Toon posts:

[WC] dangerden kitje. help??

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb me ook maar aan water gewaagd, vooral voor de stilte, maar een beetje performance is natuurlijk ook nooit weg... dus spliffie naar dangerden.com gegaan, maze4 lucite cpu-coolertje (amd), nb cooler, vga cooler, slangen, res, rad hwlabs blackice xtreme besteld, seltz l30 in nederland besteld, en ben ut op gaan bouwen in me antec sonata (en t past ook nog!! net). de antec 120mm die standaard in die kast zit voor me rad geschroefd, lopend op 7v.

sys. specs voorderest:

AMD XP 3000+
Asus A7V8X
geforce4 ti4200

en dan nog een gig ddr400 , standaard antec psu'tje een wd800bb, een wd1200jb, sblive 5.1, cd brandertje, dvd-spelertje.

wc opstelling: res->pomp->rad+fan->cpu->vga->nb->res

en nou heb ik een stressed temp van 54 graden, en idle 49, @ standard settings (alleen geheugen iets agressiever dan standaard)

maar volgens mij moet een maze4 beter presteren dan dit! zit geen lucht meer in enzo.... alles met as3 gemonteerd... guys help me out here! heb ook al grote wc topic erop nageslagen... (uiteraard)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 17:27 ]

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Heb je je maze 4 blokje er strak genoeg opgezet?
Ik had dit namelijk ook met mn maze3, gewoon doordraaien tot de veren helemaal ingedrukt zitten...

Btw, hoe koel je je rad?, Lucht naar buiten blazend, of van buiten naar binnen toe?

[ Voor 23% gewijzigd door mrb op 10-09-2003 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
naar buiten blazend... dus over mn hardware heen. daardoor zal ie wel wat warmer worden maar zal dat echt zo veel schelen? case temp = (as we speak) 29 graden...

• mrb

mrb

neej dat zou iig een paar graden kunnen schelen maar geen 20 bv, heb je je maze4 blokje al nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
ga ik nu doen... :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat je cpu blok er niet helemaal goed recht op zit, probeer hem er eens opnieuw op te zetten

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11-2025
Ter refferentie: Maze3 (weliswaar gepolijst), AS3 (duurt 200 uur voordat het optimaal werkt), Black ICE Xtreme II, 2x 120mm fans @ 7V, lucht zuigend (door rad naar boven de kast uit dmv. 4cm fan-duct)

AMD 1700+ @ 1.87Vcore @ 2300MHz. Idle 32 graden, stressed 36, ambient room 25 graden. Ik gebruik trouwens een copper-spacer.

Opstelling Res>Pomp>CPU>Rad>Res Geen NB of GPU maar dat schijnt maar hoogstens 2 graden te schelen.

Check inderdaad eerst je CPU blok (goed vastdraaien), niet de dik AS3 flinterdun laagje op CPU, ik wrijf altijd een heel klein druppeltje AS3 in op m'n koelblok. Heb je genoeg flow, dus stroomt je water wel? Schuur (grid 2000)/polijst je blokjes.
Want damn!, je stressed is echt hoog!

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-09-2003 19:28 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Verwijderd

Topicstarter
ok cpu block goed vastgedraaid, en getsjekt of ie recht zat, heb nu een stressed van 46 in me 1e pass 3dmark, das al een 8 graad winst, dus zal op iets van 49 graden komen gok ik na 24 uur stressed. zal morgen ff grid 2000 halen, heb m nu gelapt op 1200 (leek me ook niet verkeerd?) as3 is ECHT flinterdun ertussen. check hier http://www.hydor.com/inglese/s_seltz_l.htm specs van me pomp. heb de l30. het water kolkt gewoon in me res, dus lijkt me ook wel goed...

offtopic:
ow btw... nice taste of music (yoji)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 19:57 ]

• mrb

mrb

Btw lees dit topic eens door:

CPU Temp A7V266-E <--> A7V8X-X

Zo te zien leest je mobo de temp niet altijd even lekker uit...

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook gezien yah, maar kheb al 3 bios-updates en downgrades (allemaal verschillende versies) gedaan, steeds zelfde temps....

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Het ligt meestal ook niet aan de soft/firmware, maar aan de brakke diode/sensor zelf.

Als je echt zeker wilt weten of het aan de sensor ligt zou je je oude luchtkoeler erop moeten plaatsen. Geeft deze nog hogere waardes aan, dan weet je dat je WC-setup wel degelijk goed koelt. :)

Use the Search Luke...

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 13:06
Hmm raar want met mijn fans op 7 volt word die 41 graden max maar dan staat die ook de heledag op 100% load }:O

en mijn laagste temp is 28 graden cpu geweest ( t was koud )

Verwijderd

Topicstarter
hmmm naja... ik zal de boel wel weer een keer opnieuw gaan opbouwen....

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
mod doe je ding maar...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op verzoek :
Afbeeldingslocatie: http://www.metalsmith.org/gall/latane/lock-c.jpg

*klunk enzo* :+