengehaald

[ Voor 17% gewijzigd door -W0kk3L- op 10-09-2003 17:57 ]

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Kijk of je portupgrade met een package kan installeren:
code:
1
# pkg_add -r portupgrade

Herbouw gettext en dependencies:
code:
1
# portupgrade -Rf gettext

Lukt dat eerste niet, probeer dan eerst eens gettext handmatig opnieuw te installeren:
code:
1
2
3
# pkg_delete -xf gettext
# cd /usr/ports/devel/gettext
# make install clean

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Het installeren van gettext-0.12.1 gaat foutloos. In beide situaties, echter in beide situaties gaat ook de installatie van Wine fout. Precies dezelfde foutmelding. Ik heb Wine geprobeerd te installeren via de ports manier, en via de pkg_add handmatig. En allebei levert exact dezelfde foutmelding op. Nog meer suggesties?

• AVL

AVL

OHMSS

Dat je libintl.so.4 nog wel hebt klopt niet - deze hoort namelijk niet bij gettext-0.12. Misschien heb je wat oude libraries rondslingeren die er niet meer horen, een keer zonder port geinstalleerd of zo?

• AVL

AVL

OHMSS

En probeer WINE eens te installeren met 'portinstall -R wine', dan wordt er eerst gecleaned en worden alle dependencies van WINE eerst geupdate.