Toon posts:

Radio opnemen via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

a.s vrijdag komt er een concert van iron Maiden op Omrop Fryslan. Dit is van Waldrock 2003 waar ik zelf ook bij ben geweest. Nou wou ik dit concert graag opnemen, maar nu op de pc ipv cassettebandjes heb al even geprobeert om wat op te nemen. dit is gelukt met een Creative Soundblaster Live 5.1 via de microfoon ingang. De radio is van DENON, goeie kwaliteit dus. Ik heb een geluidsfragment met nog een beetje ruis erin.

heb het opgenomen met het programma GOLDWAVE. Ligt het aan dit programma dat er een beetje ruis inzit of aan de geluidskaart. Heb het ook gedaan met een on-board Soundblaster 128, maar dat was echt slecht.

Hier is het bestand. ff doel opslaan als en dan renamen maar.mp3 500KB in mp3 groot en 30 seconden lang.
http://members.lycos.nl/watisniet/test1.test

Heb hem omgezet van wav naar mp3. Opgenomen met cd kwaliteit 44.1khz en in stereo.

Kunnen jullie mij helpen??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 17:07:
heb het opgenomen met het programma GOLDWAVE.
:r (een goeie samenvatting)
Ligt het aan dit programma dat er een beetje ruis inzit of aan de geluidskaart.
De geluidskaart. Zolang het programma geen effecten op de sample loslaat kan er onmogelijk ruis bij komen.
Heb het ook gedaan met een on-board Soundblaster 128, maar dat was echt slecht.
Een SB128 is al ruk, dus een onboard variant nog erger schat ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

je kan oook eeen radio/tv kaaart kopen waarmee je direct het via de kabel af kan opnemen. zo i zo betere kwalitiet!

Verwijderd

Het geluid staat te hard bij je radio, daardoor komt die ruis.

De volume knop iets zachter zetten dus

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 10:33
Even een tip: gebruik messer voor als je een opname wilt schedulen... Hoef je er niet bij te gaan zitten voor als het begint..

En ruis; tja.. een radio opname heeft ten eerste altijd al ruis..
Als je een en dezelfde ruis hebt, die dus continue hetzelfde is, kun je deze eruit filteren met oa Cooledit.. ff een stukje ruis selecteren (dus een stukje waar geen muziek/spraak ed op staat) dat als mask gebruiken en eruit filteren (weet zo niet welke optie het is, heb ik al tijden niet meer gebruikt)

[edit]
En gebruik je line-in ingang ipv je mic-ingang... mic ingang heeft meer ruis, en is meestal ook nog eens met 20dB geboost (zie advanced settings van je mic in de recording volume settings)

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 10-09-2003 17:18 ]

Pvouput live

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

een topic per onderwerp lijkt me wel genoeg he? :P
(audio)cassettes op CD zetten...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.