[printer-hp]5652 of 7660

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Ik moet dus een nieuwe printer kopen aangezien ze de mijne wegneme binnen een week. Nu kan heb ik een hp printer, daar ben ik blij mee... dus ik wil er terug één.

Nu twijfel ik tussen twee printers...

HP 5652 DeskJet

of de

HP 7660 Photosmart

De printer zou voor bureau aplicaties en digitale photos printen zijn. Nu vraag ik me dus af de welke ik best zou nemen? De 7660 is aantrekelijk door zijn kaartlezer, maar daar stel ik me de vraag: gebruik je dat?

De 5652 ziet er mooi uit en heeft meer laadruimte. De7660 ziet er daarentegen steviger uit...

Ik kan er niet aan uit, en reviews over de 7660 vond ik niet.

ps: prijs is op 5€ na het zelfde in winkel.

• jvvv
schop

[ Voor 12% gewijzigd door jvvv op 11-09-2003 19:05 ]

• jvvv
heeft hier niemand een printer?!

Verwijderd

Ik ben ook aan het twijfelen tussen deze 2 printers (makro ;)) maar ik denk toch dat ik voor 5652 ga want voor goede tekstafdrukken moet je voor de 7760 nog een extra tekstcardige kopen :s Ik vermoed dat de prijs per pagina (ZW) bij de 5652 ook lager ligt dan bij de 7760

Verwijderd

Jupz... ik heb een printertje... *grinz* Meevaller niet?

Toevallig ben ik een gelukkige eigenaar van de 5652... Dat ding is dus nog vrij nieuw, dus ik weet niet hoeveel tweakers dat dingetje al hebben... Niet veel... stuk of 2 in ieder geval, gezien de andere topics :)

Ik vind de 5652 een heerlijk ding, vooral vanwege t dubbelzijdig kunnen printen (ook A5 boekjes!)... Ideaal voor manuals en dergelijke!
Kleuren heb ik er nog nauwelijks mee geprint, en ook de Foto-cartridge heb ik nog niet gebruikt! (Voor de 5652 moet je dus een aparte foto-cartridge kopen om van 6-kleuren-fotoprinter te kunnen mogen genieten.)

De 5652 maakt gebruik van 3 HP cartridges: 56, 57 en 58. Als die andere printer van dezelfde gebruik maakt, denk ik dat er weinig verschil zal zijn :+

Verwijderd

Ik heb nu ook die 5652

Levert haarscherpe tekstafdrukken en de fotoafdrukken zijn ook zonder fotocardige nog aanvaardbaar..

Ben er wel tevreden over (maar mijn vorige printer was nog een prehistorische 690C :))

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
De naam Photosmart zegt uiteraard al heel wat: gemaakt om vooral veel foto's af te drukken. Je moet voor de gein maar eens vergelijken op bijvoorbeeld dixons.nl (als de 5652 daar inmiddels opstaat)

Grote voordeel van de 5652 is dat er standaard een duplex module bij zit (moet zitten, staat op doos, houd dit dus in de gaten als je hem koopt).

Installatie van deze printer is gruwelijk eenvoudig (in Windows XP, rest weet ik NOG niet), hoe het bij de Photosmart zit weet ik niet, maar zal ongeveer gelijk zijn.
Gewoon de installatieposter volgen en alles komt goed.

Relax. nothing is under control.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:00
die 5652 lijkt me een zeer relaxt printertje. De 5550 gebruikt dezelfde printengine met dezelfde cartridges, welke ook in mijn PSC 2105 zit ingebouwd. Afdrukken zijn haarscherp met die kleine patroontjes, maar ik ben ook geen kwaliteit gewend:
- Epson stylus 800+ (elke 3 maanden kapot vanwege printkop)
- Deskjet 670C
- Deskjet 610C
- Deskjet 1600CM
- PSC 2105

Nadeel van de 56, 57 en 58 patroontjes is de inhoud: er zit amper inkt in. Met de 25 en 26 patroontjes van de goedkopere deskjet is dat nog veel erger. Gelukkig heeft HP daar iets heel erg moois op bedacht: op je cartridge zit een sticker, trek die eraf en er komen een stel gaatjes tevoorschijn, giet de juiste inkt erin en je printer doet het nog steeds gewoon goed. Heb nu net mijn zwarte inkt bijgevuld, kan helemaal niet merken aan de kwaliteit dat er geen HP inkt in zit, geen streep en nix, dat was met de 45 patronen van mn Deskjet 1600CM wel anders.

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
(bump)
nou ben ik dus ook hard op zoek naar een leuke printer die er weer een tijd er tegen aan kan. Ik ben wat rond gaan neuzen en kwam ook op de HP 5652.
Nu deze topic alweer een maandje oud is ben ik wel benieuwd welke jullie nou gekocht hebben en of hij een beetje aan jullie eisen voldoet?

Ook las ik net op de HP site dat deze printer een WiFi connectie ondersteund?

Ergens anders las ik ook dat de cardridges nogal weinig inkt bevatte. Zijn deze snel leeg? oftewel: liggen de print kosten erg hoog? ik zoek namelijk wel een printertje die een beetje economisch met zijn inkt omgaat.

Ik hoop dat jullie wat vraagjes kunnen beantwoorden, en als deze negatief zijn; enig idee welk ander printertje leuk is voor hetzelfde geld?

Xolon
Pagina: 1